Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 508 SW 2.2 HDi GT - luxus bez hranic

Nestává se tak často, aby nový model nahradil hned dva dosluhující. Ale přeci. Peugeot 508 vystřídal modely 407 i 607, protože ani jeden nepřinesl výraznější prodejní úspěchy ve střední třídě. U modelu 407 byl často kritizován malý vnitřní prostor, zatímco 607 zase nenabízela verzi kombi, o kterou má zájem firemní klientela.

Důvodů, proč se 407 ani 607 výrazně neprosadily je víc, ale tyhle byly asi nejdůležitější. Nyní má Peugoet ve střední třídě konečně důstojného zástupce a potřeboval ho už jako sůl, zvláště když musí obstát v takové konkurenci jako je Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Citroën C5, Renault Laguna nebo Škoda Superb.
Možná právě proto se tentokrát Francouzi zřekli designerských výstřelků a extravagantních tvarů a přednost dali spíš konzervativním tvarům. Určitě udělali dobře, protože kombi řadíme rozhodně mezi nejelegantnější ve střední třídě. Nám se líbí víc než sedan, ale to může být jen věc vkusu. Jestli ale zabere také u zákazníků, na to si musíme ještě chvilku počkat, neboť na trh přišel teprve nedávno.
Startuje se tlačítkem, netradičně umístěným vlevo (klíček raději nechte v kapse) a jakmile jej stiskneme, tak před námi vyjede head up displej na kterém se zobrazuje rychlost, případně informace z navigace. Údaje jsou dobře čitelné a ve výhledu nikterak nepřekáží. Přístrojové desce vévodí otáčkoměr a rychloměr, dále menší ukazatele teploty vody, oleje a palivoměr a multifunkční displej.
Oproti 407 se podstatně zvětšil vnitřní prostor, také cestující vzadu si mohou teď užívat komfortu. Stísněný prostor nad hlavou mohou mít jen osoby nad 1,80 metru, pokud je vůz vybaven panoramatickou střechou.
Elektricky ovládanými pátými dveřmi je zavazadlový prostor dobře přístupný, základní objem 616 litrů můžeme lehce zvětšit až na 1823 litrů. Stačí zatáhnout za táhlo na boku zavazadlového prostoru, a opěradlo se sklopí do vodorovné polohy.
K seznámení jsme si zvolili kombi 508 SW s označením GT, tedy s motorem 2.2 HDI a šestistupňovým automatem. Ale můžete si vybrat i čtyřdveřový sedan nebo zážehové motory 1.6/120 a 156 k či vznětové 1.6 HDI/112 k, 2.0 HDi/140 a 163 k nebo zmiňovaný 2.2 HDi. Oproti předchozí verzi je vznětový čtyřválec přeplňovaný pouze jedním turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek. Rotor je ze slitiny titanu podobně jako lopatky u leteckých motorů, což stačí na výkon 200 k, který vrcholí v 3500 otáčkách za minutu. Pochvalovali jsme si linearní nárůst točivého momentu, prakticky z volnoběhu až k dvou tisícům otáček, kdy dosahuje 450 Nm. S těmito hodnotami umožní rychlost přes 230 km/h a zrychlí za nuly na sto kilometrů za 8,4 s. Z toho jasně vyplývá, že je vhodným partnerem na dlouhé cesty, jak nás ostatně přesvědčil při cestě z Prahy do Stuttgartu a zpátky během jednoho dne. Tisíc kilometrů po dálnicí jsme s ním zvládli zhruba za 8 hodin čistého času se spotřebou do 7 litrů nafty na sto kilometrů. V běžném provozu po normálních silnicích se průměr zvýšila zhruba o půl litru, což je na vůz 1,8 tuny těžký, velice slušné.
Turbodiesel výborně spolupracuje s přesnou a velice rychlou šestistupňovou samočinnou převodovkou s možností použití sportovního režimu nebo řazení páčkami pod volantem. Obojí jsme vyzkoušeli, ale jinak prakticky nepoužívali, nebyl ani důvod.
Ke komfortní jízdě přispívá mj. unikátní lichoběžníková přední náprava (pouze verze GT), modifikovaná ze 407 a používaná v okruhovém speciálu 406 Superturismo. Ostatní verze se musí spokojit se zavěšením McPherson, vzadu je pak víceprvkové zavěšení kol. Tužší podvozek dá o sobě vědět jen na nerovném povrchu, ale díky přední nápravě skvěle drží stopu při projíždění rychlých zatáček.
Špičková výbava GT spojuje luxus a sportovní pojetí. Pro rodiny ale stačí spíš provedení 2.0 HDI, čímž ušetří zhruba čtvrt milionu. Nejlevnější kombi lze pořídit za 574 900 Kč (1.6/120 k Acces), turbodiesel 2.0 HDi ve výbavě Active přijde na 689 900 Kč, a testovaný model na 949 900 Kč. Vypisovat seznam výbavy GT je zbytečné, protože zahrnuje prakticky vše nač si vzpomenete. Za příplatek můžete mít jen kožené čalounění sportovních sedadel včetně elektrického nastavení předních s pamětí a vyhříváním, a nastavení délky sedáku, dále síť k uchycení vysokého nákladu, elektrické ovládání pátých dveří nebo alarm se superzamykáním.
S modelem 508 nasadil Peugeot laťku hodně vysoko, jak dokládá mimo jiné i zpracování a použité materiály. Verze GT je určena spíš náročnější klientele a tomu odpovídá i cena.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 2179 cm³
Výkon: 150 kW (200 k) při 3500/min
Točivý moment: 450 Nm při 2000/min
Rychlost: 232 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,1/4,7/5,9 l/100 km
Rozměry: 4813 x 1853 x 1476 mm
Rozvor kol: 2817 mm
Zav.prostor: 616/1827 l
Cena: 949 900 Kč



J.Lasík 11.8.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar