Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 308 SW 1.5BlueHDi - hodně zdařilé kombi

V roce 2007 vystřídala nová řada 308 dosluhující řadu 307, před šesti roky se objevila druhá generace, v roce 2018 modernizovaná verze s drobnými změnami, a ještě koncem roku přijde nová generace. Než se tak stane, jsme naposledy zavzpomínali na starou dobrou 308 s kvalitním dieselem.

Kombi je k dodání se zážehovým tříválcem 1.2Pure TECH s výkony 110 k a 130 k nebo vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 1.5 BlueHdi s výkonem 130 k.

My jsme otestovali nejsilnější z „jedna-pětek“, tedy s výkonem 130 k při 3750 otáčkách za minutu. Točivý moment 300 Nm vrcholí na 1750 otáčkách. „Třistaosmička“ je stavěná pro klidnou a komfortní jízdu. Vpředu je modifikovaná náprava McPherson, vzadu jednoduchá náprava s torzní příčkou.

Hned po prvních kilometrech nás motor nadchl. Hlavně kultivovaným a vyrovnaným během, ochotným a lehkým vytáčením do otáček už od volnoběhu. A turboefekt jako by neexistoval. A spotřeba? I přestože jsme jezdili po silnicích všech tříd svižně, tak jsme se pohybovali šestistupňovou přímo řazenou převodovkou v průměru kolem pěti litrů. S nádrží na 53 litrů ujedete při ekonomické jízdě takřka tisícovku kilometrů.

Motor postupně „vytlačil“ šestnáctistovku, dostal nové turbo, sání či vstřikování. Novinkou je i šestnáctiventilová hlava se dvěma vačkovými hřídeli. Plnění zpřísňujících se emisních norem pomáhá vstřikování močoviny a filtr pevných částic. Kdo nechce řadit, ten si může objednat osmistupňový automat, ale připlatí si 50 tisíc korun.

Na pohled se výbava GT liší od běžné 308 jen několika detaily, jako je chromovaná maska chladiče, sací otvory pro přívod vzduchu, diodová světla, sportovní zadní nárazník s dvojicí výfukových koncovek, černě lakovaný difuzor, a zvláště pak 18palcová kola. S decentními úpravami designu vypadá nyní design hodně dobře, což ocenili i náhodní kolemjdoucí, když jsme někde zaparkovali. Navíc nová modrá barva ji sluší opravdu hodně.

V pěkně tvarovaných sportovních sedadlech se sedí opravdu pohodlně. Dole zploštělý volant malého průměru se nemusí každému zamlouvat, stejně jako opačný chod ručičky otáčkoměru. Přístrojová deska působí kompaktně, na středovém panelu je displej 9,7 palců, přes který se ovládají prakticky všechny funkce, včetně klimatizace. Pro rychlejší nastavení bychom uvítali spíš klasický ovladač. Zavazadlový prostor má objem 610 litrů, po sklopení opěradel se zvětší na 1450 litrů a při nakládání potěší nízká hrana. Jeho tvarování je dobře využitelné.


Cenově začíná kombi 308 SW na 413 000 Kč (1.2 PureTech 110), respektive od 473 000 Kč za diesel 1.5 BlueHDi s výkonem 130 k ve stejné výbavě Active. Testované provedení s akčním zvýhodněním přijde na 574 000 Kč, případně ještě s výkupním bonusem o 20 000 Kč méně.
Poprvé se na silnicích objevil Peugeot 308 v roce 2013 a hned byl oceněn titulem Evropské auto roku. A právem. Řekli bychom, že model 308 je takovou stálicí v segmentu nižší střední třídy, a to jak hatchback, tak kombi.

Peugeot 308 SW s turbodieselem 1.5 může být vhodnou volbou pro majitele, který hodně jezdí a má rád pohodlí a občas mu přijde vhod velký kufr. My jsme se s 308 SW loučili se slzou v oku a považujeme za jeden z nejlepších modelů se lvem ve znaku. Ale už se těšíme na novinku…


Přehled výbav najdete na:
https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/308-SW-NEW/308-SW-NEW/Peugeot-308-SW-NEW-cenik/?page=2-3



Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1499 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 3750/min
Točivý moment: 300 Nm při 1750/min
Převodovka: šestistupňová přímo řazená
Rychlost: 203 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,4/3,3/3,7 l/100 km
Rozměry: 4585 x 1804 x 1472 mm
Rozvor: 2730 mm
Objem zav.prostoru: 610/1425 l
Cena: 574 000 Kč (1.5 BlueHDi GT)



JL 10.11.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar