Peugeot 308 HDi s převodovkou 2-Tronic
Před více než rokem jsme si v Citroënu C4 Picasso vyzkoušeli novou automatizovanou převodovku označenou jako BMP6. Tehdy jsme s jejím fungováním nebyli vůbec spokojeni a v žádném případě bychom si ji nevybrali. Teď jsme měli s touto převodovkou k dispozici Peugeot 308.
Úvodem musíme prohlásit, že je o poznání lepší, ale stejně bychom asi dali přednost mechanické šestistupňové převodovce, i když některým řidičům a zvláště řidičkám, se může zamlouvat. Určité vylepšení je přeci jen znát.
Peugeot 308 (viz Testy, Novinky) přišel dostal na trh na podzim roku 2007, ale protože se výrobce neustále snaží přijít s něčím novým, tak je dnes nabízen mj. se šestistupňovou automatizovanou, nebo chcete-li robotizovanou převodovkou s funkcí manuálního řazení, výhradně v kombinaci se vznětovým čtyřválcem 1.6 HDI/110 k a filtrem pevných částic (FAP).
Automatizovaná převodovka bez spojkového pedálu je jakousi alternativou ke klasickým manuálním převodovkám. Můžete s ní jezdit buď ve zcela automatickém režimu nebo řadit posunem volicí páky (pozice M) vpřed (vyšší převody) nebo k sobe (podřazené). Druhou možností je řazení páčkami pod volantem, pravým pro vyšší převody a levým pro nižší. Zařazený převodový stupeň senám stále zobrazuje na sdruženém přístroji. Neutrál nebo zpětný chod můžeme zařadit pouze volicí pákou.
Model 308 1.6 HDI/90 k) vykazuje 120 g CO2/ km podle výrobce 4,5 l/100 km (se speciálními pneu Michelin) , my jsme jezdili zhruba za 5,5 litru nafty. Za tyto hodnoty vděčí mimo jiné přesnému elektronickému řízení převodovky BMP6.
Pokud motor dosáhne maximálních otáček, dojde k automatickému přeřazení na vyšší rychlostní stupeň. Při prudkém zpomalení nebo zastavení převodovka automaticky podřadí až na „jedničku“.
Podle jízdního stylu řidiče, zatížení vozu, povrchu vybírá počítač optimální převodový stupeň. Bohužel přeřazení se zpravidla neobejde bez výrazného poklesu otáček a následného „škubnutí“. Při rozjezdu si pak o vás ostatní řidiči myslí, že se neumíte rozjíždět.
Princip fungování je založen na automatizaci funkcí spojka a výběru rychlostních stupňů, což umožnilo odstranit spojkový pedál. Použití dvou elektrohydraulických akčních členů Magnetti Marelli poslední generace umožňuje dosáhnout maximálně plynulého a měkkého řazení v sekvenčním i automatizovaném režimu. Počítač řídí akční člen převodovky, který provádí řazení převodových stupňů, a také akční člen spojky, který vypíná a zapíná spojku. První z nich je vybaven systémem S-CAM, urychlující řazení převodových stupňů, zatímco druhý zahrnuje soustředné hydraulické vypínací ložisko spojky podporující měkký záběr spojky.
Potřebný čas k přeřazení se pohybuje v sekvenčním režimu mezi 0,4 a 0,8 s a v automatickém mezi 0,5 s a 1,2 sekundy.
Převodovka BMP6 nabízí ještě sportovní program Sport, který se zapíná tlačítkem na kulise řadicí páky. V tomto režimu cítíte rychlejší řazení, při sekvenčním ovládání 0,4 s, při automatickém 0,5 s.
Peugeot 308 s převodovkou BMP6 je sériově vybaven systémem ESP a systémem Hill Assist (pomoc při rozjezdu do svahu), kdy vůz zůstává v kopci zhruba dvě sekundy stát po uvolnění brzdového pedálu.
Provedení s automatizovanou převodovkou je k dispozici pouze ve druhém stupni výbavy Premium za 566 900 Kč. Vaerze 1.6 HDI se stejnou výbavou a šestistupňovou mechanickou převodovkou je o 20 000 Kč levnější.
Základní technické údaje
Peugeot 308 HDI/110 FAP 2-tronic
Jindřich Lasík, 6.2.20O9
Peugeot 308 (viz Testy, Novinky) přišel dostal na trh na podzim roku 2007, ale protože se výrobce neustále snaží přijít s něčím novým, tak je dnes nabízen mj. se šestistupňovou automatizovanou, nebo chcete-li robotizovanou převodovkou s funkcí manuálního řazení, výhradně v kombinaci se vznětovým čtyřválcem 1.6 HDI/110 k a filtrem pevných částic (FAP).
Automatizovaná převodovka bez spojkového pedálu je jakousi alternativou ke klasickým manuálním převodovkám. Můžete s ní jezdit buď ve zcela automatickém režimu nebo řadit posunem volicí páky (pozice M) vpřed (vyšší převody) nebo k sobe (podřazené). Druhou možností je řazení páčkami pod volantem, pravým pro vyšší převody a levým pro nižší. Zařazený převodový stupeň senám stále zobrazuje na sdruženém přístroji. Neutrál nebo zpětný chod můžeme zařadit pouze volicí pákou.
Model 308 1.6 HDI/90 k) vykazuje 120 g CO2/ km podle výrobce 4,5 l/100 km (se speciálními pneu Michelin) , my jsme jezdili zhruba za 5,5 litru nafty. Za tyto hodnoty vděčí mimo jiné přesnému elektronickému řízení převodovky BMP6.
Pokud motor dosáhne maximálních otáček, dojde k automatickému přeřazení na vyšší rychlostní stupeň. Při prudkém zpomalení nebo zastavení převodovka automaticky podřadí až na „jedničku“.
Podle jízdního stylu řidiče, zatížení vozu, povrchu vybírá počítač optimální převodový stupeň. Bohužel přeřazení se zpravidla neobejde bez výrazného poklesu otáček a následného „škubnutí“. Při rozjezdu si pak o vás ostatní řidiči myslí, že se neumíte rozjíždět.
Princip fungování je založen na automatizaci funkcí spojka a výběru rychlostních stupňů, což umožnilo odstranit spojkový pedál. Použití dvou elektrohydraulických akčních členů Magnetti Marelli poslední generace umožňuje dosáhnout maximálně plynulého a měkkého řazení v sekvenčním i automatizovaném režimu. Počítač řídí akční člen převodovky, který provádí řazení převodových stupňů, a také akční člen spojky, který vypíná a zapíná spojku. První z nich je vybaven systémem S-CAM, urychlující řazení převodových stupňů, zatímco druhý zahrnuje soustředné hydraulické vypínací ložisko spojky podporující měkký záběr spojky.
Potřebný čas k přeřazení se pohybuje v sekvenčním režimu mezi 0,4 a 0,8 s a v automatickém mezi 0,5 s a 1,2 sekundy.
Převodovka BMP6 nabízí ještě sportovní program Sport, který se zapíná tlačítkem na kulise řadicí páky. V tomto režimu cítíte rychlejší řazení, při sekvenčním ovládání 0,4 s, při automatickém 0,5 s.
Peugeot 308 s převodovkou BMP6 je sériově vybaven systémem ESP a systémem Hill Assist (pomoc při rozjezdu do svahu), kdy vůz zůstává v kopci zhruba dvě sekundy stát po uvolnění brzdového pedálu.
Provedení s automatizovanou převodovkou je k dispozici pouze ve druhém stupni výbavy Premium za 566 900 Kč. Vaerze 1.6 HDI se stejnou výbavou a šestistupňovou mechanickou převodovkou je o 20 000 Kč levnější.
Základní technické údaje
Peugeot 308 HDI/110 FAP 2-tronic
| Objem | 1560 cm³ |
| Výkon | 80(110) při 4000/min |
| Točivý moment | 240 při 1750/min |
| Rychlost | 190 km/h |
| Zrychlení 0-100 km/h | 11,3 s |
| Spotřeba (město/mimo město/kombin. | 5,9/4,1/4,7 l/100 km |
| Rozměry | 4276 x 1815 x 1430 mm |
| Rozvor kol | 2608 mm |
| Objem zav.prostoru | 442/1398 l |
| Cena | 566 900 Kč (Premium) |
Jindřich Lasík, 6.2.20O9
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














