Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Peugeot 508 SW PureTech 225 EAT8 GT - kombi na úrovni

Během testu nového kombi Peugeot 508 SW jsme si uvědomili, jak je dobře, že vedle tří současných SUV nezapomíná francouzská značka ani na příznivce sedanů a kombíků. Za to patří Peugeotu dík a také za skutečnost, že vedle zážehových motorů používá stále i vznětové.

Půl roku po uvedení fastbacku, jak označuje Peugeot svůj „sedan“, přišlo na trh velice elegantní kombi, jehož design se doslova vymyká ostatním kombi nejen střední třídy. Svoji zásluhu na tom sehrává výška vozu, necelých 142 centimetrů, což je o šest centimetrů méně než u předchozí generace. Tím je zaručena mimo jiné příznivá aerodynamika

Na délku se kombi prodloužilo o čtyři centimetry než fastback, což se ale nijak výrazně neprojevilo na zadních sedadlech ani zavazadlovém prostoru. Ten nabízí 530 litrů, tedy o 30 litrů méně než dříve, ale o 43 litrů víc než sourozenec. Výhodou jsou pravidelné tvary a také jednoduché sklápění opěradel zadních sedadel. Stačí jen zatáhnout za páčku a prostor se zvětší na 1780 litrů. Jedinou nevýhodou je, že nám nevznikne úplně rovná podlaha, ale to je pouze detail.

Pod podlahou se ukrývá dojezdová rezerva, která je určitě lepší než lepicí sada.
Vzhledem k malé výšce jsou přední i zadní sedadla usazena hodně nízko, takže vpředu sedíte s takřka dopředu nataženými nohama. Vzadu se pohodlně usadí dvě osoby, i když je lavice třímístní. U vozů této třídy, u kombi pak už vůbec ne, jsou vzácností bezrámová okna. Nabízejí tak velkou prosklenou plochu.


Palubní deska je podobná s ostatními modely, nechybí už tradiční „klaviatura“ k ovládání prakticky všech funkcí. Líbil se nám volant menšího průměru, nahoře i dole zploštělý. Výborně se drží a otočným ovladačem můžeme „listovat“ mezi některými funkcemi. Mezery a zarovnání byly díky precizní dovednosti designérů sníženy na minimum.

Peugeot 508 SW může být vybaven nejmodernějšími zážehovými čtyřválci 1.6 PureTech s výkonem 180 k nebo 225 k. Francouzi neopouštějí ani diesely, v nabídce jsou přeplňované 1.5 BlueHDi/130 k a 2.0 BlueHDi ve výkonových variantách 160 k a 180 k. Obě verze s motorem PureTech, stejně jako dvoulitry jsou vybaveny osmistupňovým automatem.

Verze GT jsou k mání buď se zážehovým motorem 1.6 PureTech 225 nebo dieselem 2.0 BlueHDi/180. My testovali benzinové provedení s výkonem 225 k při 5500 otáčkách za minutu a ani byste neřekli, že jde pouze o „jedna-šestku“. Největšího točivého momentu 300 Nm dosahuje při 1900 otáčkách. S osmistupňovým automatem si dobře rozumí. Překvapivě často využívá nižší otáčky a jednotlivé stupně volí hladce. Není třeba dodávat, že síly má na rozdávání, nejen v dálničním provozu, ale i v horách. A co nás mile překvapilo, byla spotřeba. V průměru jsme se v pohodě vešli do sedmi litrů benzinu, což považujeme jako hodně dobré.

Jízdní vlastnosti ovlivňují adaptivní tlumiče, s nimiž necestujete komfortně přehnaně ani vyloženě sportovně.

Peugeot 508 SW považujeme za jedno z nejlepších na současném trhu, boduje francouzským šarmem, užitnou hodnotou a hospodárnými motory, a vůbec nemusí jít o diesel.


Přehled výbav a cen:

https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/508/508-SW/Peugeot-508-SW-cenik/


Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 165 kW (225 k) při 5500/min
Točivý moment: 300 Nm při 1900/min
Rychlost: 246 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,5/4,7/5,7 l/100 km
Rozměry: 4778 x 1859 x 1420 mm
Rozvor kol: 2793 mm
Zavazadlový prostor: 530/1780 l
Cena: 1 100 000 Kč



J.Lasík 21.8.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar