Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 508 2.0 BlueHDi RXH - vrchol komfortu

Měli jsme možnost vyzkoušet si už celou řadu osobních i užitkových automobilů značky Peugeot, od nejmenší 106 až po sportovní kupé RCZ. Ale musíme přiznat, že nejvíc na nás zapůsobil faceliftovaný model 508 RXH. Na svět přišel v roce 2012 jako první allroad střední třídy, ale to je už historie.

Tehdy jste si jej však mohli koupit pouze v hybridním provedení, to znamená s pohonem všech kol pomocí elektromotorů. S jinou pohonnou jednotkou než byla kombinace – vznětový motor a elektromotory se oplastovaná 508 s větší světlou výškou nedodávala. Technologie jednak snižovala o dobrých 150 litrů objem zavazadlového prostoru, což by ještě nebylo tak hrozné, ale hlavně automobil zdražovala a zájem byl tudíž minimální. Navíc průměrná spotřeba byla u hybridu jen o 0,6 litru na sto kilometrů nižší a zrychlení o desetinu sekundy horší.

Očekávané prodejní úspěchy se nedostavily, a tak se po faceliftu objevil ještě také inovovaný vznětový přeplňovaný čtyřválec objemu dva litry, pohánějící pouze přední kola, což bohatě stačí.

Když jsme vůz přebírali, ukazoval palubní počítač dojezd na jednu nádrž 72 litrů přes 1300 kilometrů. To je už pořádná porce a ani jsme tomu nechtěli věřit. Ale počítač nelhal, v době vrácení jsme za týden ujeli zhruba 1200 kilometrů a ještě nebyla nádrž prázdná. Podotýkáme, že jsme rozhodně nejezdili na spotřebu, ale tak, jak jsme zvyklí, po nejrůznějších silnicích, od dálnic až po okresky druhých tříd.

Model 508 zaujme rozhodně elegantním vzhledem, a je jedno, zda jde o sedan, kombi, nebo RXH. Navíc bixenonové světlomety nahradily nyní svítící diody, které v noci výborně osvětlují vozovku. Tři proužky denních světel v rozích nárazníku zůstaly a patří k charakteristickým znakům 508.

Volant s mnoha tlačítky se příjemně drží, polohu za volantem díky elektrickému nastavení sedadel s pamětí najdete okamžitě. Pochvalovali jsme si komfort předních sedadel, vzadu mohou mít menší problém dospělé osoby, pokud si dá řidič svoje sedadlo hodně dozadu. Pak moc místa na kolena nezbývá. Nezvyklé je umístění tlačítka start vlevo od volantu.
Zavazadlový prostor má objem 550 litrů (u hybridu 423 l), který sklopením opěradel zadních sedadel zvětšíme až na 1550 litrů se zcela rovnou podlahou.

Jak jsme se už zmínili, přední kola pohání dvoulitrový turbodiesel o výkonu 133 kW (180 k) dosažitelný v 3750 otáčkách za minutu. Točivý moment 200 Nm vrcholí už ve dvou tisících, což se projeví příjemným zátahem z nízkých otáček a pružným zrychlováním. Je spojen se šestistupňovou samočinnou převodovkou, u které si někteří stěžují na škubání. My jsme ten pocit neměli. Volit stupně můžete i tlačítky pod volantem, její reakce jsou bleskové.

Po ujetí 1200 kilometrů ukazoval palubní počítač průměrnou spotřebu kolem 6,5 litrů, ale na běžných komunikacích byla ještě nižší.

Peugeot 508 RXH není jen tak náhodou prakticky na vrcholu nabídky modelových řad. Jeho místo „na slunci“ je zasloužené a jen jsme litovali, že jsme s ním nemohli podniknout nějakou delší cestu třeba do jeho rodné vlasti. S automatickou převodovkou, úsporným dieselem BlueHDi a nejvyšším komfortem je přímo stvořen pro cestování na dlouhých trasách. A dost možná dobře, že už není hybridem.

V základní výbav najdeme mj. šest airbagů, elektrickou parkovací brzdu, litá 18” kola, tempomat, parkovací čidla vpředu a vzadu + měření volného místa k zaparkování, diody denního svícení, elektricky sklopná vnější zrcátka (vyhřívaná), snímač intenzity světla a deště + elektrické ovládání bočních oken, palubní počítač, nebo navigační systém atd. Připlatit je třeba za diodové světlomety, bezklíčový přístup a startování, metalickou barvu, paket Alcantara.

Za Peugeot 508 RXH, který je pouze v nejvyšší výbavě Allure zaplatíme 833 000 Kč, zatímco hybrid stojí 946 100 Kč.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 133 kW (180 k) při 3750/min
Točivý moment: 400 Nm při 2000/min
Rychlost: 220 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,2/4,2/4,6 l/100 km
Rozměry: 4828 x 1864 x 1521 mm
Rozvor kol: 2815 mm
Zav. prostor: 550/1550 l
Cena: 833 000 Kč (RXH 2.0 BlueHDi Allure)



J.Lasík 25.10.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar