Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 308 SW GT 1.6 EAT8 - osm stupňů k pohodlí

V roce 2007 vystřídala nová řada 308 dosluhující řadu 307, před čtyřmi roky se objevila její druhá generace a v loňském roce modernizovaná verze s drobnými změnami, jako je jiná přední maska, jiné nárazníky, světlomety s LED technologií. Ani v kabině neproběhly řádné velké změny.

Před několika týdny se v nabídce modelové řady kombi SW GT objevil nový zážehový přeplňovaný čtyřválec objemu 1,6 litru ve spojení s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou. Tato kombinace je ale určena výhradně pro verzi GT, jinde jej zatím nenajdete. Výbavu GT můžete mít ještě s dvoulitrovým turbodieselem. Rozdíl v ceně je pět tisíc korun.

Kombi nižších výbav je k dodání se zážehovým tříválcem 1.2Pure TECH s výkony 110 k a 130 k nebo vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 1.5 BlueHdi s výkonem 100 k a 130 k.
Benzinová „jedna-šestka“ s označením PureTech, nahrazující dřívější 1.6 THP, dosahuje výkonu 165 kW (225 k) při 5500 otáčkách za minutu., tedy o 25 k více. S točivým momentem 300 Nm už od 1900 otáček se vyznačuje pružností a tichým chodem i ve vyšších otáčkách. Mluvíme o režimu Normal, v režimu Sport se ozve jadrnější zvuk, ale nikoliv z výfuku, ale z reproduktorů. Zároveň se budíky rozzáří červeně, přitvrdí se řízení.

Ačkoliv kombi nese označení GT, tak ke sportovně laděnému modelu má daleko, oproti běžnému kombi má jen tvrdší tlumiče a pružiny. Pokud byste chtěli sportovnější podvozek, potom musíte sáhnout po provedení GTi.

„Gétečko“ je stavěné pro klidnou a komfortní jízdu. Vpředu jsou modifikovaná náprava McPherson, vzadu jednoduchá náprava s torzní příčkou. Pokud pojedete rozvážně, potom se 1.6 spokojí se spotřebou kolem šesti litrů benzinu na sto kilometrů. V průměru jsme jezdili kolem sedmi litrů, což je na výkon 225 k dost slušné.

Nová generace převodovek, která je určená pro motory splňující normu Euro 6.2, umožňuje oproti převodovce EAT6 snížit spotřebu paliva až o 7 %, a to díky přechodu z 6 na 8 převodových stupňů, snížení hmotnosti o 2 kg a automatickému přechodu do režimu Neutrál (freewheeling) v rychlostech od 25 do 130 km/h u motorů PureTech v režimu ECO, pokud to podmínky umožňují. Tím se ušetři asi další tři procenta, pokud ale není sešlápnut pedál brzdy ani akcelerátoru. Nová převodovka EAT8 se snadno udržuje, protože nevyžaduje žádný zásah či výměnu kapalin. Převodovkový olej s nízkou viskozitou je garantován po celou dobu životnosti vozu.


Rozměrově je modernizované kombi 308 SW stejné jako předchůdce, v porovnání s Octavií má o 44 mm kratší rozvor, zatímco délka narostla o 82 mm na 4585 mm.

Na pohled se „gétéčko“ liší od běžné 308 jen několika detaily, jako je chromovaná maska chladiče, sací otvory pro přívod vzduchu, diodová světla, sportovní zadní nárazník s dvojicí výfukových koncovek, černě lakovaný difuzor, a zvláště pak 18palcová kola. S decentními úpravami designu vypadá nyní design hodně dobře, což ocenili i náhodní kolemjdoucí, když jsme někde zaparkovali

Startuje se tlačítkem, a pokud chcete jezdit spíš ostře, potom stačí stisknout Sport vedle řadicí páky. Je součástí paketu Driver Sport, který změní reakci plynového pedálu, přitvrdí posilovač řízení i řízení, zobrazuje aktuální výkon a točivý moment, plnicí tlak i hodnoty příčného a podélného zrychlení a stupnice se zabarví z bíle do červena. Za celkem zbytečné ovšem považujeme uměle vytvořený zvuk motoru přenášený do interiéru. Bez této „vymoženosti“ bychom se určitě obešli.

Vyhovovalo nám i tvrdší, nikoliv však tvrdé nastavení podvozku, hlavně při stisknutí tlačítka Sport. Světlá výška se snížila o 8 mm vpředu, respektive 10 mm vzadu. V zatáčkách drží stopu i při rychlejším projíždění, nemá problémy ani s nerovnostmi.
Ve velice pěkně tvarovaných sportovních sedadlech se sedí opravdu hodně pohodlně. Dole zploštělý volant malého průměru se nemusí každému zamlouvat, stejně jako opačný chod ručičky otáčkoměru. Přístrojová deska působí kompaktně, na středovém panelu je displej 9,7 palců, přes který se ovládají prakticky všechny funkce, včetně klimatizace. Pro rychlejší nastavení bychom uvítali spíš klasický ovladač. Zavazadlový prostor má objem 610 litrů, po sklopení opěradel se zvětší na 1660 litrů a při nakládání potěší nízká hrana. Jeho tvarování je dobře využitelné.

Cenově začíná kombi 308 SW na 400 000 Kč (1.2 PureTech 110), respektive od 450 000 Kč za nejslabší diese l1.5 BlueHDi ve stejné výbavě. Verze GT s benzinovou „jedna-šestkou“ a samočinnou převodovkou stojí rovných 700 000 Kč.

Peugeot 308 SW GT s výkonným motorem 1.6 může být vhodnou volbou. Potěší každého sportovně založeného řidiče, který rád jezdí svižně, ale zároveň potřebuje cestovat i po městě a čas od času i převážet více věcí.


Přehled výbav najdete na:

http://peugeot.ecpaper.cz/osobni/308-SW-NEW/308-SW-NEW/Peugeot-308-SW-NEW-cenik/?page=1




Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 165 kW (225 k) při 5500/min
Točivý moment: 300 Nm při 1900/min
Rychlost: 235 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,3/5,1/5,9 l/100 km
Rozměry: 4585 x 1804 x 1472 mm
Rozvor: 2730 mm
Objem zav.prostoru: 610/1600 l
Cena: 700 000 Kč (1.6 GT EAT 8)


J.lasík 3.10.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar