Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 308 GTi 1.6 THP se sportovními geny

Pod označením GT (Gran Tourismo) si hned každý představí vyloženě sportovní automobil, pokud možno dvoudveřové kupé. Ale časy se mění. V minulosti tomu tak bylo, ale dnes bývá často situace jiná. Automobily typu GT, ale i GTi lze totiž používat i jako rodinné. Důkazem je Peugeot 308 GTi.

Na pohled se „gétéčko“ liší od běžné 308 jen několika detaily, jako je chromovaná maska chladiče, sací otvory pro přívod vzduchu, diodová světla, sportovní zadní nárazník, nejsilnější GTi přidává například červenou linkou na přídi a dvojici mohutných koncovek výfuku. S decentními úpravami vypadá nyní design hodně dobře.

Zatímco u verze GT můžete vybírat mezi 1.6 THP s výkonem 205 k a 2.0 BlueHDI s výkonem 180 k, tak pro GTi je k dispozici pouze zážehový přeplňovaný čtyřválec objemu 1,6 litru. Při stejném objemu dosahuje ale o 70 k větší výkon tedy 270 k v 6000 otáčkách za minutu. Mnohem působivější je točivý moment 330 Nm, který lze využívat už od 1900 otáček. Na sešlápnutí pedálu plynu reaguje bez zaváhání, bez prodlevy, a tak není divu, že stokilometrové rychlosti dosáhnete za šest sekund.

I přes vysoký výkon si vystačí s jedním dvoukomorovým turbodmychadlem s regulací obtoku spalin. Když motor vypneme, tak termostat sepne elektrické čerpadlo, které rozžhavěné turbo dochladí. Spotřeba se hodně odvíjí, jak je ostatně u sportovně laděných automobilů běžné, na způsobu jízdy. Klidně se dostanete v průměru i na sedm litrů, ale když si na okreskách „zazávodíte“, potom se může klidně šplhat až k devíti litrům benzinu.

Na 308 GTi je sympatické, že díky měkké spojce, a ani její pedál neklade žádný přehnaný odpor, budete pohodlně jezdit i po městě, což u kategorie GT nebývá obvyklé. Dobře spolupracuje motor se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.

Interiér se od běžných „třistaosmiček“ příliš neliší, rychle jsme si zvykli na malý dole zploštělý volant, který se dobře drží. Na sportovní automobil bychom asi uvítali o něco tvrdší sedadla, která na pohled klamou jakoby integrovanou opěrkou hlavy. Ale jde vysunout poměrně vysoko. Ovládání prakticky všech funkcí je přes dotykový displej při rychlé jízdě trochu nepraktické.

Za Peugeot 308 GTi zaplatíte 799 500 Kč a prakticky za nic už nemusíte připlácet, snad jen například za couvací kameru, vyhřívání předních sedadel, prosklenou střechu nebo lak. V současné době nejsilnější Peugeot, poté co byla ukončena výroba kupé RCZ, vám připraví zábavné chvilky na točitých okreskách, ale v pohodě se s ním můžete vydat i do města.



Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 200 kW (270 k) při 6000/min
Točivý moment: 330 Nm při 1900/min
Rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 6,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,1/4,9/6,0 l/100 km
Rozměry: 4253 x 1804 x 1472 mm
Rozvor kol 2620 mm
Zav.prostor: 420/1228 l
Cena: 799 500 Kč



J.Lasík 17.6.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar