Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Alaskan 2.3 dCi 190 - komfortní pikap na trhu

Velké pikapy, které jsou na americkém trhu běžné a velice oblíbené, nabízí v Evropě jen několik výrobců jako Mitsubishi, Nissan, Isuzu, Ford a nově také Fiat, Mercedes Benz nebo Renault. A právě poslední dva jsou technicky spřízněny s osvědčeným Nissanem Navara.

Renault snad nikdy neměl ve své 120 leté historii v nabídce pikap až do loňska, kdy se objevil na scéně model Alaskan. Od Nissanu se liší designem přídě včetně jiných světlometů a také tím, že nabízí pouze čtyřdveřovou kabinu, tzv.Double cab. Podle nás to úplně stačí, protože počty prodaných vozů se pohybují ve stovkách.

Renault Alaskan pohání pouze vznětový čtyřválec s jedním přeplňováním o výkonu 160 k, nebo s dvojím s výkonem 190 k. Oba mohou být spojeny s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovým automatem, jako v našem případě. Výkon 190 k a točivý moment 450 Nm, který vrcholí už od 1500 až do 2500 otáček za minutu, je dostatečně silný, aby pikap rozpohyboval k rychlosti 180 km/h, udávanou výrobcem. Ani při zrychlení 10,8 s není žádnou brzdou silničního provozu, spíš naopak.

Spotřeba se pohybovala podle toho, jestli jsme jezdili jen po silnici s pohonem pouze zadních kol nebo v terénu jako 4x4, nebo dokonce s pevným rozdělením síly mezi nápravy. Na silnici ukazoval palubní počítač průměr něco málo přes osm litrů nafty na sto kilometrů. Ale v terénu překovala desetilitrovou hranici.

Alaskan si poradí s terénními překážkami hravě díky osvědčenému systému pohonu všech kol z Navary, kdy si otočným ovladačem přes zubovou spojku připojíme pohon předních kol. Součástí sériové výbavy je elektronický diferenciál s omezenou svorností a také asistent sjíždění svahů nebo rozjezdu do kopce.

Na silnici nás překvapily výborné jízdní vlastnosti, neboť zadní část, pokud není zatížena, neodskakuje. Zadní náprava totiž není tuhá, jak bývá u pikapů zvykem, ale je víceprvková s vinutými pružinami. Tak si užíváte komfort jako v osobním automobilu.
Interiér je stejný jako v Nissanu. Jen ve středu volantu je typický znak Renault. Taky proč něco měnit, když je přehledně ergonomický a jednoduchý. Na zadních sedadlech je trochu méně místa pro kolena, ale jinak je prostor ucházející. Potěší madla k uchycení při nastupování, jen u řidiče není.

V nejvyšší výbavě Intens si připadáte jako v luxusním automobilu, to znamená mj. dvouzonová samočinná klimatizace, přední světlomety Full LED, sedadla řidiče nastavitelná v osmi směrech, kožené čalounění, zadní parkovací kamera, multimediální systém s navigací nebo panoramatická střecha ze příplatek.

K uzavřené ložné plochy s délkou 1,6 metru a objemem 2,46 metrů čtverečních před zraky nenechavců můžete přikoupit hardtop nebo shrnovací kryt.

Renault Alaskan je bezpochyby oživením na českém trhu pikapů a vzhledem k tomu, že se jedná o osvědčenou techniku pohonu všech kol, tak je s ním jízda v terénu zábavou. Na silnici navíc přidává i komfort osobního automobilu.

Ceny Renaultu Alaskan začínají na 737 900 Kč za slabší provedení a v základní výbavě Life. Silnější se prodává od druhé výbavy Zen za 787 900 Kč, testované provedení v nejvyšší výbavě Intens přijde na 889 900 Kč.

https://www.renault.cz/content/dam/Renault/CZ/pdf/pricelists/alaskan-price.pdf


Základní
technické údaje

Motor: vznětový čtyřválec biturbo
Objem: 2298 cm³
Výkon: 140 kW (190 k) při 3750/min
Točivý moment: 450 Nm při 1500-2500/min
Rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,7/5,9/6,9 l/100 km
Rozměry: 5399 x 1850 x 1481 mm
Rozvor: 3150 mm
Světlá výška vpředu/vzadu: 223/232 mm
Nájezdové úhly vpředu/vzadu: 29°/25°
Přechodový úhel: 22,2°
Cena: 889 900 Kč (190 dCi AT Intens)


J.Lasík 18.4.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar