Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDI GT - hospodárně a pohodlně

Nejen u nás, ale i v Evropě jsou automobily typu kombi (u Peugeotu označené jako SW), mezi zákazníky velice žádané a prodejní čísla často překonávají pětidveřový hatchback, který přišel na trh ještě před kombi. My říkáme, že v záplavě SUV a crossoverů je tady konečně zase normální automobil.

A co je důležité, můžete si vybrat, jakou pohonnou jednotku si zvolíte. Jestli zážehový přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech s výkonem 130 k nebo vznětový čtyřválec 1.5 Blue HDi o stejného výkonu. Pro ekologicky smýšlející je v nabídce verze plug-in kombinující zážehovou 1.6 (110 kW a 132 kW) s malou baterií 12,4 kWh. V nejbližší době se objeví ještě stoprocentní elektrická verze. My jen doufáme, že při zcela nedostatečné síti dobíjecích stanic se bude Peugeot ještě dlouho zabývat spalovacími motory


My jsme otestovali silnější „jedna-dvojka“ s výkonem 130 k při 5500 otáčkách za minutu. Točivý moment 230 Nm vrcholí na 1750 otáčkách. „Třistaosmička“ je stavěná pro klidnou a komfortní jízdu. Vpředu je modifikovaná náprava McPherson, vzadu jednoduchá náprava s torzní příčkou. ? I přestože jsme jezdili po silnicích všech tříd svižně, tak jsme se pohybovali v průměru kolem 6,5 litrů benzinu. Palivová nádrž pojme slušných 58 litrů benzinu.
Hned po prvních kilometrech nás motor nadchl. Hlavně kultivovaným a vyrovnaným během, ochotným a lehkým vytáčením do otáček. V nízkých otáčkách je skvěle odhlučněn, ve vyšších si jen příjemně „přede“.

Podruhé jsme vyzkoušeli verzi 1.5 Blue HDI se stejným výkonem 130 k, ale při 3750 otáčkách za minutu. Točivý moment 300 Nm je k dispozici už v 1750/min. Tento diesel jsme vyzkoušeli již několikrát a vždy jsme byli spokojení. Při normální jízdě s průměrem 5,5 litru nafty na sto kilometrů ujedete na jednu nádrž takřka tisíc kilometrů. Pokud pojedete svižně, pak se bude spotřeba blížit k 6,5 litrům.


Na pohled se výbava GT liší od běžné 308 jen několika detaily, jako je chromovaná maska chladiče, sací otvory pro přívod vzduchu, sportovní zadní nárazník s dvojicí výfukových koncovek, černě lakovaný difuzor, a zvláště pak 18palcová kola. S decentními úpravami designu vypadá nyní design hodně dobře, což ocenili i náhodní kolemjdoucí, když jsme někde zaparkovali. Navíc kombíku SO8 náramně sluší červená perleťový lak. Dnes o koupě často rozhoduje víc vnější design než technika.
Oproti hatchbacku je o 269 mm delší, tedy 4636 mm. Díky o 51 mm delšímu rozvoru (2732 mm) se zvětšil prostor na zadních sedadel i pro osoby většího vzrůstu.

V pěkně tvarovaných předních sportovních sedadlech se sedí opravdu pohodlně. Sice jsou vybavena mnoha masážními funkcemi, ale ani při dlouhé jízdě non-stop jsme je nevyužili. Nebylo třeba. Dole i nahoře zploštělý volant malého průměru se nemusí každému zamlouvat. mnozí si stěžují, že horní část věnce zakrývá přístroje, které se zobrazují pouze digitálně. Chce to jen trochu trpělivosti a po chvilce si najdete ideální pozici mezi sedadlem a volantem. Digitální 10palcový přístrojový panel s trojrozměrným efektem je přehledný

Víc problémů nám dělalo nastavování jednotlivých funkcí na deseti palcovém displeji. Mnohdy je třeba třikrát kliknout a to může odvádět pozornost od řízení. Hlavní funkce se nastavují dotykovými ploškami. Na druhou stranu, kdo si 308 koupí, ten si displej nastuduje jednou pro vždy.
Zavazadlový prostor a s dvojitou podlahou, má objem 608 litrů, po sklopení opěradel se zvětší na 1643 litrů a při nakládání potěší nízká hrana. Jeho tvarování je dobře využitelné. Opěradla zadních sedadel lze odjistit páčkou z kufru.

Cenově začíná kombi 308 SW na 650 000 Kč (1.2 PureTech 130 Man6 Active Pak), respektive od 760 000 Kč za diesel 1.5 BlueHDi s výkonem 130 k ve stejné výbavě. Testované provedení s výbavou GT přijde na 925 000 Kč.


Poprvé se na silnicích objevil Peugeot 308 v roce 2013 a hned byl oceněn titulem Evropské auto roku. A právem. Řekli bychom, že model 308 je takovou stálicí v segmentu nižší střední třídy, a to jak hatchback, tak kombi.

Peugeot 308 SW může být vhodnou volbou pro majitele, který má rád pohodlí a občas mu přijde vhod velký kufr. Kombi je o třicet tisíc korun dražší než hatchback. Uvidíme, jak dlouho zůstane diesel v nabídce. Jen aby se kombi nevydalo cestou Riftera, který je dnes už jen v elektrické verzi. Peugeot 308 SW s diselem je jedním z posledních ve střední nižší třídě.


Přehled výbav najdete na:

https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/308/308-sw-new/Peugeot-308-sw-new-cenik/?page=7

Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1495 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 370/min
Točivý moment: 300 Nm při 1750/min
Převodovka: samočinná planetová osmistupňová
Rychlost: 208 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,9 s
Spotřeba (kombin.): 4,6 l/100 km
Rozměry: 4636 x 1852 x 1442 mm
Rozvor: 2732 mm
Objem zav.prostoru: 608/1634 l
Cena:925 000Kč (1.5 Blue HDI EAT 8 GT)

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar