Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Impreza
Alcar 3D Konfigurátor kol

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHD uspokojí každého

V roce 2007 vystřídala nová řada 308 dosluhující řadu 307, před třemi roky se objevila její druhá generace a letos na jaře modernizovaná verze s drobnými změnami, jako je jiná přední maska, jiné nárazníky, světlomety s LED technologií. Ani v kabině neproběhly řádné velké změny.

Rozměrově je modernizované kombi 308 SW stejné jako předchůdce, v porovnání s Octavií má o 44 mm kratší rozvor, zatímco délka narostla o 82 mm na 4585 mm.


Uvnitř modernizované verze moc zásadních změn nenajdeme, největší jsou asi velice pěkně tvarovaná sportovní sedadla (výbava Allure). Sedí se v nich opravdu hodně pohodlně. Dole zploštělý volant malého průměru se nemusí každému zamlouvat, stejně jako opačný chod ručičky otáčkoměru. Přístrojová deska působí kompaktně, na středovém panelu je displej 9,7 palců, přes který se ovládají prakticky všechny funkce, včetně klimatizace. Pro rychlejší nastavení bychom uvítali spíš klasický ovladač. Zavazadlový prostor má objem 610 litrů, po sklopení opěradel se zvětší na 1660 litrů a při nakládání potěší nízká hrana. Jeho tvarování je dobře využitelné.


Vybrat si můžete mezi zážehovými tříválci 1.2 PureTech s výkony 110 a 120 k, nebo vznětovými přeplňovanými čtyřválci 1.6 BlueHDi ve výkonových verzích 100 k, 120 k a 130 k, dále je v nabídce dvoulitr s výkonem 150 k a nově i 1.5 Blue Hdi s výkonem 150 k. Komu nestačí „civilní verze“, ten může sáhnout po GT s motory 1.2PureTech/130 k nebo 2.0 Bleu Hdi/180 k.


My jsme si vybrali „střední“ turbodiesel, tedy s výkonem 88 kW (120 k). Díky točivému momentu 300 Nm v 1750 otáčkách za minutu hezky dává o sobě vědět až do nějakých 3800 otáček. Za zmínku stojí i dobré odhlučnění. Byl kombinován se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, která řadí přesně a spolehlivě. Zato hlavice páky ve stříbrném dekoru v zimě studí. Průměrná spotřeba se pohybovala lehce nad pět litrů, ve městě může atakovat sedm litrů nafty.


Cenově začíná kombi 308 SW na 390 000 Kč (1.2 PureTech/110 k Active), respektive od 435 000 Kč za nejslabší diesel ve stejné výbavě. Verueb120 k pořídíte od 455 000 Kč, testovaný model stál přesně 500 000 Kč.
Přehled výbav najdete na:

http://peugeot.ecpaper.cz/osobni/308-SW-NEW/308-SW-NEW/Peugeot-308-SW-NEW-cenik/#page=6-7





Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 88 kW (120 k) při 3500/min
Točivý moment: 300 Nm při 1750/min
Rychlost: 189 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,76 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,3/3,5/3,9 l/100 km
Rozměry: 4585 x 1804 x 1472 mm
Rozvor: 2730 mm
Objem zav.prostoru: 610/160 l
Cena: 500 000 Kč (1.6 BlueHdi Allure)


J.lasík 28.11.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2017 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar