Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot Traveller 2.0 Blue HDi L2 - luxus s minibusem

Nevzhledné dodávky nebo minibusy jsou již hodně dávnou minulostí, a dnes si design užitkových automobilů nezadá s osobními. Nejlepším dokladem je jeden z trojice sourozenců Peugeot-Citroën-Toyota, a to Peugeot Expert Traveller, který boří veškeré mýty o nevzhlednosti.

Peugeot Traveller se od září dodává na český trh v mnoha variantách, jako skříňový nebo osobní, s třemi délkami a rozvory (Compact 4606/2925 mm, Standard 4956/3275 mm, Long 5306/3275 mm) atd. Výška pouhých 190 cm zaručuje možnost vjezdu na krytá parkoviště v centrech měst, v obchodních centrech a domovních garážích či do parkovacích domů na letištích.

Pro soukromé zákazníky je určena řada Traveller Family ve verzích Active a Allure s 5, 7 nebo 8 místy. Pro firemní zákazníky je určena řada Business s 5 – 9 místy a Business VIP s 6 a 7 místy.

Námi testované osmimístné provedení bylo ve vyšší výbavě Allure (pro méně náročné zákazníky je určena Active). Předností je značná flexibilita, kdy sedadla druhé a třetí řady můžeme posouvat nebo je sklopit či úplně vyjmout. Druhá i třetí řada je dělená v poměru 2/3-1/3, přičemž obě části jsou samostatné.

Zavazadlový prostor závisí na zvolené délce i počtu sedadel Standard disponuje 900 l, 2550 l nebo 4200 litry a Long potom 1500 l, 3100 l a 4900 litry. Přístup do vozu usnadňují velké boční elektricky ovládané dveře, které lze otevřít bezdotykově (hands-free ovládání). Pokud máte u sebe elektronický klíč, stačí vsunout nohu pod roh zadního nárazníku a dveře se odemknou a otevřou. Stejným způsobem lze dveře zavřít a zamknout.

Zákazník může vybírat pouze mezi vznětovými čtyřválci – 1.6 BlueHDi s výkonem 115 k nebo 2.0 BlueHDi s výkonem 150 k (s přímo řazenou převodovkou) nebo 177 k (s automatem). My jsme zvolili dvoulitr ve spojení s šestistupňovým manuálem. Výkon 150 k i točivý moment 370 Nm ve 2000 otáčkách za minutu jsou pro „minibus“ dostačující i při plném obsazené osmi osob. V průměru jsme jezdili kolem 6,5 litrů nafty na sto kilometrů.

Řízení je stejné jako v jiném Peugeotu, z vyššího posezu máte skvělý výhled a ovladače jsou lehce dosažitelné a přístroje dobře čitelné. Pro jízdu po nezpevněných vozovkách je vůz vybaven systémem Grip Control.

Při parkování se určitě hodí přední a zadní parkovací asistent, který ještě doplňuje systém VisioPark 1 s předním a zadním snímačem se zpětnou kamerou, která nabízí pohled na zadní část vozu a jeho okolí snímaný shora v úhlu 180°. Obraz přenáší kamera postupně, jak vůz couvá. Pohled dozadu se promítá spolu s naváděcími čarami, které se otáčejí spolu s volantem. Jakmile systém zjistí překážku, spustí se automatický zoom a přesněji ukáže zbývající vzdálenost. Manévrování se zařazenou zpátečkou a zarovnání vozu oproti parkovacímu místu a překážkám je tak snadné a bezpečné.

Základní výbava Active obsahuje mj. šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro druhou a třetí řadu, tempomat, dešťový a světelný senzor, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, automatickou dvouzónovou klimatizaci, přídavnou klimatizaci pro zadní cestující, rádio s MP3, Bluetooth, USB a osmi reproduktory, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení atd.

Výbava Allure přidává zadní parkovací senzory, barevný head-up displej, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, přídavné topení Webasto, rádio Peugeot Connect se sedmipalcovou obrazovkou, USB, Bluetooth, Mirror Screen, Apple CarPlay a WiFi, multifunkční kožený volant, elektricky nastavitelná přední sedadla s masážní funkcí a vyhříváním, kožené čalounění, panoramatické střešní okno, bezklíčkový vstup (včetně bočních posuvných dveří) a startování, xenonové světlomety atd.

Peugeot Traveller si nás získal jak atraktivním designem v oranžové barvě, tak hlavně vnitřní variabilitou, komfortem i skvělými jízdními vlastnostmi. Určitě si rádi vyzkoušíme i variantu s automatem. Ideální automobil pro početnější rodinu na delší cesty.



Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 4000/min
Točivý moment: 370 Nm při 2000/min
Rychlost: 170 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,9/5,3, 5,6 l/100 km
Rozměry: 4956 x 1920 x 1890 mm
Rozvor kol: 3275 mm
Cena: 1 082 950 Kč (2.0 BlueHDi Standard, L2)



J.Lasík 9.11.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar