Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 5008 1.6 PureTech EAT8 GT-Line - skvělá volba

Když se podíváme na tabulky prodejů, tak vidíme, že nejvíc na odbyt jdou v posledních letech automobily kategorie SUV, které už vytlačily velkoprostorová MPV. Toho si byl dobře vědom i Peugeot a postupně inovoval řadu se čtyřmístným číselným označením.

nAni jeden ze tří modelů, malý 2008, střední 3008 a velký 5008, nemá nic společného se svými předchůdci a všechny bychom mohli i zčásti zařadit do kategorie SUV. Typickým zástupcem je pak právě 5008, která v minulé generaci představovala klasické MPV.

Především díky až sedmimístnému variabilnímu interiéru (třetí řada je za příplatek 20 000 Kč) nebo velkému zavazadlovému prostoru. Můžeme říct, že Peugeot upřednostnil charakter velkoprostorových vozů před pohonem všech kol. Ten nenabízí, pouze jakousi „náhražku“ v podobě voliče jízdních režimu za příplatek. Pokud nebydlíte v horských oblastech, potom pohon 4x4 využijete jen pár dní v roce.

Přední maska je typickým znakem současných modelů se lvem ve znaku. Mohutná zadní část je osazena střešním spoilerem a svítilny tvoří šest menších prvků umístěných do černého pásu. Peugeot 5008 se dodává ve třech stupních výbav a nad jejich rámec je ještě provedení GT, jehož vzhled charakterizují různé chromované lištičky a ozdůbky, jako v případě testovaného vozu. Možná jich je až zbytečně hodně. Ale na druhou stranu dodávají vozu větší šmrnc. Zajímavostí jsou ostřikovače ve stíracích lištách.

Interiér je stejný jako v menší 3008, dole zploštělý volant už dávno nezakrývá přístroje, přední sedadla jsou pohodlná, vzadu je díky rozvoru 2,8 m dostatek místa pro kolena, sedadla jsou však umístěna výše, a pokud si pořídíte panoramatické střešní okno, tak vyšší postavy mohou přijít do kontaktu se střechou a jízda může být méně pohodlná. Můžete si pomoci sklopením opěradel. Třetí řada dvou samostatných sedadel je vhodná tak pro přepravu dětí nebo na hodně krátkou vzdálenost.

Pro Peugeot 5008 jsou ve výbavě Active i Allure k dispozici zážehový 1.2 PureTech/130 k a 1.6 PureTEch/180 k a vznětový 1.5BlueHDI/130 k.

V případě testované verze GT poháněl přední kola zážehová přeplňovaná „jedna-šestka“ o výkonu 180 k při 5500/min. Točivý moment 250 Nm vrcholí při 1650 otáčkách za minutu. V nejvyšší výbavě GT-Line je kombinován výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou, takže jízdní komfort je zaručen. Druhou motorizací pro GT-Line je dvoulitrový turbodiesel o stejném výkonu.

Jedná se v podstatě o předchozí, ale zmodernizovaný motor 1.6 THP, aby vyhověl novým emisním normám. Určitě vás potěší pružností (z klidu na stovku za 8,3 s), nízkou spotřebou a ani do kabiny neproniká žádný větší hluk. Od nízkých otáček zrychluje lineárně a ani jsme nepostřehli tzv.turboefekt.

V průměru jsme jezdili do 7 litrů benzinu, ale po běžných silničkách i o jeden litr méně.

V zatáčkách se chová dlouho neutrálně, ESP zasahuje až v kritických situacích, do kterých se zpravidla ani nedostanete. Jen na hrbolatých silnicích trochu odskakuje zadní náprava, která je jednoduchá vlečení a také díky velkým 19“ kolům.

Peugeot 5008, kříženec SUV a MPV přinesl oživení mezi SUV a rád by konkuroval Škodě Kodiaq. Jak se mu to podaří, si musíme ještě chvíli počkat. Určitě na silnici zaujme robustním vzhledem, variabilním interiérem a pohodlím. Při jízdě po dálnici nebo na delší vzdálenost vás bude ale hýčkat komfortem. Za komfort se pochopitelně platí. V nejvyšší výbavě zaplatíte 763 000 Kč, ale v základní výbavě Active ji můžete mít ca o 130 000 Kč levnější. Investice do GT-Line se určitě vyplatí, jak můžete vidět v odkazu.
https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/5008/5008-new/Peugeot-5008-new-cenik/?page=1


Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem:1598 cm³
Výkon: 133 kW (180 k) při 5500/min
Točivý moment: 250 Nm při 1650/min
Rychlost: 218 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 8,3 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,1/4,9/5,7 l/100 km
Zav.prostor:750/1500 l
Rozměry: 4641 x 1844 x 1640 mm
Rozvor kol: 2840 mm
Cena: 763 000 Kč (1.6PureTech GT Line EAT8)


JL 19.6.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar