Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot Rifter 1.5 BlueHdi 130 GT Line se střešním stanem

Malé užitkové automobily mají u značky Peugeot mnohaletou tradici, vyráběly se už před druhou světovou válkou a s malými přestávkami byly stále v nabídce. V roce 19996 se objevil první model Partner, v roce 2008 druhá generace a nyní přichází třetí, ovšem už s názvem Rifter.

Rifter můžeme zařadit mezi rodinné velkoprostorové modely MPV, ale najdeme v nich i prvky z SUV, jako je třeba vyšší umístění sedadel, vylepšený protiprokluzový systém Grip Controll, který může v některých případech pomoci ze svízelné situace, aniž by byl vůz vybaven pohonem všech kol. V případě vrcholné verze GT-Line to jsou ještě černé ochranné plasty.
Rifter se nabízí v základní verzi s délkou 4403 mm nebo prodloužené o 350 milimetrů delší. Do obou lze za příplatek zakoupit třetí řadu sedadel.

Modely typu Rifter jsou mezi motoristy oblíbené díky vnitřní variabilitě a velkému množství odkládacích přihrádek. Čtyři najdeme v podlaze, mezi sedadly je velký box, před spolujezdcem dvojitá obrovská schránka (airbag se přemístil pod strop), ve dveřích velké kapsy. Když si připlatíte za střešní okno, potom získáte ještě poličky a stropní box, přístupný jak z kabiny, tak ze zavazadlového prostoru. Stačí otevřít jen okno pátých dveří.

Zavazadlový prostor má objem 597 litrů, po sklopení druhé řady sedadel do podlahy se zvětší na 2126 litrů, a když sklopíme opěradlo předního spolujezdce, potom do interiéru dostaneme předmět dlouhý 2,7 metru. Předností kufru je i jeho tvar.

Přední sedadla nemají sice výrazné boční tvarování, ale jsou velká a pohodlná, totéž platí také o třech zadních, přístupných posuvnými dveřmi s elektrickým ovládáním oken. Palubní deska je přehledná, dole i nahoře zploštělý volant nezvykle malého průměru už nezakrývá kapličku s klasickými analogovými a dobře čitelnými budíky.

Vybrat si můžete mezi zážehovým tříválcem 1.2 PureTech s výkonem 110 k nebo 130 k, případně vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 1.5 BlueHDi ve výkonových variantách 75 k, 100 k a 130 k. Kdo hodně jezdí, tomu se určitě vyplatí diesel, i když si připlatíte 30 000 Kč. Lépe se také k Rifteru hodí, a to nejen spotřebou v průměru kolem 6 litru na sto kilometrů, jako v případě nejsilnější testované verze. Motor nepoužívá vstřikování močoviny adBlue, ale používá bezúdržbový filtr pevných částic.

Rifter měl na střeše stany Hussarde Quatro určený pro čtyři lidi (2 dospělí + 2 děti) nebo tři dospělé. Stan se skládá z hliníkové podlážky připevněné na střešní nosič, nad ním se nachází plastové pouzdro mezi nimiž je látkový stan. Vnitřek stanu je vybaven matrací Nestmattress. Ke stanu vyleze po hliníkovém teleskopický žebřík, výškově nastavitelný pro všechny typy vozidel s garancí minimálního rozpětí příček zabraňující úrazu. Je dlouhý 180 cm a připevněný napevno, tak se nemusíte obávat, že vám jej někdo odcizil. K otevření, ale hlavně ke složení jsou třeba minimálně dva lidé. Ve stanu se spalo velice pohodlně, ale je otázka, jak často jej využijete při dosti vysoké ceně.

Stan La Hussarde Quatro lze namontovat na jakékoli vozidlo vybavené dvěma příčnými střešními nosnými tyčemi umístěnými ve vzdálenosti 70 - 125 cm o nosnosti 75 kg a více.
Maximální povolená nosnost stanu (tj. objem, který lze uložit do stanu mimo hmotnosti vlastního stanu) činí 250 kg.

Modely značky La Hussarde odolají větru až o síle 100 km/h (platí pro polohu „rozbalen“ s tím, že všechny otvory musí být uzavřené). Vnější rozměry mušle uzavřeného stanu: šířka 123 cm, délka 215 cm, výška 28 cm (nad úrovní nosičů). Vnější rozměry mušle otevřeného stanu: max. výška: 150 cm, max. šířka: 210 cm, max. délka: 220 cm. úložná plocha: 220 x 169 cm. Maximální povolená zátěž / nosnost stanu: 250 kg •Celková hmotnost stanu: 75 kg (včetně žebříku, bez matrace
Cena vč. DPH 87 120 Kč


Testované nejvýkonnější provedení GT Line s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou přijde na 513 000 Kč, osmistupňový automat je o 55 000 Kč dražší. Základní provedení Active se stejným motorem začíná na 445 000 Kč a nejslabší benzinový 1.2PureTech stojí 397 000 Kč.

Přehled výbav najdete na:
https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/Rifter/Rifter/Peugeot-Rifter-cenik/?page=1
Peugeot Rifter už není zdaleka jen osobní dodávkou, ale velice praktickým rodinným automobilem s hospodárnými vznětovými motory a vnitřní variabilitou. Devizou je i design, kterým se odlišuje od užitkového Partnera.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1499 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 3750/min
Točivý moment: 300 Nm při 1750/min
Převodovka: šestistupňová přímo řazená
Rychlost: 186 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,8/4,1/4,4 l/100 km
Rozměry: 4403 x 1848 x 1878 mm
Rozvor kol: 2785 mm
Zav.prostor: 775/1414 l
Cena: 513 000 Kč (1.5 BlueHDI GT Line)



JL 28.7.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar