Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Arkana TCe140 EDC - jde to i levněji

Horká novinka francouzského výrobce se na silnici objevila „zčista jasna“ a mnohým motoristům i laické veřejnosti zamotala hlavu. Jde totiž o nový model, který žádný v nabídce nenahrazuje a nikdy tu nebyl. Svým designem patří do kategorie tzv SUV-kupé, v níž se až dosud prezentovaly výhradně němečtí výrobci BME, Mercedes Benz a Audi.

Ale úplně prvním, kdo přišel s tímto typem automobilu byl SsangYong s modelem Actyon. To se psal rok 2005. Nyní Renault prolomil ledy a díky cenové politice může SUV-kupé nabídnout za méně peněz než prémiové modely. Ale krásy nadělá stejně. Dokázal přijít s atraktivním vozem vlastně do střední nižší třídy. K tomu mu svým způsobem pomáhá i použitá technika například z modelů Clio nebo Captur, kterou byste pod neotřelou karosérií asi těžko hledali.

S Renaultem Arkana jsme najeli tisícovku kilometrů a všude, kde jsme zastavili, se každý automobil prohlížel ze všech stran nebo se aspoň ohlédl. Většina z nich ani nevěřila, že jde o Renault.


Renault Arkana je nabízen dnes se zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 1,3 litru nebo ve verzi E-Tech hybrid 145. V létě by se měl objevit ještě čtyřválec s výkonem 160 k. Na diesel můžeme tedy zapomenout, stejně jako třeba na pohon 4x4. Ani není důvod, vždyť vůz má světlou výšku 200 milimetrů a může si troufnout i na horší cesty.


My jsme se zatím museli spokojit s výkonem 140 k využitelném od 450é do 600é otáček za minutu. S točivým momentem 260 Nm už od 1750 otáček až do 3000/min bohatě stačí na dynamickou jízdu s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou EDC. Stupně volí rychle a hladce.


Pomocí systému MULTI-SENSE si můžete nastavit jeden ze tří jízdních režimů – MySense, Eco a Sport. Eco jsme ani nezapínali a střídali zbývajíc í dva. Pokud jsme chtěli vylepšit dynamiku, potom stačilo přepnout do režimu Sport. Volant sice ztuhne, ale reakce na plyn jsou živější.


Při prvních kilometrech se nám zdála poměrně velká prodleva systému stop/start při rozjíždění na křižovatkách, kdy sebou auto občas cuklo. Než jsme zjistili, že byl zapnutý systém AutoHold, který udrží vůz v klidu bez brzdy. Pak byl zase svět v pořádku. Taková drobnost a může potrápit.


Podvozek je nastaven pro komfortní jízdu, poradí si i výmoly a dírami, přes které se jen přehoupne. K tomu pomáhají 18“kola a zadní náprava s vlečenými rameny a torzní příčkou.
Interiér je převzatý z Capturu, potěšilo nás ovládání některých funkcí (klimatizace) klasickými tlačítky nebo ovladači a nemuseli jsme je tak dlouze hledat na displeji multifunkčnímu systému Ten je umístěn nezvykle svisle, oproti jiným automobilům, ale u Renaultu jsme se s ním už setkali a zvykli jsme si. U navigace jsme ocenili hlavně informace o radarech. Po zvukovém signálu se na displeji ukáže symbol radaru se vzdáleností, kolik metrů k němu zbývá. Někdy informace k nezaplacení.


Ačkoliv se střecha Arkany svažuje, tak si na zadní sedadlo v pohodě sedne člověk vysoký i přes metr osm desát, a ještě mu zbude pár centimetrů nad hlavou. Vzhledem k delšímu rozvoru o 74 milimetrů než u Capturu, má dost místa i na nohy.
Zavazadlový prostor objemu 513 litrů (hybrid 480 l) se vyznačuje pravidelným tvarem a dvojitou podlahou s poměrně dost hlubokým prostorem. Díky tomu nám po sklopení opěradel zadních sedadel vznikne rovná podlaha. Pod podlahou je ještě místo pro rezervu, ale musíte si připlatit 5000 Kč.

Renault Arkana se dodává ve třech výbavách – Zen, Intens a R.S Line, a všechny jsou se stejnými motory. Nejlevnější výbava Zen stojí 620 000 Kč, hybridní verze je pouze o 20 000 Kč dražší. Za testovanou verzi R.S.Line s motorem TCe 140 a převodovkou EDC zaplatíte 758 000 Kč.


Renault Arkana je rozhodně vítaným zpestřením trhu a ukazuje, že lze mít atraktivní „zvýšené“ kupé za přijatelnou cenu. Renault se vydal podle nás dobrou cestou a záleží na zákaznících, jestli si k Arkaně najdou cestu. Ve většině případů hraje design, hlavně u žen, větší roli než technika.



Přehled výbav najdete na:
https://www.renault.cz/osobni-vozy/arkana.html



Základní
technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1333 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 4500-6000/min
Točivý moment: 260 NM při 1750-3500/min
Převodovka: dvouspojková sedmistupňová EDC
Rychlost: 205 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s
Spotřeba kombin.: 5,8 l/100 km
Rozměry: 4568 x 1821 x 157ž mm
Rozvor kol: 2720 mm
Zav.prostor: 513 l
Cena: 758 000 Kč (R.S Line)



J.Lasík 3.6.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar