Peugeot 508 SW 2.0 HDi - laťka hodně vysoko
Obstát v konkurenci kombi střední třídy je na současném trhu není vůbec jednoduché. Proti sobě tady soutěží o přízeň například Škoda Superb, VW Passat, Citroën C5, Ford Mondeo, Hyundasi i40, Opel Insignia a také Peugeoet 508 SW, jenž přišel na trh v loňském roce.
Možná právě proto se Francouzi zřekli designerských výstřelků a extravagantních tvarů a dali přednost spíš konzervativním tvarům. Určitě udělali dobře, protože kombi se tak řadí rozhodně mezi nejelegantnější ve střední třídě. Líbí se nám víc než sedan, ale to může být jen věc vkusu. Sportovní šmrnc dodává vozu svažující se střecha a menší okna.
Vnitřní prostor poskytne pohodlí čtyřem cestujícím nejen na předních sedadlech, tak také na zadních. V pěti si už tolik komfortu neužijí. Stísněný prostor nad hlavou mohou mít jen osoby nad 1,80 metru, pokud je vůz vybaven panoramatickou střechou, jako v našem případě.
Pod dálkově ovládanou zadní výklopnou stěnou je zavazadlový prostor s objemem 560 litrů, po jednoduchém sklopení opěradel se větší až na 1823 litrů, navíc s rovnou podlahou. Stačí zatáhnout za táhlo na boku zavazadlového prostoru, a opěradlo se sklopí do vodorovné polohy. Ložná hrana je v přijatelné výšce 640 milimetrů.
Startuje se tlačítkem, netradičně umístěným vlevo od volantu (klíček raději nechte v kapse) a jakmile jej stiskneme, tak před námi vyjede head up displej (za příplatek) na kterém se zobrazuje rychlost, případně informace z navigace. Údaje jsou dobře čitelné a ve výhledu nikterak nepřekáží. Přístrojové desce vévodí otáčkoměr a rychloměr, dále menší ukazatele teploty vody, oleje a palivoměr a multifunkční displej.
Pro kombi 508 SW zvolil Peugeot jeden zážehový čtyřválec 1.6 THP/156 k a tři vznětové přeplňované – 1.6 HDI/112 k, 2.0 HDI/140 k a 163 k. Pro náročnou klientelu je v nabídce ještě 2.2 HDI/204 k v nejvyšší výbavě GT.
Vyzkoušeli jsme verzi se vznětovým přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 163 k a ve spojení se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Výkon je plně dostačující, bez ohledu, jestli jedete sami nebo ve čtyřech či dokonce v pěti. Točivý moment 340 Nm vrcholí už ve dvou tisících otáčkách. Podle údajů výrobce je schopen jet až 230 km/h. O síle motoru vypovídá zrychlení z 0 na 100 km/h pod devět sekund, což je na kombi těžké 1,7 tuny (pohotovostní) a k tomu až 459 kg (užitečné).
Během necelé tisícovky kilometrů, což odpovídá jedné nádrži, jsme jezdili v průměru za šest litrů nafty na sto kilometrů. Při klidné jízdě po silnicích a dálnici jsme se dostali až k pěli litrům. Turbodiesel 2.0 HDI ani tentokrát nezklamal a přesvědčil nás o svých kvalitách hlavně úspornosti. Pochvalu zaslouží také přesná šestistupňová mechanická převodovka.
Přední kola jsou nezávisle zavěšena na vzpěrách McPherson, vzadu je víceprvková náprava. Tužší podvozek dá o sobě vědět jen na nerovném povrchu, ale díky přední nápravě skvěle drží stopu při projíždění rychlých zatáček.
Peugeot 508 SW můžete v jedné ze čtyř výbav, přičemž základní Acces je určena výhradně verzi 1.6 HDI/112 k (589 900 Kč) a nejvyšší GT naopak pro 2.2 HDI/204 k). U námi testovaného provedení 2.0 HDI/163 k se můžete rozhodnout mezi výbavou Active (694 900 Kč) nebo Allure (759 900 Kč). Active zahrnuje mj. ESP, ABS, ASR, asistent rozjezdu do kopce, šest airbagů, tempomat, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, dvouzónovou samočinnou klimatizaci, parkovací asistent vzadu, panoramatická střecha s elektricky ovládanou clonou. U výbavy Allure máte navíc např. elektrickou parkovací brzdu, polokožené čalounění s elektricky nastavitelným sedadlem řidiče včetně vyhřívání. Připlatit musíte jen za navigaci včetně displeje Head Up nebo bi-xenonové světlomety.
S modelem 508 nasadil Peugeot laťku hodně vysoko, jak dokládá mimo jiné i zpracování a použité materiály. Oblibu nachází také u fleetových zákazníků. Model 508 nahradil Peugeot hned dva modely – 407 a 607. Tím získala firma také konečně důstojného zástupce v tomto segmentu.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1987 cm³
Výkon: 120 kW (163 k) při 3750/min
Točivý moment: 340 Nm při 2000/min
Rychlost: 222 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,7/4,0/5,0 l/100 km
Rozměry: 4813 x 1853 x 1476 mm
Rozvor kol: 2817 mm
Zav.prostor: 616/1827 l
Cena: 759 900 Kč (Allure)
J.Lasík, 16.2.2012
Vnitřní prostor poskytne pohodlí čtyřem cestujícím nejen na předních sedadlech, tak také na zadních. V pěti si už tolik komfortu neužijí. Stísněný prostor nad hlavou mohou mít jen osoby nad 1,80 metru, pokud je vůz vybaven panoramatickou střechou, jako v našem případě.
Pod dálkově ovládanou zadní výklopnou stěnou je zavazadlový prostor s objemem 560 litrů, po jednoduchém sklopení opěradel se větší až na 1823 litrů, navíc s rovnou podlahou. Stačí zatáhnout za táhlo na boku zavazadlového prostoru, a opěradlo se sklopí do vodorovné polohy. Ložná hrana je v přijatelné výšce 640 milimetrů.
Startuje se tlačítkem, netradičně umístěným vlevo od volantu (klíček raději nechte v kapse) a jakmile jej stiskneme, tak před námi vyjede head up displej (za příplatek) na kterém se zobrazuje rychlost, případně informace z navigace. Údaje jsou dobře čitelné a ve výhledu nikterak nepřekáží. Přístrojové desce vévodí otáčkoměr a rychloměr, dále menší ukazatele teploty vody, oleje a palivoměr a multifunkční displej.
Pro kombi 508 SW zvolil Peugeot jeden zážehový čtyřválec 1.6 THP/156 k a tři vznětové přeplňované – 1.6 HDI/112 k, 2.0 HDI/140 k a 163 k. Pro náročnou klientelu je v nabídce ještě 2.2 HDI/204 k v nejvyšší výbavě GT.
Vyzkoušeli jsme verzi se vznětovým přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 163 k a ve spojení se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Výkon je plně dostačující, bez ohledu, jestli jedete sami nebo ve čtyřech či dokonce v pěti. Točivý moment 340 Nm vrcholí už ve dvou tisících otáčkách. Podle údajů výrobce je schopen jet až 230 km/h. O síle motoru vypovídá zrychlení z 0 na 100 km/h pod devět sekund, což je na kombi těžké 1,7 tuny (pohotovostní) a k tomu až 459 kg (užitečné).
Během necelé tisícovky kilometrů, což odpovídá jedné nádrži, jsme jezdili v průměru za šest litrů nafty na sto kilometrů. Při klidné jízdě po silnicích a dálnici jsme se dostali až k pěli litrům. Turbodiesel 2.0 HDI ani tentokrát nezklamal a přesvědčil nás o svých kvalitách hlavně úspornosti. Pochvalu zaslouží také přesná šestistupňová mechanická převodovka.
Přední kola jsou nezávisle zavěšena na vzpěrách McPherson, vzadu je víceprvková náprava. Tužší podvozek dá o sobě vědět jen na nerovném povrchu, ale díky přední nápravě skvěle drží stopu při projíždění rychlých zatáček.
Peugeot 508 SW můžete v jedné ze čtyř výbav, přičemž základní Acces je určena výhradně verzi 1.6 HDI/112 k (589 900 Kč) a nejvyšší GT naopak pro 2.2 HDI/204 k). U námi testovaného provedení 2.0 HDI/163 k se můžete rozhodnout mezi výbavou Active (694 900 Kč) nebo Allure (759 900 Kč). Active zahrnuje mj. ESP, ABS, ASR, asistent rozjezdu do kopce, šest airbagů, tempomat, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, dvouzónovou samočinnou klimatizaci, parkovací asistent vzadu, panoramatická střecha s elektricky ovládanou clonou. U výbavy Allure máte navíc např. elektrickou parkovací brzdu, polokožené čalounění s elektricky nastavitelným sedadlem řidiče včetně vyhřívání. Připlatit musíte jen za navigaci včetně displeje Head Up nebo bi-xenonové světlomety.
S modelem 508 nasadil Peugeot laťku hodně vysoko, jak dokládá mimo jiné i zpracování a použité materiály. Oblibu nachází také u fleetových zákazníků. Model 508 nahradil Peugeot hned dva modely – 407 a 607. Tím získala firma také konečně důstojného zástupce v tomto segmentu.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1987 cm³
Výkon: 120 kW (163 k) při 3750/min
Točivý moment: 340 Nm při 2000/min
Rychlost: 222 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,7/4,0/5,0 l/100 km
Rozměry: 4813 x 1853 x 1476 mm
Rozvor kol: 2817 mm
Zav.prostor: 616/1827 l
Cena: 759 900 Kč (Allure)
J.Lasík, 16.2.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout