Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 5008 2.0 BlueHDi GT - na vrcholu

Když se podíváme na tabulky prodejů, tak vidíme, že nejvíc na odbyt jdou v posledních dvou třech letech automobily kategorie SUV, které pomalu ale jistě vytlačují velkoprostorová MPV. Toho si byl dobře vědom i Peugeot a postupně inovoval řadu se čtyřmístným číselným označením.

Ani jeden ze tří modelů, malý 2008, střední 3008 a velký 5008, nemá nic společného se svými předchůdci a všechny bychom mohli i zčásti zařadit do kategorie SUV. Typickým zástupcem je pak právě 5008, která v minulé generaci představovala klasické MPV.

Především díky až sedmimístnému variabilnímu interiéru (třetí řada je za příplatek 20 000 Kč) nebo velkému zavazadlovému prostoru. Můžeme říct, že Peugeot upřednostnil charakter velkoprostorových vozů před pohonem všech kol. Ten nenabízí, pouze jakousi „náhražku“ v podobě voliče jízdních režimu za příplatek. Pokud nebydlíte v horských oblastech, potom pohon 4x4 využijete jen pár dní v roce.


Zhruba do poloviny délky je 5008 stejná jako 3008, tak si je můžete lehce splést, ale liší se hlavně ztvárněním zadní části. Ta je u mohutnější osazena střešním spoilerem a svítilny tvoří šest menších prvků umístěných do černého pásu. Peugeot 5008 se dodává ve třech stupních výbav a nad jejich rámec je ještě provedení GT, jehož vzhled charakterizují různé chromované lištičky a ozdůbky. Možná jich je až zbytečně hodně. Ale na druhou stranu dodávají vozu větší šmrnc. Zajímavostí jsou ostřikovače ve stíracích lištách.


Interiér je stejný jako v menší 3008, dole zploštělý volant už dávno nezakrývá přístroje, přední sedadla jsou pohodlná, vzadu je díky rozvoru 2,8 m dostatek místa pro kolena, sedadla jsou však umístěna výše, a pokud si pořídíte panoramatické střešní okno, tak vyšší postavy mohou přijít do kontaktu se střechou a jízda může být méně pohodlná. Můžete si pomoci sklopením opěradel. Třetí řada dvou samostatných sedadel je vhodná tak pro přepravu dětí nebo na hodně krátkou vzdálenost.


Pro Peugeot 5008 jsou ve výbavě Active i Allure k dispozici zážehový 1.2 PureTech/130 k a 1.6 THP/166 k a vznětové 1.6BlueHDI/120 k a 2.0BlueHDi/150 k.


V případě testované verze GT poháněl přední kola vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0BlueHDi o výkonu 180 k a výhradně v kombinaci se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Jiná motorizace není k dispozici.


Síla turbodieselu 180 k při 3750 otáčkách za minutu je patrná hned po sešlápnutí pedálu plynu, motor je pružný a ve dvou tisících vrcholí točivý moment 400 Nm. S poměrně těžkým automobilem 1,6 tuny si dobře poradí a překvapí vás velice kultivovaným a tichým chodem. Právě odhlučnění je jednou ze silných stránek 5008. A spotřeba? Záleží, jak budete jezdit. Pokud svižně, potom počítejte s průměrem k osmi litrům nafty, ale při poklidné jízdě se dostanete v pohodě na sedm litrů.


V zatáčkách se chová dlouho neutrálně, ESP zasahuje až v kritických situacích, do kterých se zpravidla ani nedostanete. Jen na hrbolatých silnicích trochu odskakuje zadní náprava, která je jednoduchá vlečení a také díky velkým 19“ kolům.
Peugeot 5008, kříženec SUV a MPV přinesl oživení mezi SUV a rád by konkuroval Škodě Kodiaq. Jak se mu to podaří, si musíme ještě chvíli počkat. Může zaujmout robustním vzhledem, variabilním interiérem a pohodlím. Při jízdě po dálnici nebo na delší vzdálenost vás bude ale hýčkat komfortem.


Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem:1997 cm³
Výkon: 133 kW (180 k) při 3750/min
Točivý moment: 400 Nm při 2000/min
Rychlost: 211 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,5/4,4/4,8 l/100 km
Zav.prostor:750/1500 l
Rozměry: 4641 x 1844 x 1640 mm
Rozvor kol: 2840 mm
Cena: 945 000 Kč (2.0BlueHDi 6AT GT)


Přehled výbavy:

http://peugeot.ecpaper.cz/osobni/5008/5008-gt-new/Peugeot-5008-gt-new-cenik/#page=


JL 19.9.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar