Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot Partner Tepee Outdoor - praktický společník

O tom, že malý užitkový automobil může také dobře vypadat a sloužit zároveň jako osobní vůz, dokazuje novinka letošního roku – Peugeot Partner s označením Tepee. S ním by chtěli Francouzi konkurovat nejen podobným vozům, ale třeba také vyhledávaným MPV. Jak jsme se přesvědčili, tak nejsou úplně bez šancí.

Zvláště verze Outdoor vypadá velmi dobře, poznáme ji podle okrasných stříbrných prvků karoserie, ochranného krytu motoru a také o centimetr větší světlé výšce. Právě outdoorové doplňky zvyšují atraktivitu. Ale i bez nich vypadá Tepee lépe než předchozí generace, která se stále prodává pod označením Origin. Vůz zaujme hlavně mohutnou maskou s velkým otvorem nasávání vzduchu, orámovaný rovněž stříbrným plastem.
Silnou stránkou je variabilita a prostorný interiér, kterému prospělo navýšení vnějších rozměrů (délka + 14,3 cm, šířka + 8 cm, výška + 6 cm, rozvor + 3,4 cm). Pět dospělých má na cestování místa na rozdávání. Zadní dveře lze vyklopit hodně vysoko, takže se pod ně můžete schovat i před deštěm. Nakládací hrana je hodně nízko a zavazadlový prostor lze po sklopení druhé řady zvětšit ze 675 litrů až na 3000 litrů při zcela rovné podlaze.
V základní výbavě Confort tvoří druhou řadu lavice, od druhého stupně Premium jsou k dispozici tři samostatná, a případně i vyjímatelná sedadla. První výbava má také boční posuvné dveře jen vpravo, ostatní pak i vlevo, což je víc než praktické, zvláště při cestování s dětmi. V posuvných dveřích jsou vyklápěcí okna, jejichž skla splývají s povrchem karosérie. Cestující v druhé řadě mají dobrý výhled díky o 20 mm zvýšené pozici. Pod stropem jsou za přípatek (outdoor v základu) umístěny držáky na dlouhé předměty, jako třeba lyže. Ovšem jejich nosnost je pouhých pět kilogramů. Před zadními sedaly jsou v podlaze odkládací schránky.
Sedadla jsou pohodlná, volant výškově i podélně nastavitelný, řadicí páka umístěná vysoko je dobře po ruce a všechny přístroje přehledně uspořádané. Jen elektrické ovládání předních oken je netradičně umístěné na středovém panelu, takže jsme je občas hledali ve dveřích.
Pro Peugeot Partner Tepee bylo vybráno pět pohonných jednotek, přičemž pro Outdoor jsou k dispozici tři „jedna – šestky“. Benzinové o výkonu 110 k a přeplňovaná vznětová HDI s výkonem 90 k, resp. 110 k. My jsme odzkoušeli slabší HDi, jenž dosahuje největšího výkonu 90 k při 4000 otáčkách za minutu. Točivý moment 215 Nm má svůj vrchol v 1750 otáčkách za minutu. Zhruba do stovky se chová poměrně dynamicky, poté zrychluje jen pozvolna. To však není u vozu této kategorie vůbec na závadu, stejně jako největší rychlost 160 km/h. Zákazníka bude asi více zajímat spotřeba. V našem případě se pohybovala v průměru pod šesti litry nafty na sto kilometrů, při běžné jízdě po silnicí pak kolem pěti litrů.
Na dobrých jízdních vlastnostech se podílí modifikovaná platforma z modelu 308, tzn. se vzpěrami McPherson a vlečenými rameny vzadu. Díky nim se chová na silnici stabilně, v zatáčkách se ani přes výšku takřka nenaklání. Verze Outdoor vzhledem k použití po špatných cestách má zesílené zavěšení kol.
Jak jsme už řekli, Peugeot Tepee je k dispozici ve třech stupních výbavy, přičemž základní Confort obsahuje mj. systémy ABS, EBD, dva čelní airbagy, pravé boční posuvné dveře, od výbavy Premium jsou k dispozici navíc levé boční dveře nebo tři samostatná sedala druhé řady. Nejvyšší výbava Outdoor zahrnuje například navíc ještě Paket Outdoor (plechová 16“ kola, ochranný kryt motoru, zvýšená světlá výška), radio s CD a MP3, manuální klimatizaci.
Pro všechny tři výbavy si musí zákazník připlatit mj. za ESP, ASR, palubní počítač (12 000 Kč), boční airbagy (6400 Kč), boční a okenní airbagy (12 800 Kč), otevírání okna zadní stěny (9500 Kč). Více na www.peugeot.cz
Peugeot Partner Teppe Outdoor láká zákazníky nejen designem, ale hlavně vnitřním prostorem a zajímavou nabídkou pohonných jednotek, přičemž vznětové jsou jen o 30 000 Kč dražší než benzinové. Nejlevnější Partner Tepee stojí 354 900 (1.6), resp. 384 900 Kč (1.6 HDI). Ceny Outdooru se pohybují od 484 900 Kč.


Základní technické údaje

Motor. Vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 66 kW (90 k) při 4000/min
Točivý moment: 215 Nm při 1750/min
Rychlost: 160 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 14,3 s
Spotřeba: 7,0/5,0/5,7 l/100 km
Rozměry: 4380 x 1810 x 1801 mm
Rozvor kol: 2728 mm
Cena: 484 900 Kč

Jindřich Lasík, 11.8.2008


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar