Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Konfigurátor kol

Peugeot Traveller Dangel 4x4 2.0 HDi - zajímavá kombinace

Užitkové automobily Peugeot Expert/Traveller jsou na trhu skoro dva roky v různém provedení, jako krátký, středně dlouhý a prodloužený, osobní či užitkový. Až dosud jen s pohonem předních kol. Nyní se objevila verze 4x4 od specializované firmy Dangel.

Když jsme přebírali „čtyřkolku“ vládlo jarní počasí a litovali jsme, že není zima. Za tři dny se počasí obrátilo a my jsme si Traveller 4x4 užili i na zasněžených cestách, a mohli tak vyzkoušet pohon všech kol. Otočným ovladačem vlevo od volantu si navolíte režim Auto, kdy se v případě potřeby automaticky bleskově připojí pohon zadních kol. Pokud bychom vjeli do rozbahněných cest nebo „vyprostit“ ze zapadnutí, potom stačí přepnout do polohy Lock, kdy je síla přenášena rovnoměrně na obě nápravy. Zbývá režim Eco pro běžný provoz.
Od běžné verze se liší vlastně jen ochranou podvozku a navýšením světlé výšky zhruba o 20 milimetrů. Jaká je celková hodnota jsme bohužel nikde nenašli.


Vůz poháněl osvědčený dvoulitrový turbodiesel s výkonem 150 k, jehož točivý moment 370 Nm vrcholí ve dvou tisících otáčkách. Byl kombinován se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou (automat k dispozici není), kterou musíme pochválit za přesné dráhy řazení a ideální odstupňování. Průměrná spotřeba se pohybovala mezi 7,5 až 8 litry nafty, což je na automobil pro osm cestujících hodně příznivé. Jen si spočítejte, kolik kilometrů můžete ujet s plnou nádrží sedmdesáti litrů.


Vyšší posaz řízení přináší opravdové potěšení, sedíte zhruba v úrovni hlavy řidičů klasických osobních automobilů a přehled o dopravě máte jako na dlani.


Samostatná sedadla byla konfigurována jako 2+3+3, což znamená, že na zavazadla zbývá jen něco málo přes 200 litrů. A to ještě část zabírá rezerva, která se sem musela přestěhovat z prostoru pod podlahou. Ale můžete vyjmout sedadla třetí řady a výhodou je i otevíratelné okno pátých dveří, které se vyklápějí do roviny se střechou a před deštěm vás spolehlivě ochrání.


Pohon všech kol nabízejí i konkurenční automobily jako VW Multivan nebo Mercedes Vito, ale v obou případech se pohon zadních kol připojuje jen samočinně. Každá legrace něco stojí, u Peugeotu musíte připlatit 228 690 Kč, čímž se cena u nejvyšší výbavy Allure vyšplhá přes 1,1 milionu korun. Ale k tomu je třeba ještě připočítat navigaci, parkovací senzory (u velkého automobilu užitečné) i za třetí řadu sedadel. Pak cena hravě přesáhne 1 300 000 Kč.


Traveller Dangel si nedělá rozhodně ambice zvládat terénní jízdy, ale mohl by najít uplatnění v horských oblastech při převozu návštěvníků. Můžete si vybrat jednu ze tří délek – Comact 4,61 m, Standard 4,96 m a Long 5,31 m. Peugeot Traveller nikdy nezklame.



Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 4000/min
Točivý moment: 370 Nm při 2000/min
Rychlost: 170 km/h
Spotřeba kombin.: 5,2 l/100 km
Rozměry: 4606 x 1920 x 1905 mm
Rozvor: 2925 mm
Cena: 1 281 490 Kč (L1 Compact Allure 4x4)



J.Lasík 28.3.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar