Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 4007 2.2 HDi s dvouspojkovým automatem

Trojčata Peugeot 4007, Citroën C-Crosser a Mitsubishi Outlander se objevily poprvé v roce 2007. Až do loňskému podzimu si mohli zájemci objednat 4007 buď se zážehovým motorem 2.4 s manuální nebo bezestupňovou převodovkou CVT, zatímco pro vznětový HDi 2.4 byl k dispozici pouze pětistupňová manuální.

To však už neplatí, neboť nabídka byla na sklonku roku obohacena o šestistupňovou samočinnou dvouspojkovou převodovku. Jde celkem o logické rozhodnutí, neboť k velkému SUV patří jak diesel, tak hodně zájemců upřednostňuje také automat, byť je pak vůz zhruba o padesát tisíc dražší.
Byli jsme tedy zvědavi, jak si 115 kW výkonu a 380 Nm točivého momentu poradí s novou převodovkou. Podle výrobce zrychlí u klidu na stovku za 11,2 sekundy (manuální + 1,2 s), čímž ztrácí vůz trochu na dynamice, ale to zas není pro SUV dvakrát důležité. V běžném režimu řadí automat zhruba kolem 2500 hladce, ale s nepatrnou prodlevou, zvláště mezi jedničkou a dvojkou a při přechodu z dvojky na trojku.
Kdo však upřednostňuje rychlejší reakce, ten může využít sportovní režim, jehož tlačítko se nachází pod volící pákou. Podřazení při akceleraci a prudkém sešlápnutí plynu probíhá rychleji, řadí ve vyšších otáčkách. Výrobce nezapomněl ani na milovníky klasického řazení. Stačí volicí páku přesunout do manuálního řazení a řadit buď sekvenčně, případně pádly pod volantem. Jízda se nám zdála o poznání příjemnější, navíc lze trochu i předvídat, co se bude dít. Ale na druhou stranu jsme se sami několikrát přistihli, že jsme dali přednost, stejně asi jako většina řidičů, automatu, kdy je jízda mnohem pohodlnější. V průměru jsme jezdili zhruba mezi 7 až 7,5 litrů na sto kilometrů, mimo město se můžete dostat i něco málo nad šest litrů. Záleží také jak hodně budete jezdit s pohonem všech kol.
Protože Peugeot nemá žádné zkušenosti se systémy pohonu všech kol, přenechal raději odpovědnost na Mitsubishi a jeho bohaté zkušenosti. Ovladačem vedle řadicí páky si můžeme navolit jeden ze tří režimů – 2WD, 4WD případně Lock a elektronicky řízená mezinápravová spojka vše ostatní vykoná za nás. Režim Lock se závěrkou diferenciálu zapínáme výjimečně, pouze v těžším terénu a při nízké rychlosti. V tu chvíli se síla přenáší rovnoměrně mezi přední a zadní nápravu. Pokud navolíme 4WD, potom se síla variabilně mění z 85:15 až na 40:60, aniž bychom cokoliv postřehli. Jen to, že se vůz v terénu nebo na mokru pohybuje jistě a bezpečně. Svou roli hraje také stabilizační systém ESP a protiprokluzový ASR.
Offroadové schopnosti trochu omezuje světlá výška 174 mm, takže se hodí spíš do lehčího terénu nebo na blátivé cesty. Také hodnoty nájezdových úhlů 22 a 21 stupňů nevypovídají o tom, že by byla 4007 určena do těžkého terénu.
Verze 2.2 HDi s dvouspojkovou převodovkou se dodává pouze v sedmimístném provedení, přičemž třetí řada je opravdu hodně provizorní pro cestování dětí. A jen na krátké vzdálenosti. Po jejich zasunutí do podlahy dostaneme zavazadlový prostor o objemu 441 litrů, po sklopení druhé řady až 1686 litrů. Výhodou, že druhou řadu můžeme posunout o osmdesát milimetrů, což ocení cestující při dlouhé cestě. Zadní páté dveře jsou horizontálně dělené, na spodní díl si můžeme bez obav i sednout, ale při zavírání si musíme dát pozor, abychom si neskřípli prsty.
Sedmimístná verze 2.2 HDi se samočinnou dvouspojkovou převodovkou se dodává na trh pouze ve výbavě Premium za 909 900 Kč a Premium Pack, která je o 80 000 Kč dražší. V základní výbavě máme mj. šest airbagů, systémy ABS, EBS + ASR, samočinnou klimatizaci, tempomat atd. Vyšší je obohacena mj,. o xenonové světlomety, zatmavená zadní skla, zadní parkovací asistent atd. Vůz byl ještě vybaven navigací za 60 000 Kč včetně kamerového systému pro couvání.
Jízda s novou dvouspojkovou převodovkou je nadmíru komfortní a rozhodně se k turbodieselu 2.2 HDi hodí a jedná se o vydařenou kombinaci. Můžeme se věnovat buď plně řízení a nebo si využívat dynamičtější jízdy v režimu sport a ručním řazením páčkami pod volantem.

Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem 2179 cm³
Výkon: 115 kW (156 k) při 4000/min
Točivý moment: 380 Nm při 4000/min
Rychlost: 198 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,3/6,1/7,3 l/100 km
Rozměry: 4635 x 1805 x 1670 mm
Rozvor: 2672 mm
Světlá výška: 176 mm
Nájezdový úhel: 22º/21º
Přechodový úhel 19,5º
Cena: 909 900 Kč (Premium)


JL, 25.1.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar