Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi GT - spolehlivý a úsporný

Malé užitkové automobily mají u značky Peugeot mnohaletou tradici, vyráběly se už před druhou světovou válkou a s malými přestávkami byly stále v nabídce. V roce 1996 se objevil první model Partner, v roce 2008 druhá generace a nyní se prodává třetí, ovšem už s názvem Rifter.

Označení Partner totiž zůstalo zachováno pro klasické dodávky, zatímco osobní provedení nese název Rifter a dělá společnost sesterským vozům Citroën Berlingo a Opel Combo. Techniku mají společnou, ale tvář si každý zachovává svoji. Všechny se vyrábějí v jedné španělské továrně.
Rifter můžeme zařadit mezi rodinné velkoprostorové modely MPV, ale najdeme v nich i prvky z SUV, jako je třeba vyšší umístění sedadel, vylepšený protiprokluzový systém Grip Controll, který může v některých případech pomoci ze svízelné situace, aniž by byl vůz vybaven pohonem všech kol. V případě vrcholné verze GT-Line nesmíme zapomenout na černé ochranné plasty.


Rifter se nabízí v základní verzi s délkou 4403 mm nebo prodloužené o 350 milimetrů delší. Do obou lze za příplatek 20 000 Kč zakoupit třetí řadu sedadel.


Modely typu Rifter jsou mezi motoristy oblíbené díky vnitřní variabilitě a velkému množství odkládacích přihrádek. Čtyři najdeme v podlaze, mezi sedadly je velký box, před spolujezdcem dvojitá obrovská schránka (airbag se přemístil pod strop), ve dveřích velké kapsy. Když si připlatíte za střešní okno, potom získáte ještě poličky a stropní box, přístupný jak z kabiny, tak ze zavazadlového prostoru. Stačí otevřít jen okno pátých dveří.


Zavazadlový prostor má objem 597 litrů, po sklopení druhé řady sedadel do podlahy se zvětší na 2126 litrů, a když sklopíme opěradlo předního spolujezdce, potom do interiéru dostaneme předmět dlouhý 2,7 metru. Předností kufru je i jeho tvar.


Přední sedadla nemají sice výrazné boční tvarování, ale jsou velká a pohodlná, totéž platí také o třech zadních, přístupných posuvnými dveřmi. Palubní deska je přehledná, dole i nahoře zploštělý volant nezvykle malého průměru už nezakrývá kapličku s klasickými analogovými a dobře čitelnými budíky.


Vybrat si můžete mezi zážehovým tříválcem 1.2 PureTech s výkonem 110 k nebo čtyřválcem 130 k, případně vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 1.5 BlueHDi ve výkonových variantách 100 k a 130 k. Kdo hodně jezdí, tomu se určitě vyplatí diesel, i když si připlatíte 30 000 Kč. Lépe se také k Rifteru hodí, a to nejen spotřebou v průměru kolem 6 litru nafty na sto kilometrů, jako v případě nejsilnější testované verze. Motor nepoužívá vstřikování močoviny adBlue, ale používá bezúdržbový filtr pevných částic.


Testované nejvýkonnější provedení 1.5 BlueHDi GT Line s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou přijde na 547 000 Kč, osmistupňový automat je o 50 000 Kč dražší. Základní provedení Active Pack se stejným motorem začíná na 435 000 Kč a nejslabší benzinový 1.2PureTech stojí 409 000 Kč.


Přehled výbav najdete na:
https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/Rifter/Rifter/Peugeot-Rifter-cenik/?page=2-3


Peugeot Rifter už není zdaleka jen osobní dodávkou, ale velice praktickým rodinným automobilem s hospodárnými vznětovými motory a vnitřní variabilitou. Devizou je i design, kterým se odlišuje od užitkového Partnera.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1499 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 3750/min
Točivý moment: 300 Nm při 1750/min
Rychlost: 186 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,8/4,1/4,4 l/100 km
Rozměry: 4403 x 1848 x 1878 mm
Rozvor kol: 2785 mm
Zav.prostor: 775/1414 l
Cena: 547 000 Kč (1.5 BlueHDI GT Line)


JL 25.1.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar