Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 508 PSE - s výkonem 360 k nejvýkonnější v historii

Během testu Peugeotu 508 PSE jsme si uvědomili, jak je dobře, že vedle tří současných SUV nezapomíná francouzská značka ani na příznivce sportovních modelů, i když v úplně jiném pojetí, než jsme byli zvyklí. Je to tak, časy se mění.

Nový model s označením 508 PSE (Peugeot Sport Engineered) se stává nejsilnějším Peugeotem v historii automobilky. Bohužel už žádný třílitrový šestiválec, ale hybridní soustava, která kombinuje zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.6 s výkonem 110 k a točivým momentem 300 Nm při 3000 otáčkách za minutu s dvojicí elektromotorů. Přední umístěný v tělese osmistupňové samočinné převodovky Aisin o výkonu 110 k a točivým momentem 320 Nm . Druhý s hodnotami 113 k a 166 Nm pohání zadní kola. Tím dostáváme systémový (celkový) výkon 360 k a točivý moment úctyhodných 520 Nm.

Během jízdy můžeme využívat čtyř jízdních režimů – Electric do 135 km/h, Hybrid, kdy energii rekuperujete brzděním nebo zpomalováním, dále Comfort a Sport. Pro maximální rekuperaci slouží režim B na voliči převodovky.

Díky elektromotorům zrychluje vůz už z nižších otáček a jde hezky „za plynem“.S nabitou baterií o kapacitě 13,3 kWh ujedeme tak kolem čtyřiceti kilometrů, a pak se pohonná jednotka automaticky přepne do hybridního režimu. Podle způsobu jízdy se spotřeba pohybovala od nějakých 7,5 litrů benzinu při vyloženě „výletní“ jízdě, ale v režimu sport, v němž se teprve projeví přednosti vozu, jsme bez problémů překročili dvouciferné číslo. Nevýhodou je poměrně malá nádrž na 43 litrů, tedy o 19 litrů méně než u modelu se spalovacím motorem. V režimu sport je za chvíli prázdná.


Zavazadlový prostor neomezilo ani uložení akumulátorů, které jsou pod zadními sedadly, respektive před zadní nápravou. Naopak tím došlo ke snížení těžiště, čímž se kombi stává velice stabilní a dobře ovladatelné. Podvozek je spíš tužší a Peugeot pochopitelně pamatoval i na brzdy: čtyřpístkové o průměru 380 milimetrů s plovoucími třmeny.


Akumulátory můžete dobíjet samozřejmě také ze sítě, doma z 230 V za 6,5 hodiny nebo tzv.wallboxem do dvou hodin. S příplatkovou nabíječkou 7,4 kW za 16 tisíc musíte počítat mezi 1,5 až 2 hodinami.



Ještě pár slov k designu, na němž jsou patrné menší kosmetické úpravy. Asi nejnápadnější jsou aerodynamická křidélka na předním i zadním nárazníku a před zadními koly. Ve městě ale pozor, ať si je nepoškodíte. Šedý lak nechá vyniknout kontrastní žluté prvky, na pohled odlišující verzi PSE od běžné. A také dvacetipalcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S 245/30 R20.



Vzhledem k malé výšce jsou přední i zadní sedadla usazena hodně nízko, takže vpředu sedíte s takřka dopředu nataženými nohama. Vzadu se pohodlně usadí dvě osoby, i když je lavice třímístní. U vozů této třídy jsou vzácností bezrámová okna. Nabízejí tak velkou prosklenou plochu.



Palubní deska je podobná s ostatními modely, nechybí už tradiční „klaviatura“ k ovládání prakticky všech funkcí. Jiná je pouze přístrojová deska. Líbil se nám volant menšího průměru, nahoře i dole zploštělý. Výborně se drží a otočným ovladačem můžeme „listovat“ mezi některými funkcemi. Mezery a zarovnání byly díky precizní dovednosti designérů sníženy na minimum.



Výbava verze PSE vychází z nejvyšší výbavy modelu 508, což znamená, že prakticky nic víc nepotřebujete. Ale taky si za hybridní verzi pořádně připlatíte, až nějakých půl milionů. Peugeot 508 PSE v ceníku u nás nenajdete, lze si jej objednat pouze přes dealera. Cena liftbacku je 1 700 000, zatímco kombi je o 65 000 Kč dražší.


Peugeot 508 PSE má představovat začátek nové generace sportovních modelů, ale už nikoliv z označením GTi, ale PSE. Uvidíme, jaký model bude následovat a jak bude mezi zákazníky úspěšný. Z auta vyzařuje sportovní duch, ale něco mu chybí – hluk.


Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 147 kW (181 k) při 6000/min
Točivý moment: 300 Nm při 3000/min
Elektromotor: třífázový
El.motor vpředu výkon: 81 kW (110 k)
Točivý moment: 320 Nm
El. motor vzadu výkon: 83 kW (113 k)
Točivý moment: 166 Nm
Akumulátor: lithium-iontový s kapacitou 11ě,3 kWh
Systémový výkon: 265 kW (360 k)
Systémový toč.moment: 520 Nm
Převodovka: EAT8
Rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 5,2 s
Rozměry: 4780 x 1860 x 1410 mm
Rozvor kol: 2838 mm
Zavazadlový prostor:
Cena: 1 700 000 Kč (Plug-inHybrid 360 e-EAT8 PSE)



JL 7.9.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar