Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Austral TCe 140 - všechno je nové a lepší

Není to tak dlouho, co jsme se rozloučili s Renaultem Koleos a nedávno také s Renaultem Kadjar, který se neprodával tak dobře, jak si výrobce představoval. Oba modely nahradil Renault Austral. Jak jsme se mohli přesvědčit, novinka s nezvyklým názvem (s Austrálií nemá nic společného) má na úspěch mnohem větší šanci.

Renault Austral působí na nás kompaktnějším dojmem, ale na druhou stranu nám nepřipadá větší než předchozí Kadjar. Oproti němu se prodloužil o 21 mm na 4550 mm, o stejnou hodnotu narostl také rozvor na 2667 mm. Do šířky jen o 8 mm, ale do výšky dokonce o 31 mm. Co; z toho plyne: podstatně větší interiér, v němž mohou čtyři cestující pohodlně cestovat i na dlouho vzdálenost. A to i vzadu, kam se pohodlně usadí „dlouháni“ s výškou bez deseti centimetrů dva metry.


Asi jediným minusem je nabídka pouze jedné pohonné jednotky, kterým je zážehový přeplňovaný tříválec 1,3 litru s výkonem 140 k nebo 160 k. Žádný jiný motor nehledejte, v budoucnu přibude ještě full hybrid se čtyřválcem 1,3 litru. Jen litujeme, že se pod kapotou neobjeví oblíbený diesel 1.5 BlueHDI, jenž jsme měli nedávno v Megane Grandtour.


Byli jsme dotazování, jestli jedna trojka, byť přeplňovaná turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek, využívající recirkulaci výfukovým plynů a s variabilním časováním ventilů není slabý. Musíme odpovědět. Na pohodlné rodinné cestování rozhodně není. Točivý moment 160 Nm můžeme využívat v rozpětí 1750 až 3500 otáčkách za minutu. V průměru se spotřeba vozu se šestistupňovou manuální převodovkou pohyboval v rozmezí od 7 do 7,5 litrů benzinu na sto kilometrů.


K příjemné jízdě napomáhá mj. vlečená zadní náprava, dobře se vypořádá s nerovnostmi a v zatáčkách se vůz nenaklání. Hybridní verze mají zadní nápravu víceprvkovou.


Slabší verze 1.3Tce 140 mild hybrid je k dispozici pouze v základní výbavě Techno za, v dnešní době, velice slušných 770 000 Kč, to včetně bohaté výbavy jako je např. adaptivní světlomety LED Vision, zadní parkovací kameou, multimédiálního systému s dotykovým displejem 12 palců (chválíme klasická tlačítka pro nastaveni ventilace), nechybí volba jízdních režimů Multi-Senze (tu jsme ani moc nevyužívali, ideální je nastavení Normal), atd.


Testovaný model navíc například příplatkový bezpečnostní paket, vyhřívání předních sedadel i čelního skla, adaptivní tempomat atd. Ale pak se vyšplhá na…
Vyšší výbavy mohou být dodána s variátorovou převodovkou CVT.

Více najdete na


https://cdn.group.renault.com/ren/cz/pdf/pricelists/austral-price.pdf.asset.pdf/1b560df0ac.pdf

Renaul Austral udělal na nás hodně dobrý dojem a svojí velikostí i výbavou má dobré vyhlídky na úspěch.



Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1333 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při4500-7500/min
Točivý moment: 260 Nm při 1759-3500/min
Převodovka: 6MT
Rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:? 10,7 s
Kombin.spotřeba: 6,5 l/100 km
Rozměry: 4510 x 1825 x 1644 mm
Zav.prostor: 487 /1525 l
Cena: 770 000 Kč (1.3 TCe 140 Techno)


Podrobný popis:

https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Renault-Austral-ozivuje-nabidku-v-kategorii-SUV-(I)/
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Renault-Austral-ozivuje-nabidku-v-kategorii-SUV-(II)/



JL
10.5.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar