Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 VTI - vývoj nejde zastavit

Už dávno neplatí, že malé užitkové automobily jsou nevzhledné. Jak dokazuje třeba Peugeot Partner mohou vypadat nejen vkusně, ale zároveň sloužit jako osobní vůz pro přepravu osob. Komu by však nestačila verze Tepee, tak může sáhnout po Outdooru.

Právě s ním chtějí Francouzi konkurovat nejen podobným vozům, ale třeba také vyhledávaným MPV, a proto vůz vybavili třeba atraktivním střešním oknem Zenith a systémem Grip Control za 16 000 Kč. Provedení Outdoor poznáme podle stříbrných prvků karoserie, ochranného krytu motoru a také o centimetr větší světlé výšce. Právě outdoorové doplňky zvyšují atraktivitu. Vůz zaujme hlavně mohutnou maskou s velkým otvorem nasávání vzduchu, orámovaný rovněž stříbrným plastem.
Silnou stránkou je variabilita a prostorný interiér pro pět dospělých, kteří mají na cestování místa na rozdávání. Zadní dveře lze vyklopit hodně vysoko, a tak nám poslouží jako ochrana před deštěm. Nakládací hrana je hodně nízko a zavazadlový prostor lze po sklopení druhé řady zvětšit ze 675 litrů až na 3000 litrů, přičemž délka ložného prostoru se prodlouží z 990 mm na 1343 mm při vyjmutých sedadlech druhé řady. Když sklopíme ještě opěradlo předního sedadla, trak převezeme předmět dlouhý až tři metry. Dodejme, že užitečná hmotnost je 520 kg.
Ve druhé řadě jsou k dispozici tři samostatná a vyjímatelná sedadla (příplatek 11 800 Kč), v našem případě přístupná dvojící posuvných bočních dveří s vyklápěcími okny, jejichž skla splývají s povrchem karosérie. Cestující v druhé řadě mají dobrý výhled díky o 20 mm zvýšené pozici. Pod stropem jsou za přípatek (Outdoor v základu) umístěny držáky na dlouhé předměty, jako třeba lyže. Ovšem jejich nosnost je pouhých pět kilogramů. Před zadními sedadly jsou v podlaze odkládací schránky. Jedna je dokonce umístěná až pod zadní částí stropu a přístupná z druhé řady nebo po vyklopení zadní stěny.
Sedadla jsou pohodlná, volant výškově i podélně nastavitelný, řadicí páka umístěná vysoko je dobře po ruce a všechny přístroje přehledně uspořádané. Jen elektrické ovládání předních oken je netradičně umístěné na středovém panelu, takže jsme je občas hledali ve dveřích.
Pro Peugeot Partner Tepee bylo vybráno pět pohonných jednotek, přičemž pro Outdoor jsou k dispozici tři „jedna – šestky“. Benzinová o výkonu 120 k a přeplňovaná vznětová HDI s výkonem 90 k, resp. 110 k.
My jsme tentokrát odzkoušeli benzinový čtyřválec 1.6 16V, jenž dosahuje největšího výkonu 88 kW (120 k) při 6000 otáčkách za minutu. Točivý moment 160 Nm má svůj vrchol v 4250 otáčkách za minutu. Oproti turbodieselu je třeba jej vytáčet, což se projevilo na spotřebě, která se pohybovala v průměru něco málo přes 8 litrů na sto kilometrů. Po silnicích mimo město jsme se dostali zhruba na 7 litrů.
Na dobrých jízdních vlastnostech se podílí modifikovaná platforma z modelu 308, tzn. se vzpěrami McPherson a vlečenými rameny vzadu. Díky nim se chová na silnici stabilně, v zatáčkách se ani přes výšku takřka nenaklání. Verze Outdoor vzhledem k použití po špatných cestách má zesílené zavěšení kol.
Jednou z novinek je už zmíněný systém Grip Control doplněný celoročními pneumatikami M+S. Pomocí kruhového ovladače vpravo od volantu si můžeme navolit režim pohonu předních kol podle povrchu vozovky. To znamená od běžné jízdy přes sníh, písek, bláto, terénní nerovnosti a ESP OFF určený hlavně pro rozjezd nebo pomalé jízdě na špatném povrchu. Nad 50 km/h se auto,maticky aktivuje ESP.
Jak jsme už řekli, Peugeot Tepee je s motorem 1.6 VTi k dispozici ve dvou výbavách – Premium a Outdoor. Vyšší zahrnuje mj. systémy ABS, EBD, dva čelní airbagy, dvoje boční posuvné dveře atd. Nejvyšší výbava Outdoor zahrnuje například navíc ještě Paket Outdoor (plechová 16“ kola, ochranný kryt motoru, zvýšená světlá výška), radio s CD a MP3, manuální klimatizaci. Pro lepší výbavu si musí zákazník připlatit mj. za ESP, ASR a Hill Holder (12 000 Kč), boční airbagy (6400 Kč), boční a okenní airbagy (12 800 Kč), Více na www.peugeot.cz
Vyloženě
rodinný Peugeot Partner Teppe Outdoor láká zákazníky nejen designem, ale hlavně vnitřním prostorem a zajímavou nabídkou pohonných jednotek. Nejlevnější Partner Tepee stojí 354 900 (1.6), resp. 384 900 Kč (1.6 HDI). Ceny Outdooru se pohybují v akci od 369 900 Kč. A jestli si pořídit Grip Control? Nechceme nikoho zrazovat, ale asi bychom jej oželeli, protože jeho využití je podle nás přeci jen omezené.


Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 88 kW (120 k) při 6000/min
Točivý moment: 160 Nm při 4250/min
Rychlost: 177 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 13,4 s
Spotřeba: 9,6/6,0/7,3 l/100 km
Rozměry: 4380 x 1810 x 1801 mm
Rozvor kol: 2728 mm
Cena: 369 900 Kč (akční)

Jindřich Lasík, 27.7.2010


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar