Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot Boxer L3H2 - výběr z bohaté nabídky

Jen pět výrobců nabízí dnes užitkové velkoobjemové automobily, lidově nazývané dodávky. Vedle trojice Peugeot/Citroën/Fiat ještě Opel, Renault, Volkswagen a Ford. Snad jsme na nikoho nezapomněli.

Peugeot Boxer Furgon je nabízen s přeplňovaným vznětovým čtyřválcem 2,2 litru ve výkonových variantách – 120 k, 140 k a 165 k. Vybírat můžete ze čtyř délek (L1 až L4) a s třemi různými výškami (H1 až H3). Nabídka je tedy hodně pestrá. My jsme si vyzkoušeli střední cestu, to znamená s výkonem 140 k při 3750 otáčkách za minutu a točivým momentem 340 Nm při 1750 otáčkách.


Jízda je příjemná, ovládání jako v osobním automobilu, jen musíte mít stále na paměti rozměry vozu. S prázdným vozem jsme jezdili s průměrnou spotřebou kolem sedmi litrů, při naložení nebo v zimě či při větru, stoupne o litr, maximálně dva.


Palubní desku a interiér si každý majitel Boxera vybaví podle svého individuálně, v našem případě byla spartánská, bez radia, navigace atd. Řadicí páka je zhruba v úrovni spodního okraje volantu, a tak je dobře po ruce. Řazení jde lehce a přesně. Ruční brzda je umístěna vlevo. Na volantu nenajdeme žádná multifunkční tlačítka. Testovaný automobil nebyl ani vybaven asistenčními ani bezpečnostními systémy, ale v případě vyšších výbav si lze přiobjednat.


Při jízdě oceníte určitě výhled, na majitele vozů SUV se díváte hezky „z patra“. K lepší manipulaci slouží velká zpětná zrcátka a ocenili jsme i malé okénko v dělicí stěna a prosklené zadní dveře. Abyste se mohli podívat i za sebe, tak doporučujeme sundat opěrku prostředního sedadla.


Překvapila nás ale jedna věc. Pohled do zpětného zrcátka, v němž se odrážel obraz z okénka do nákladového prostoru. Připadalo to, jako mě rychle dojížděla auta za mnou. Ve skutečnosti se jednalo o odraz protijedoucích vozidel.


Pokud máte Boxer jen vypůjčený a než najedete nějaké kilometry, tak si uvědomte, že řídíte automobil dlouhý šest metrů a široký přes dva metry. Zvláště při manévrování v úzkých prostorech a při couvání je třeba být náležitě obezřetný. Na kamery, které by vám pomohly, zapomeňte.


Úložný prostor je přístupný zadními dvoukřídlovými dveřmi na bočnímu na pravé straně. Náklad můžete uchytit pomocí oko v podlaze. Objem prostoru je třináct metrů krychlových a délka plochy skoro čtyři metry, výška je dva metry. Naložit můžete až 1250 kilogramů.


Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2179 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 3750/min
Točivý moment: 340 Nm při 1750 cm3
Převodovka: šestistupňová mechanická
Rychlost: 160 km/h
Spotřeba (město/mimo město/kombin. ): 8,4/6,2/7,7 l/100 km
Rozměry: 5998 x 2050 x 2522 mm
Rozvor kol: 4035 mm
Objem úložného prostoru: 13 000 l
Cena: 769 900 Kč (Acces)



J.Lasík 22.2.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar