Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS3 Crossback
 

Renault Captur 1.3 TCe130 - trefa do černého

Zatímco německé značky zastávají spíš konzervativnější styl, tak naopak francouzským nechybí šmrnc a elegance, a to platí o Renaultu už mnoho let. Renault Captur, který vyjel v roce 2013 byl vůbec jedním z prvních městských SUV.

Na silnici nepřehlédnutelný Renault Captur kombinuje v sobě prvky pseudo SUV (velká 16“ nebo 17“ kola, světlá výška 170 mm, ochrana spodní části) s velkoprostorovým MPV (posuvná lavice, variabilita vnitřního prostoru, úložné prostory). K tomu přidává výšku 1556 mm a díky poloměru otáčení 10,2metru se neztratí ani ve městě. Díky velké světlé výšce 170 mm a designu nárazníků bychom jej mohli zařadit, když to trochu přeženeme, mezi terénní automobily, ale k tomu mu chybí pohon všech kol. Výrobce o něm pro tento model neuvažuje a nemá ani důvod.

Jestliže Peugeot využil platformu „208“ například pro kupé RCZ, tak Renault vsadil na podvozek Clia čtvrté generace. Musel být, ale zesílen vzhledem o sto kilogramů těžší hmotnosti, a také rozvor se zvětšil o 170 mm na 2606 mm, zatímco rozchod kol o 25 mm, respektive o 10 mm. Vzhledem k výšce 1566 mm jsme ještě před nastoupením tušili, že uvnitř bude více místa než v Cliu. A nemýlili jsme se. Vpředu i vzadu je dostatek prostoru na pohodlné cestování.

Zadní lavici můžeme posouvat o 17 centimetrů a podle toho se nám variabilně mění objem zavazadlového prostoru z 377 litrů na 455 litrů. Sklopením asymetricky dělených opěradel jej můžeme zvětšit až na 1235 litrů. Pokud chceme mít rovnou podlahu, potom musíme mezipodlahu umístit do vyšší polohy.

Také přístrojová deska má původ v Cliu, jednouchá a přehledná po všech stránkách. Před spolujezdcem je velká vysouvací schránka, nebo spíš šuplík, kam se vejde i menší nootbook.


V podobě Renault R-LINK Evolution je vybaven nejvyspělejším multimediálnmí systémem s dotykovou obrazovkou o úhlopříčce sedm palců a nabízí více možností personalizace než kdykoliv předtím. Obsahuje navigaci s aktualizacemi dopravních informací v reálném čase, 3G konektivitu, Bluetooth, přehrávání médií atd.

Přední kola Capturu může pohánět buď zážehový tříválec 0.9 TCe/90 nebo čtyřválec 1.3 TCe/130 nebo 1.3 TCe/150, vyvinutý společně se společností Daimler. Vznětová „jedna-pětka“ z nabídky už zmizela.

Asi nejžádanější je podle nás zlatá střední cesta, a tak jsme zvolili TCe 130, tedy s výkonem 130 k při 5000 otáčkách za minutu a s točivým momentem 220 Nm už od 1500 a je využitelný až do 3500 otáček. Ve spojení se šestistupňovou mechanickou převodovkou se vyznačuje dynamikou, ale zároveň i tichým chodem. V průměru jsme při svižné jízdě jezdili se spotřebou kolem sedm i litrů.

Jízda s Capturem je velice příjemná, pohodlná, a to i díky dobře nastavenému podvozku. Řekli bychom, že vše je podřízeno komfortu.

Renault Captur se dodává ve výbavách Advantage, Limited a Intens, přičemž v základní výbavě v ceně od 324 900Kč (0.9 TCe). Výkonnější verze TCe130 začíná s výbavou Limited na 364 900 Kč a testované provedení s výbavou Intens přijde na 444 900 Kč. Pokud byste chtěli dvouspojkovou samočinnou převodovku, potom musíte sáhnout po nejvýkonnější verzi TCe150 a připlatit si ještě 30 000 Kč. Při výkupu staršího vozu dostanete ještě bonus ve výši 40 000 Kč.

Z roku 2017 faceliftovaný Renault Captur, který se od svého představení v roce 2013 stal jedním z nejprodávanějších malých SUV, svoji éru pomalu končí. Na autosalonu ve Frankurtu byla již představena nová generace, která se objeví u nás asi začátkem příštího roku. Renaultem Captur se francouzský výrobce trefil do černého.

https://www.renault.cz/content/dam/Renault/CZ/pdf/pricelists/captur-price.pdf



Základní
technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1333 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 5000/min
Točivý moment: 220 Nm při 1500 - 3500/min
Rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): -/-/6,4 l/100 km
Zav.prostor: 377/455 l
Rozměry: 4122 x 1778 x 1566 mm
Rozvor kol: 2506 mm
Cena: 549 900 Kč



JL 26.9.2019







Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar