Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 308 SW 1.5BlueHDi EAT8 - osm stupňů s dieselem

V roce 2007 vystřídala nová řada 308 dosluhující řadu 307, před pěti roky se objevila druhá generace a v předloni modernizovaná verze s drobnými změnami, jako je jiná přední maska, jiné nárazníky, světlomety s LED technologií. Ani v kabině neproběhly řádné velké změny. Nyní se pod kapotou objevil vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.5 BlueHDi.

Kombi nižších výbav Active je k dodání se zážehovým tříválcem 1.2Pure TECH s výkony 110 k a 130 k nebo vznětovým přeplňovaným čtyřválcem 1.5 BlueHdi s výkonem 100 k a 130 k. Verze 2.0 BlueHDi s výkonem 180 k je určena výhradně pro verzi GT a to s osmistupňovým automatem.
My jsme otestovali nejsilnější z „jedna-pětek“, tedy s výkonem 130 k při 3750 otáčkách za minutu. Točivý moment 300 Nm vrcholí na 1750 otáčkách. „Třistaosmička“ je stavěná pro klidnou a komfortní jízdu. Vpředu je modifikovaná náprava McPherson, vzadu jednoduchá náprava s torzní příčkou. Pokud pojedete rozvážně, potom se v pohodě můžete dostat maximálně na pět litrů nafty v průměru.

Motor postupně „vytlačil“ šestnáctistovku, dostal nové turbo, sání či vstřikování. Novinkou je i šestnáctiventilová hlava se dvěma vačkovými hřídeli. Plnění zpřísňujících se emisních norem pomáhá vstřikování močoviny a filtr pevných částic.

Nová generace převodovek, která je určená pro motory splňující normu Euro 6.2, umožňuje oproti převodovce EAT6 snížit spotřebu paliva až o 7 %, a to díky přechodu z 6 na 8 převodových stupňů, snížení hmotnosti o 2 kg a automatickému přechodu do režimu Neutrál (freewheeling), pokud to podmínky umožňují. Tím se ušetři asi další tři procenta, pokud ale není sešlápnut pedál brzdy ani akcelerátoru. Nová převodovka EAT8 se snadno udržuje, protože nevyžaduje žádný zásah či výměnu kapalin. Převodovkový olej s nízkou viskozitou je garantován po celou dobu životnosti vozu.


Na pohled se výbava GT-Line liší od běžné 308 jen několika detaily, jako je chromovaná maska chladiče, sací otvory pro přívod vzduchu, diodová světla, sportovní zadní nárazník s dvojicí výfukových koncovek, černě lakovaný difuzor, a zvláště pak 18palcová kola. S decentními úpravami designu vypadá nyní design hodně dobře, což ocenili i náhodní kolemjdoucí, když jsme někde zaparkovali

V pěkně tvarovaných sportovních sedadlech se sedí opravdu pohodlně. Dole zploštělý volant malého průměru se nemusí každému zamlouvat, stejně jako opačný chod ručičky otáčkoměru. Přístrojová deska působí kompaktně, na středovém panelu je displej 9,7 palců, přes který se ovládají prakticky všechny funkce, včetně klimatizace. Pro rychlejší nastavení bychom uvítali spíš klasický ovladač. Zavazadlový prostor má objem 610 litrů, po sklopení opěradel se zvětší na 1450 litrů a při nakládání potěší nízká hrana. Jeho tvarování je dobře využitelné.

Cenově začíná kombi 308 SW na 395 000 Kč (1.2 PureTech 110), respektive od 430 000 Kč za nejslabší diesel 1.5 BlueHDi s výkonem 100 k ve stejné výbavě Active.
Peugeot 308 SW s turbodieselem 1.5 může být vhodnou volbou pro majitele, který hodně jezdí a má rád pohodlí. Pokud si rád zařadí, potom může ušetřit 55 000 Kč.

Přehled výbav najdete na:
http://peugeot.ecpaper.cz/osobni/308-SW-NEW/308-SW-NEW/Peugeot-308-SW-NEW-cenik/?page=6-7



Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1499 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 3750/min
Točivý moment: 300 Nm při 1750/min
Rychlost: 205 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,6/3,8/4,1 l/100 km
Rozměry: 4585 x 1804 x 1472 mm
Rozvor: 2730 mm
Objem zav.prostoru: 610/1425 l
Cena: 595 000 Kč (1.5 BlueHDi EAT 8 GT LIne)


J.lasík 16.5.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar