Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 508 SW Hybrid 225 e- EAT8 s technologií plug-in

Během testu nového kombi Peugeot 508 SW jsme si uvědomili, jak je dobře, že vedle tří současných SUV nezapomíná francouzská značka ani na příznivce sedanů a kombíků. Za to patří Peugeotu dík a také za skutečnost, že vedle zážehových motorů používá stále i vznětové, a nyní přidává i hybridní techniku ve formě plug-in.

Už dříve jsme vyzkoušeli zážehovou i vznětovou verzi, a tak jsme byli zvědavi na tzv.Plug-in hybrid s možností vnějšího dobíjení. Základem je benzinová přeplňovaná „jedna-šestka“ s výkonem 181 k při 6000 otáčkách za minutu. Točivý moment 300 Nm vrcholí ve třech tisících. Hybridní soustavu tvoří elektromotor/generátor, umístěný v tělese osmistupňové samočinné převodovky. S jeho výkonem 110 k a točivým momentem 320 Nm dostaneme systémový výkon celé soustavy 225 k, tedy stejně jako dosahuje výkonnější 1.6 PureTech.

Můžete využívat čtyř jízdních režimů – Electric do 135 km/h, Hybrid, kdy energii rekuperujete brzděním nebo zpomalováním, dále Comfort a Sport. Pro maximální rekuperaci slouží režim B na voliči převodovky.


Půl fastbacku, jak označuje Peugeot svůj „sedan“, přišlo na trh velice elegantní kombi, jehož design se doslova vymyká ostatním kombi nejen střední třídy. Svoji zásluhu na tom sehrává výška vozu, necelých 142 centimetrů, což je o šest centimetrů méně než u předchozí generace. Tím je zaručena mimo jiné příznivá aerodynamika

Na délku je kombi o čtyři centimetry delší než fastback, což se ale nijak výrazně neprojevilo na zadních sedadlech ani zavazadlovém prostoru. Ten nabízí 530 litrů. Výhodou jsou pravidelné tvary a také jednoduché sklápění opěradel zadních sedadel. Stačí jen zatáhnout za páčku a prostor se zvětší na 1780 litrů.

Zavazadlový prostor neomezilo ani uložení akumulátorů, které jsou pod zadními sedadly, respektive před zadní nápravou. Došlo ale ke zmenšení palivové nádrže o 19 litrů na pouhých 43 litrů. A to se při dojezdu na benzin projeví. Naopak tím došlo ke snížení těžiště, čímž se kombi stává velice stabilní a dobře ovladatelné.

Jakmile spotřebujete elektrickou energii, zhruba po nějakých čtyřiceti kilometrech, tak jste závislý jen na benzinu. V tu chvíli také vezete zbytečných tři sta kilogramů navíc, tolik váží hybridní ústrojí. Můžete sice dobíjet během jízdy motorem, ale pak se spotřeba vyšplhá až k deseti litrům na sto kilometrů.

Akumulátory můžete dobíjet samozřejmě také ze sítě, doma z 230 V za 6,5 hodiny nebo tzv.wallboxem do dvou hodin.

Vzhledem k malé výšce jsou přední i zadní sedadla usazena hodně nízko, takže vpředu sedíte s takřka dopředu nataženými nohama. Vzadu se pohodlně usadí dvě osoby, i když je lavice třímístní. U vozů této třídy, u kombi pak už vůbec ne, jsou vzácností bezrámová okna. Nabízejí tak velkou prosklenou plochu.

Palubní deska je podobná s ostatními modely, nechybí už tradiční „klaviatura“ k ovládání prakticky všech funkcí. Jiná je pouze přístrojová deska Líbil se nám volant menšího průměru, nahoře i dole zploštělý. Výborně se drží a otočným ovladačem můžeme „listovat“ mezi některými funkcemi. Mezery a zarovnání byly díky precizní dovednosti designérů sníženy na minimum.

Kromě verze plug-in Peugeot 508 SW nabízí také moderní zážehový čtyřválec 1.6 PureTech s výkonem 180 k nebo 225 k. Francouzi neopouštějí ani diesely, v nabídce jsou přeplňované 1.5 BlueHDi/130 k a 2.0 BlueHDi ve výkonových variantách 160 k a 180 k. Obě verze s motorem PureTech, stejně jako dvoulitry jsou vybaveny osmistupňovým automatem.


Nejlevnější kombi 508 SW s dieselem BlueHDi 130 pořídíte za 820 000 Kč. Ceny hybridního plug-in verze se pohybují ve třech výbavách od 1 105 000 Kč (Allure) do 1 290 000 Kč (GT).
Přehled výbav a cen:

https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/508/508-SW-NEW/Peugeot-508-SW-NEW-cenik/?page=2-3


Kvůli snížení emisních limitů se Peugeot rozhodl jít cestou elektrifikace – malé modely 208/2008 jsou výhradně elektrické, velké jako právě 508 nebo 3008 jdou cestou zmíněných plug-in hybridů, tedy s větším akumulátorem a možností vnějšího dobíjení.


Peugeot 508 SW považujeme za jedno z nejlepších kombi na současném trhu, boduje francouzským šarmem, užitnou hodnotou a hospodárnými motory. Nyní nabídku obohacuje hybridní plug-in technika, která má význam pro toho, kdo si může každý večer nebo i přes den dobíjet akumulátor doma ze sítě.



Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 132 kW (181 k) při 6000/min
Točivý moment: 300 Nm při 3000/min
Elektromotor: třífázový
Výkon: 81 kW (110 k) při 2500/min
Točivý moment: 320 Nm při 500-2500/min
Akumulátor: lithium-iontový s kapacitou 11,8 kWh
Systémový výkon: 165 Nm (225 k)
Systémový toč.moment: 360 Nm
Převodovka: EAT8
Rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,3 s
Rozměry: 4778 x 1859 x 1420 mm
Rozvor kol: 2793 mm
Zavazadlový prostor: 530/1780 l
Cena: 1 195 000 Kč (Hybrid 225 e-EAT8 GT Line)




J.Lasík 28.10.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar