Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 408 PureTech 1.2 s vydařeným designem

Nejnovější model automobily se lvem ve znaku nese označení 408 a mnozí si lámou hlavu, do jaké kategorie vlastně patří. Je to SUV, crossover, kupé, hatchback, liftback? Z každého má něco. Ale my si myslíme, že členění není vůbec důležité. Buď se líbí nebo ne. A Peugeot 408 se líbí hodně.

Segment SUV může tak trochu připomínat vyšší světlostí, ale je nižší. Kupé se čtyřmi dveřmi zase svažující se střechou. Jak se lidově říká, ani ryba ani rak. Design se určitě Francouzům povedl a zase jednou tady máme líbivé tvary, které vás chytnou. Nenápadnou zajímavostí jsou malé křidélka v místě, kde končí střecha a začíná Víko kufr. Nejde vyloženě o designerský prvek, ale v nich se ukrývají panty právě víka zavazadlového prostoru.


Moderní interiér připomíná menšího sourozence 308. Přední sedadla mají certifikát AGR, což je německá organizace pro “zdravá záda“ a svůj původ mají ve vozech Opel. Dozadu se nastupuje pohodlně díky velkému úhlu otevírání. A dlouháni „metr-devadesát“ nemusí mít obavy, že by jejich hlava přišla do kontaktu se stropem.


Součástí palubní desky jsou digitální a plně konfigurovatelné virtuální přepínače i-toggles. Najdeme je pod displejem infotainmentu a každý přepínač, respektive dotykový displej představuje jedno programovatelné tlačítko. Tady si můžete nastavit podle sebe např klimatizace, telefonního kontaktu, radio atd. Potěšilo nás, že Peugeot zachoval šest digitálních ploch pod hlavním displejem, abyste se rychle dostali tam, kam potřebujete.


Litujeme, že pro Peugeot 408 je nabízena pouze jedna klasická pohonná jednotka – zážehový přeplňovaný tříválec 1.2. Druhou variantou je sice objem 1.6, ale ve spojení s baterkou, tedy ve verzi plug-in. Diesel, který bychom brali všemi deseti, i třeba jen „jedna-pětku“ budete hledat marně, stejně jako třeba dvoulitr. A to je určitě škoda. Snad jednou páni v Bruselu přijdou na to, že elektrifikace není ta správná cesta. Někteří si to i myslí, ale nechtějí to otevřeně přiznat.



Zanechme filozofování a vraťme se k „jedna-dvojce“, kterou v poslední době testujeme velice často, neboť v koncernu Stellantis pohání kdejaký model. Výkon 130 k je na půldruhé tuny těžký vůz dostačující, tři válce zatahují lineárně a výrazně dají o sobě znát ve středních otáčkách. Všechny 408 jsou vybaveny osmistupňovým automatem, který při předjíždění nebo zrychlení podřadí klidně o dva stupně. Spotřeba se pohybovala kolem sedmi litrů benzinu na sto kilometrů, což je přijatelné. Horší je ve městě, kdy roste skoro až k devíti litrům

Model 408, který jsme si mohli vyzkoušet byl v nejvyšší výbavě GT, ale pozor, v tomto případě neznamená GT sportovně laděný automobil kategorie Gran Turismo, ale jde o marketingový záměr pouze výbavu. Za něj zaplatíte 888 300 Kč, zatímco za základní výbavu Allure o 100 00 Kč méně. Ještě si můžete vybrat zlatou střední cestu Allura Pack za 817 800 Kč



Přehled všech výbav najdete
https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/408/408/Peugeot-408-cenik/?page=30



Peugeot 408 může zákazníky nejvíce oslovit designem, vnitřním prostorem i zavazadlovým prostorem. Jen kdyby byl větší výběr pohonných jednotek.



Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 5500/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10.4 s
Převodovka. 8AET
Kombin.spotřeba: 6,0 l/100 km
Rozměry: 4687 x 2062 x 1478 mm
Rozvor: 2787 mm
Zav.prostor:536/1611 l (VDA)
Cena: 888 300 Kč (GT)



JL 1.6.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Subaru Forester
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar