Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 508 Plug-in hybrid kombinuje 1.6 s elektromotorem

Během testu Peugeotu 508 jsme si uvědomili, jak je dobře, že vedle tří současných SUV nezapomíná francouzská značka ani na příznivce sportovních modelů, i když v úplně jiném pojetí, než jsme byli zvyklí. Je to tak, časy se mění.

Předchozí model 508 PSE se stal nejsilnějším Peugeotem v historii automobilky. Bohužel už žádný třílitrový šestiválec, ale hybridní soustava, která kombinovala zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.6 s výkonem 110 k a točivým momentem 300 Nm při 3000 otáčkách za minutu s dvojicí elektromotorů. Přední umístěný v tělese osmistupňové samočinné převodovky Aisin o výkonu 110 k a točivým momentem 320 Nm . Druhý s hodnotami 113 k a 166 Nm poháněl zadní kola. Tím se získal systémový (celkový) výkon 360 k a točivý moment úctyhodných 520 Nm.


Ale po faceliftu už nenajdeme zadní elektromotor, zůstal pouze ten vpředu s výkonem 110 k a točivým momentem 320 Nm. Tím se systémový výkon snížil na 225 k a 360 Nm a zůstal pouze pohon předních kol.

Během jízdy můžeme využívat čtyř jízdních režimů – Electric do 135 km/h, Hybrid, kdy energii rekuperujete brzděním nebo zpomalováním, dále Comfort a Sport. Pro maximální rekuperaci slouží režim B na voliči převodovky.

Díky elektromotoru zrychluje vůz už z nižších otáček a jde hezky „za plynem“.S nabitou baterií o kapacitě 12,3 kWh ujedeme tak kolem padesáti kilometrů, a pak se pohonná jednotka automaticky přepne do hybridního režimu. Podle způsobu jízdy se spotřeba pohybovala od nějakých 7,5 litrů benzinu při vyloženě „výletní“ jízdě, ale v režimu sport, v němž se teprve projeví přednosti vozu, jsme bez problémů překročili dvouciferné číslo. Nevýhodou je poměrně malá nádrž na 43 litrů, tedy o 19 litrů méně než u modelu se spalovacím motorem. V režimu sport je za chvíli prázdná.


Zavazadlový prostor neomezil ani uložení akumulátoru, které je pod zadními sedadly, respektive před zadní nápravou. Naopak tím došlo ke snížení těžiště, čímž se vůz stává velice stabilní a dobře ovladatelné. Podvozek je spíš tužší a Peugeot pochopitelně pamatoval i na brzdy: čtyřpístkové o průměru 380 milimetrů s plovoucími třmeny.

Akumulátor můžete dobíjet samozřejmě také ze sítě, doma z 230 V za 6,5 hodiny nebo tzv.wallboxem do dvou hodin. S příplatkovou nabíječkou 7,4 kW za 16 tisíc musíte počítat mezi 1,5 až 2 hodinami.
Vzhledem k malé výšce jsou přední i zadní sedadla usazena hodně nízko, takže vpředu sedíte s takřka dopředu nataženými nohama. Vzadu se pohodlně usadí dvě osoby, i když je lavice třímístní. U vozů této třídy jsou vzácností bezrámová okna. Nabízejí tak velkou prosklenou plochu.

Palubní deska je podobná s ostatními modely, nechybí už tradiční „klaviatura“ k ovládání prakticky všech funkcí. Jiná je pouze přístrojová deska. Líbil se nám volant menšího průměru, nahoře i dole zploštělý. Výborně se drží a otočným ovladačem můžeme „listovat“ mezi některými funkcemi. Mezery a zarovnání byly díky precizní dovednosti designérů sníženy na minimum.



https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/508/508/Peugeot-508-cenik/?page=24



Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 132 kW (181 k) při 6000/min
Točivý moment: 300 Nm při 3000/min
Elektromotor: třífázový
El.motor : 81 kW (110 k) při 2500/min
Točivý moment: 320 Nm při 500-2500/min
Akumulátor: lithium-iontový s kapacitou 12,4 kWh
Systémový výkon: 165 kW (225 k)
Systémový toč.moment: 360 Nm
Převodovka: EAT8
Rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 5,2 s
Rozměry: 4750 x 1860 x 1410 mm
Rozvor kol: 2793 mm
Zavazadlový prostor:
Cena: ……


JL 16.5.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar