Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 508 SW GT 2.0 Blue HDi - dálkový expres

Nedávno modernizovaná řada 508 představuje v současné době asi vrchol, co může Peugeot svým zákazníkům nabídnout. A na samé špičce pomyslného ledovce stojí verze GT, jak v provedení sedan, tak i kombi SW, které jsme si vyzkoušeli.

Označení GT bývalo kdysi doménou výhradně sportovně laděných automobilů, ale to už dávno neplatí, jak ostatně dokládá rodinné kombi, kde GT vyjadřuje gran tourer. Sice některé automobily jako například Audi nebo Škoda mají v nabídce sportovně laděná kombi RS, ale od Peugeota 508 SW žádného sportovního ducha nečekejte. Tím nechceme říct, že by se snad jednalo o nějakého „chudinku“, právě naopak.

Přední kola pohání totiž nejvýkonnější vznětový přeplňovaný čtyřválec objemu 2,0 litry a o výkonu 180 k při 3750 otáčkách za minutu. Největšího točivého momentu 400 Nm dosahuje už ve 2000 otáčkách. Silnější pohonnou jednotku Peugeot v současné nabídce nemá, a vlastně není ani důvod. Dodává se výhradně se šestistupňovou samočinnou převodovkou, což je podle nás ideální kombinace, neboť automobil je přímo stvořený na dlouhé cestování. K tomu připívá i nádrže na 72 litrů, což vám může prodloužit dojezd klidně na tisíc kilometrů. Záleží ovšem na způsobu vaší jízdy. Když pojedete svižně a bez zbytečného vytáčení motoru, potom se průměrná spotřeba pohybuje do sedmi litrů nafty na sto kilometrů. A to není vůbec špatné.

Turbodiesel pěkně zatahuje už z nízkých otáček, vyznačuje se kultivovaným během, předjížděním si nemusíte dělat starost. Šestistupňový automat s hydrodynamickým měničem točivého momentu volí jednotlivé stupně hladce a bez jakékoliv prodlevy a můžete s ním jezdit hezky svižně. Pokud chcete, můžete řadit i pádly pod multifunkčním volantem.
Novinkou je displej mutimediálního a navigačního systému umístěný ve vrchní části středového panelu. Je dobře čitelný a už není třeba joysticku a tlačítek. Tlačítko startování zůstalo vlevo pod volantem.

Kromě běžných kontrolek musíte u motorů BlueHDi hlídat ještě stav močoviny ADBlue v nádržce. Sice ne pořád, ale občas dát pozor jestli se na displeji nerozsvítí varovný signál. Stane se tak ovšem teprve tisíc kilometrů před vyprázdněním nádržky. Čpavek ve vznětovém motoru rozkládá oxidy dusíku na vodu a neškodný dusík. Tím se snižují emise, ale šetří se i palivo. Pokud AdBlue dojde, potom se sníží výkon a poté nelze vůz nastartovat.

Polokožená sedadla jsou výborně tvarovaná a ideálně měkká na dlouhé cesty, na jeden zátah jsme ujeli několik stovek kilometrů a necítili žádnou únavu. Prostředí velkého interiéru, v němž mají všichni cestující dostatek pohodlí, prosvětluje rozměrná panoramatická střecha s elektrickou roletkou.

Zavazadlový prostor má objem 550 litrů, pokud je vůz vybaven lepicí sadou), resp. 508 litrů s rezervou, které bychom určitě dali přednost a má rozměry 1010 x 1110 x 500 mm. Po sklopení opěradel se zvětší na 1556, resp. 1598 litrů se zcela rovnou podlahou.
V ceně za 880 000 Kč dostanete plně vybavený automobil, připlatit musíte například elektrické otevírání a zavírání pátých dveří, čtyřzonovou klimatizaci, boční clony na zadních dveřích, ostřikovače světlometů, alarm včetně superzamykání, přídavné programovatelné topení, metalický nebo perleťový lak, kožené čalounění, elektrické nastavení předních sedadel s pamětí, přední vyhřívaná sedadla, nastavení délky předního sedáku a masážní funkce sedadla řidiče.

Pro úplnost dodáváme, že nejlevnější model 1.6 THP ve výbavě Active stojí 623 000 Kč, diesel 1.6 BlueHdi je ještě o 11 000 Kč levnější.

Peugeot modelové řady 508 je asi v současné době tím nejlepším, co může francouzská značka nabídnout. Moderní hospodárné motory, dostatek vnitřního prostoru, kvalitní technologie – to vše najdete v modernizované „pět-set-osmičce“. A k tomu samozřejmě komfortní podvozek, umožňující pohodlné cestování na dlouhé vzdálenosti. Možná ani nevypadá jako Peugeot, protože lidé jsou zvyklí spíš na menší modely 208 nebo 308. Proto také asi budil zájem veřejnosti všude, kde jsme zastavili. Peugeot 508 se prostě povedl.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 133 kW (180 k) při3750/min
Točivý moment: 400 Nm při 2000/min
Rychlost: 226 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,6/4,0/4,6 l/100 km
Rozměry: 4829 x 1853 x 1476 mm
Rozvor: 2817 mm
Zav.prostor: 550/1598 l
Cena: 880 000 Kč (2.0 Blue HDi/180 GT)


J.Lasík 24.7.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar