Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot e-Rifter - stoprocentně elektrický do města

Malé užitkové automobily mají u značky Peugeot mnohaletou tradici, vyráběly se už před druhou světovou válkou a s malými přestávkami byly stále v nabídce. V roce 1996 se objevil první model Partner, v roce 2008 druhá generace a nyní se prodává třetí, ovšem už s názvem Rifter. Bohužel už bez spalovacích motorů.

Rifter můžeme zařadit mezi rodinné velkoprostorové modely MPV, ale najdeme v nich i prvky z SUV, jako je třeba vyšší umístění sedadel, vylepšený protiprokluzový systém Grip Controll, který může v některých případech pomoci ze svízelné situace, aniž by byl vůz vybaven pohonem všech kol. V případě vrcholné verze GT-Line nesmíme zapomenout na černé ochranné plasty.

Modely typu Rifter jsou mezi motoristy oblíbené díky vnitřní variabilitě a velkému množství odkládacích přihrádek. Čtyři najdeme v podlaze, mezi sedadly je velký box, před spolujezdcem dvojitá obrovská schránka (airbag se přemístil pod strop), ve dveřích velké kapsy. Když si připlatíte za střešní okno, potom získáte ještě poličky a stropní box, přístupný jak z kabiny, tak ze zavazadlového prostoru. Stačí otevřít jen okno pátých dveří.

Zavazadlový prostor má objem 597 litrů, po sklopení druhé řady sedadel do podlahy se zvětší na 2126 litrů, a když sklopíme opěradlo předního spolujezdce, potom do interiéru dostaneme předmět dlouhý 2,7 metru. Předností kufru je i jeho tvar. Dokonce velikost neutrpěla ani zástavbou baterie.
Přední sedadla nemají sice výrazné boční tvarování, ale jsou velká a pohodlná, totéž platí také o třech zadních, přístupných posuvnými dveřmi. Palubní deska je přehledná, dole i nahoře zploštělý volant nezvykle malého průměru už nezakrývá kapličku s klasickými analogovými a dobře čitelnými budíky.

Teď se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu, co jsme už naznačili v úvodu. Francouzi se totiž rozhodli jít cestou stoprocentní elektrifikace, a proto můžete hlavně na oblíbený diesel zapomenout. Přední kola pohání elektrický motor s výkonem 100 kW. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm. Elektrické hnací ústrojí tvoří dále proudový měnič stejnosměrného a střídavého proudu. Už si nenaplánujete delší celodenní výlet, neboť dojezd se podle způsobu jízdy pohybuje asi 250 až 300 kilometrů. Do městské provozu, v němž by měl ujet papírově až čtyři stovky kilometrů, je vhodnější. Ale musíte mít, kde nabíjet. Podle nabíječky počítejte od ca 40 minut do 31 hodin z domácí zásuvky do plného nabití. Z nabíječky 50 kW byste se měli dostat do nabití osmdesáti procent, jak se doporučuje z hlediska životnosti baterie, asi za čtyřicet minut. Pokud byste chtěli sto procent, potom vám bude „zbytek“ nabití trvat přes hodinu.

S kapacitou baterie 50 kWh, respektive užitečných 45 kWh, se spotřeba elektrické energie pohybovala mezi 16 až 17 kWh, na dálnici atakuje hranici až 22 kWh.

Analogický přístrojový panel je přizpůsoben ovládání elektromobilu a nabízí powermetr pro zobrazení spotřeby (Eco pro optimalizaci energie nebo Power pro maximální výkon) nebo rekuperace energie (Charge), dále ukazatel spotřeby elektrických zařízení zajišťujících tepelný komfort na palubě (topení, klimatizace), ukazatel úrovně nabití baterie a barevnou matrici pro zobrazení toků energie, sledování nabíjení (probíhající nebo naprogramované na pozdější dobu), informací palubního počítače a dojezdu.

Jak jsme řekli, zatím je Peugeot e-Rifter vhodný do města nebo příměstského provozu. Uvidíme, zda se v budoucnu objeví výkonnější akumulátor, aby vůz ujel aspoň pět set kilometrů.


Přehled výbav najdete na:

https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/e-Rifter/e-Rifter/Peugeot-e-Rifter-cenik/?page=14-15


Základní technické údaje


Motor: elektromotor
Objem: 1499 cm³
Výkon: 100 kW (136 k) při 3674 – 12 000/min
Točivý moment: 260 Nm při 300 - 3674/min
Kapacita akumulátoru: 50 kWh
Užitečná kapacita: 45 kWh
Dojezd kombin.WLTP: 279 km
Dojezd město: 406 km
Spotřeba el.energie: 19,9 kWh/100 km
Rychlost: 135 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,7 s
Rozměry: 4405 x 1921 x 1874 mm
Rozvor kol: 2785 mm
Zav.prostor: 775/1414 l
Cena: 1 060 000 Kč (e-Allure)




JL 14.3.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar