Peugeot Partner Tepee s novým 1.6 e-HDi FAP 92 k
Už dávno neplatí, že malé užitkové automobily jsou nevzhledné. Jak dokazuje třeba Peugeot Partner mohou vypadat nejen vkusně, ale zároveň sloužit jako osobní vůz pro přepravu osob.
Právě s ním chtějí Francouzi konkurovat nejen podobným vozům, ale třeba také vyhledávaným MPV. Silnou stránkou je variabilita a prostorný interiér pro pět dospělých, kteří mají na cestování místa na rozdávání. Zadní dveře lze vyklopit hodně vysoko, a tak nám poslouží jako ochrana před deštěm. Nakládací hrana je hodně nízko a zavazadlový prostor lze po sklopení druhé řady zvětšit ze 675 litrů až na 3000 litrů, přičemž délka ložného prostoru se prodlouží z 990 mm na 1343 mm při vyjmutých sedadlech druhé řady. Když sklopíme ještě opěradlo předního sedadla, tak převezeme předmět dlouhý až tři metry. Dodejme, že užitečná hmotnost je 520 kg.Ve druhé řadě jsou k dispozici tři samostatná a vyjímatelná sedadla (příplatek 11 800 Kč), v našem případě přístupná dvojící posuvných bočních dveří s vyklápěcími okny, jejichž skla splývají s povrchem karosérie. Cestující v druhé řadě mají dobrý výhled díky o 20 mm zvýšené pozici. Před zadními sedadly jsou v podlaze odkládací schránky. Jedna je dokonce umístěná až pod zadní částí stropu a přístupná z druhé řady nebo po vyklopení zadní stěny.
Sedadla jsou pohodlná, volant výškově i podélně nastavitelný, všechny přístroje přehledně uspořádané, jen elektrické ovládání předních oken je netradičně umístěné na středovém panelu, takže jsme je občas hledali ve dveřích.
V případě modelu Partner si lze vybrat mezi zážehovým čtyřválcem 1.6 VTi o výkonu 98 k nebo 120 k a vznětovými přeplňovanými 1.6 HDi s výkonem 75 k, 92 k nebo 112 k. My jsme tentokrát záměrně zvolili nový motor s označením 1.6 HDi 92 e.HD kombinovaný se šestistupňovou automatizovanou převodovkou 2-tronic a inovovovaným systémem Stop Start. U kocernu PSA označovaný právě jako e-HDI). Toto spojení má podle výrobce přinést až patnáctiprocentní úsporu paliva ve městě. V průměru jsme jezdili do šesti litrů, při jízdě mimo městské aglomerace spotřeba lehce překročila hranici pěti litrů. Vypnutí motoru je u automatizované převodovky možné při rychlosti do 8 km/h a ukazatel Eco udává celkovou dobu, po kterou byl motor během jedné jízdy vypnutý. Oproti jiným systémům je funkce startéru integrovaná do alternátoru. Využívá kondenzátor a reverzibilní alternátor, díky němuž se kondenzátor při dobíjí a jeho prostřednictvím můžeme motor bleskově nastartovat.
Výborných výsledků z pohledu emisí bylo u verze Partner Tepee e-HDi dosaženo i díky speciálním aerodynamickým úpravám. Jedná se např. o uzávěru sání vzduchu na přední masce, deflektory pod podvozkem, křídlo na zadním víku a úsporné pneumatiky s velmi nízkým valivým odporem.
Interiér je shodný jako u všech provedeních Tepee vyšší výbavy, ale jednu odlišnost tu přeci jen najdete. Marně byste hledali volicí páku převodovky. Místo ní je vpravo pod volantem otočný ovladač s režimy R, N, A a M. Při startování stačí sešlápnout pedál plyn, navolit A a můžete vyrazit. Pokud chcete řadit ručně páčkami pod volantem, potom navolíte polohu M. Ale tu jsme prakticky nepoužívali. Bohužel automatizovanou převodovku považujeme za nejslabší článek těchto modelů, neboť její řazení není právě optimální.
Středová konzola, na které byla umístěna řadicí páka, je zrušena a cestující uprostřed má daleko více místa a pohodlí.
Provedení e-HDi se dodává pouze ve druhém stupni výbavy Premium, které zahrnuje například systémy ABS +ě EBD, čelní airbagy, výškově as podélně nastavitelný volant, elektrické ovládání předních oken, dvoje boční posuvné dveře, manuální klimatizaci, výškově seřiditelní sedadlo řidiče, radio, denní světla. To vše nyní v akční ceně, po slevě 110 000 Kč, rovných 400 000 Kč. Připlatit si musíte třeba za ESP, ASR a Hill Holder (12 000 Kč), boční a hlavové airbagy (12 800 Kč), parkovací asistent 8400 Kč, vyhřívání předních sedadel (6700 Kč) nebo multifunkční střecha Zenith včetně čtyř samostatných oken.středové stropní schránky, zadní schránky s dvojím přístupem za 20 900 Kč.
Jinak nejlevnější Partner lze nyní získat už na 282 000 Kč (1.6 VTI/98 k), resp za 307 000 Kč (1.6 HDi/75).
Peugeoet Partner Tepee ve verzi e-HDi je rozhodně zajímavým zpestřením našeho trhu a jeden z dalších příspěvků francouzského výrobce k ekologii. Jinak modely Partner Tepee si už během předchozích let svoji klientelu našly.
Základní technické údaje
Motor: vznětový čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 68 kW (92 k) při 4000/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Rychlost: 165 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 15,5 s
Spotřeba: 5,1/4,5/4,8 l/100 km
Rozměry: 4380 x 1810 x 1801 mm
Rozvor kol: 2728 mm
Zav.prostor: 675/2400 l
Cena: 400 000 Kč
J.L
Sedadla jsou pohodlná, volant výškově i podélně nastavitelný, všechny přístroje přehledně uspořádané, jen elektrické ovládání předních oken je netradičně umístěné na středovém panelu, takže jsme je občas hledali ve dveřích.
V případě modelu Partner si lze vybrat mezi zážehovým čtyřválcem 1.6 VTi o výkonu 98 k nebo 120 k a vznětovými přeplňovanými 1.6 HDi s výkonem 75 k, 92 k nebo 112 k. My jsme tentokrát záměrně zvolili nový motor s označením 1.6 HDi 92 e.HD kombinovaný se šestistupňovou automatizovanou převodovkou 2-tronic a inovovovaným systémem Stop Start. U kocernu PSA označovaný právě jako e-HDI). Toto spojení má podle výrobce přinést až patnáctiprocentní úsporu paliva ve městě. V průměru jsme jezdili do šesti litrů, při jízdě mimo městské aglomerace spotřeba lehce překročila hranici pěti litrů. Vypnutí motoru je u automatizované převodovky možné při rychlosti do 8 km/h a ukazatel Eco udává celkovou dobu, po kterou byl motor během jedné jízdy vypnutý. Oproti jiným systémům je funkce startéru integrovaná do alternátoru. Využívá kondenzátor a reverzibilní alternátor, díky němuž se kondenzátor při dobíjí a jeho prostřednictvím můžeme motor bleskově nastartovat.
Výborných výsledků z pohledu emisí bylo u verze Partner Tepee e-HDi dosaženo i díky speciálním aerodynamickým úpravám. Jedná se např. o uzávěru sání vzduchu na přední masce, deflektory pod podvozkem, křídlo na zadním víku a úsporné pneumatiky s velmi nízkým valivým odporem.
Interiér je shodný jako u všech provedeních Tepee vyšší výbavy, ale jednu odlišnost tu přeci jen najdete. Marně byste hledali volicí páku převodovky. Místo ní je vpravo pod volantem otočný ovladač s režimy R, N, A a M. Při startování stačí sešlápnout pedál plyn, navolit A a můžete vyrazit. Pokud chcete řadit ručně páčkami pod volantem, potom navolíte polohu M. Ale tu jsme prakticky nepoužívali. Bohužel automatizovanou převodovku považujeme za nejslabší článek těchto modelů, neboť její řazení není právě optimální.
Středová konzola, na které byla umístěna řadicí páka, je zrušena a cestující uprostřed má daleko více místa a pohodlí.
Provedení e-HDi se dodává pouze ve druhém stupni výbavy Premium, které zahrnuje například systémy ABS +ě EBD, čelní airbagy, výškově as podélně nastavitelný volant, elektrické ovládání předních oken, dvoje boční posuvné dveře, manuální klimatizaci, výškově seřiditelní sedadlo řidiče, radio, denní světla. To vše nyní v akční ceně, po slevě 110 000 Kč, rovných 400 000 Kč. Připlatit si musíte třeba za ESP, ASR a Hill Holder (12 000 Kč), boční a hlavové airbagy (12 800 Kč), parkovací asistent 8400 Kč, vyhřívání předních sedadel (6700 Kč) nebo multifunkční střecha Zenith včetně čtyř samostatných oken.středové stropní schránky, zadní schránky s dvojím přístupem za 20 900 Kč.
Jinak nejlevnější Partner lze nyní získat už na 282 000 Kč (1.6 VTI/98 k), resp za 307 000 Kč (1.6 HDi/75).
Peugeoet Partner Tepee ve verzi e-HDi je rozhodně zajímavým zpestřením našeho trhu a jeden z dalších příspěvků francouzského výrobce k ekologii. Jinak modely Partner Tepee si už během předchozích let svoji klientelu našly.
Základní technické údaje
Motor: vznětový čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 68 kW (92 k) při 4000/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Rychlost: 165 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 15,5 s
Spotřeba: 5,1/4,5/4,8 l/100 km
Rozměry: 4380 x 1810 x 1801 mm
Rozvor kol: 2728 mm
Zav.prostor: 675/2400 l
Cena: 400 000 Kč
J.L
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout