Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 5008 2.0 BlueHDi se povedl

Prakticky dlouhých osm let čekal zájemci na další velkoprostorové MPV od Peugeotu, které mělo zaplnit mezeru mezi kombi 308 SW a zčásti nahradit model 807. Stalo se tak v roce 2010 a po třech letech se dočkal modernizace

Jak je u Peugeotu v posledních letech zvykem, má vůz se lvem ve znaku zaujmout hlavně elegantním designem, který se stal už tradicí, ale to neznamená, že by luxus nebo vnitřní prostor přišly zkrátka. Právě to se podařilo skloubit v modelu 5008, který, byť si uchovává takřka stejné tvary bez módních výstřelků, v mnohých směrech překonává konkurenci. A to za relativně přijatelnou cenu.

Zkosená kompaktní příď s velkým čelním oknem se vyznačuje krátkou kapotou a velkoplošnými světlomety, které zasahují až k předním rovněž skoseným sloupkům. Z boku vynikne rozvor dlouhý 2,7 metru. Peugeot 5008 rozhodně patří k těm automobilům, za kterým se hodně lidí ohlédne.

V základním provedení se dodává jako pětimístný, ale za příplatek 16 000 Kč si můžete pořídit ještě dvě samostatná sedadla s plnohodnotnými opěrkami a tříbodovými pásy. Z boku jsou cestující chráněny průběžnými závěsnými airbagy. V obou případech má vůz, na rozdíl od konkurence, stejnou délku. Pokud je právě nepotřebujeme, potom je jednoduchým pohybem zasuneme do podlahy a zvětšíme objem zavazadlového prostoru ze 194 l na 1247 litrů. Třetí řada je i v tomto případě nouzová. Na výšku by to sice ještě šlo, ale kolena si musíte hodně skrčit.

Také tři stejně velká sedadla druhé řady můžeme buď sklopit, abychom dostali rovnou podlahu, a nebo překlopit, podobně jako v kině. Nejdříve se sedák zvedne k opěradlu, a pak celé složené sedadlo posuneme dopředu. Tím získáme i přístup k třetí řadě, ale dost složitý. Sedadla můžeme podélně posouvat o 130 mm, opěradla jsou sklopná do dvou poloh.

Nejvíce místa poskytují řidiči a jeho spolujezdci přední sedadla, která jsou dostatečně velká, tuhá a nechybí ani kvalitní boční opora. Tu jsme ocenili v ostrých zatáčkách.
Podobně jako v 3008 obklopuje řidiče přístrojová deska a mohutná středová konzole s řadicí pákou a elektrickou parkovací brzdou. Mezi rychloměrem a otáčkoměrem je displej, zobrazující ujetou a okamžitou vzdálenost a údaje tempomatu. Ty se také, včetně okamžité rychlosti, promítají na displej head-up, který tvoří tenké plexisklo. Nechybí ani zařízení Distance Alert, jehož radar v předním nárazníku měří vzdálenost od vozu vpředu včetně času v rozpětí 0,9 až 2,45 sekundy, promítaný do zorného pole. Jde ale jen o pasivní systém, který nezasahuje nikterak do ovládání vozu.

Pro Peugeot 5008 byly zvoleny výhradně vznětové přeplňované čtyřválce objemu 1.6 BlueHDi/120 k nebo 2.0 BlueHDi/150 k, který jsme mohli ve voze vyzkoušet. Největšího výkonu dosahuje ve 4000 otáčkách za minutu, zatímco točivý moment 340 Nm vrcholí už ve dvou tisících. Se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou si rozumí skvěle, řazení jde přesně a lehce, což u francouzských vozů nebývá zvykem. Ideální kombinace na dlouhé cesty pro početnější rodinku.

Najezdili jsme takřka tisícovku kilometrů, při nichž palubní počítač ukazoval průměrnou spotřebu mezi 5,5 až 6 litry nafty na sto kilometrů. Peugeot 5008 láká zákazníky designem, nadprůměrným komfortem a vnitřním prostorem, ale také jízdními vlastnostmi, které jsou na vysoké úrovni. Podvozek je převzatý z 308 SW, ale s vlečenou zadní nápravou, upravenou vzhledem k výšce karosérie. Výhrady nemáme ani k pérování nebo odhlučnění kabiny. Jen těžko jsme hledali nějaká negativa na tomto hodně vydařeném voze, a když se s ním svezete, tak nám určitě dáte za pravdu.

K dispozici je ve dvou výbavách od 515 000 Kč (1.6 BlueHDi/120 k) jako Active, testované provedení Allure přijde na 595 000 Kč. Už v základu dostaneme mj,. ABS, šest airbagů, ESP + ASR, asistent rozjedu do kopce, elektricky ovládaná zrcátka nebo manuální klimatizaci. O stupeň vyšší výbava, v níž byl testovaný vůz má navíc třeba mlhovky, tónovaná skla, ale připlatit musíte za tempomat, zadní parkovací asistent nebo Pack Parkován či displej Head-Uop atd.


Základní technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 4000/min
Točivý moment: 340 Nm při 2000/min
Rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,2/3,8/4,3 l/100 km
Rozměry: 4529 x 1837 x 1647 mm
Rozvor kol: 2727 mm
Objem zav.prostoru: 194/579-678/1247 l
Cena: 595 000 Kč (2.0 BlueHDi Allure)


J.Lasík, 6.4.2016










Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar