Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 5008 1.6 THP 6AT - vydařená kombinace

Velkoprostorové automobily MPV pomalu ale jistě vyklízejí své pozice v žebříčku oblíbenosti a nahrazují je SUV. Jestli nejde jen o přechodnou módní vlnu, ukáže teprve čas. Konkurence v SUV je velká a kdo chce uspět, ten nesmí zaspat.

Toho si je dobře vědom i Peugeot, jehož dosavadní model 5008 patřil mezi klasická MPV, a proto s novým modelem vstoupil do segmentu SUV. Většina konkurenčních SUV nabízí pohon všech kol, o který je zákazníky kupodivu i velký zájem. Peugeot má pohon pouze předních kol a pro jízdu v terénu nebo na kluzkém povrchu je vybaven ovladačem pěti jízdních režimů.

Peugeot 5008 je tak trochu větším bratrem modelu 3008, s nímž má zhruba do poloviny i stejné tvary. Na zádi přibyl velký spoiler a svítilny jsou dělené do šesti „drápů“, po třech na každé straně. Na pohled upoutají velké zadní dveře, které tak ulehčují přístup nejen k druhé řadě, ale také k dvěma samostatným sedadlům třetí řady.

Byť se rozvor prodloužil o 113 mm na 2840 mm, délka o 112 mm, na vnitřním prostoru se to nijak závratně neprojevilo. Druhou řadu tvoří tři samostatná sedadla, ale vzhledem k tomu, že jsou užší, tak budou někomu možná připadat málo pohodlná. Prostor nad hlavou ubírá panoramatická střecha, zvláště pak její zadní část. Pro větší komfort bychom ji asi oželeli. Pokud chcete více místa nad hlavou, potom si musíte sklopit opěradlo.
Dvě sedadla třetí řady jsou zapuštěná v podlaze, proto také Peugeot neuvažuje o pohonu všech kol. A| stejně jako ve většině sedmimístných automobilech jsou spíš pro menší děti. Připravit si ale musíte 20 tisíc korun.

Zavazadlový prostor má objem velice slušných 780 litrů v pětimístné konfiguraci. Páté dveře můžeme otevřít buď elektricky nebo pohybem nohou pod nárazníkem, pokud si ovšem připlatíte dalších 12 tisíc korun. Zarazilo nás, že se otevírají asi jen do výšky metr osmdesát.

Peugeot také zřejmě vyslyšel „nářky“ některých řidičů, když horní část věnce volantu zakrývala budíky. Teď je už svět v pořádku. Volič automatu má netradiční tvar a zajímavě vypadají „klavírní“ ovladače pro některé funkce. Rozhodně nám jsou milejší než ovládání přes dotykové displeje. Za volantem si připadáte jako v malém sportovním letadle.

Model 5008 můžete mít buď se zážehovým čtyřválcem 1.2PureTech s výkonem 130 k nebo silnějším 1.6 THP s 165 k. Ze vznětových pohonných jednotek je v nabídce 1.6 BlueHDI s výkonem 120 k nebo 2.0BluehDI se 150 k. Pro první seznámení jsme zvolili benzinovou „jedna-šestku“, která se však dodává pouze v kombinaci s planetovou samočinnou převodovkou. Ideální kombinace pro delší cesty po dálnici. Díky odhlučnění a nastavení podvozku takřka neslyšíte motor. Spotřeba se odvíjí podle toho, jaký způsob jízdy zvolíte.Po normálních silnicích jsme jezdili tak do sedmi litrů, v průměru asi o litr výš. A to považujeme na 1,6 tuny těžký automobil za velice slušné.

Zamlouvalo se nám nastavení podvozku, který dobře drží v zatáčkách stopu, jízdní projev bychom si dovolili označit jako vyvážený. Systém ESP zasahuje až v kritických situacích, do kterých se ale dostanete jen málokdy.

Peugeot 5008, který má s předchozím společné jen označení, může oslovit zákazníky variabilitou. Prostorným interiérem, robustním designem a hospodárnými motory.

Cenově začíná Peugeot 5008 na 560 000 Kč za benzínový 1.2, zatímco nejslabší diesel je o 60 000 Kč dražší. V obou případech se jedná o základní výbavu Acces. Testované provedení 1.6THP ve výbavě Allure je za 735 000 Kč.

Přehled výbav najdete na:
http://peugeot.ecpaper.cz/osobni/5008/5008-new/Peugeot-5008-new-cenik/#page=1





Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 121 kW (165 k) při 6000/min
Točivý moment: 240 Nm při 1400/min
Rychlost: 201 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,8/5,3/7,0 l/100 km
Rozměry: 4641 x 1844 x 1640 mm
Rozvor kol: 2840 mm
Světlá výška: 236 mm
Cena: 735 000 Kč


J.Lasík 21.7.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar