Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 308 GT 1.6 THP - hatchback pro náročné

Pod označením GT (Gran Tourismo) si hned každý představí sportovní automobil. V minulosti tomu alespoň tak bylo, ale dnes bývá často situace jiná. Jako třeba v případě Peugeotu 308 GT, který jsme si mohli vyzkoušet. Ale nezaměňovat s verzí GTi.

Jak je vidět, nápisem GT na karoserii se může pyšnit i hatchback nižší střední třídy, přitom s tímhle autem můžete klidně jezdit i do práce ve všední den. Není to žádný čistokrevný „sporťák“, ale sportovně laděná „třistaosmička“. A můžete ji mít i ve verzi kombi jako 308 SW GT. Zatím je k dispozici pouze se zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 1.6 THP o výkonu 205 k. Později přijde na trh ještě vznětový 2.0 BlueHDi s výkonem 180 k. Zatímco „benzin“ je spojený výhradně se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, tak diesel bude s automatem EAT6.

Na pohled se „gétéčko“ liší od běžné 308 jen několika detaily, jako je chromovaná maska chladiče, sací otvory pro přívod vzduchu, diodová světla, sportovní zadní nárazník s dvojicí výfukových koncovek, černě lakovaný difuzor, a zvláště pak 18palcová kola. Letos prošla devátá generace po čteřch letech menší modernizací, která se týká nového předního nárazníku, masky chladiče, kapoty motoru. Denní světla LED byla přesunuta do horní části hlavních světlometů. S decentními úpravami designu vypadá nyní design hodně dobře, což ocenili i náhodní kolemjdoucí, když jsme někde zaparkovali. Bylo vidět, že se Peugeot trefil.

Moc změn jsme nezaznamenali ani uvnitř. Především jde o navigaci TomTom s 9,7“ monitorem, přes který se ovládá mj. ventilační a topná soustava. Raději bychom ale uvítali klasické ovladače.

Paket safety nyní zahrnuje pokročilé bezpečnostní systémy od varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, přes čtení dopravních značek až po systém sledování únavy řidiče. Ten nepracuje pouze se snímačem pohybu volantu, ale také se záznamem z kamery, umístěné na čelním skle.


Zamlovala se nám tvarovaná sportovní sedadla s integrovanou opěrkou hlavy(za příplatek), dole zploštělý malý volant pomalu jako v motokáře, hliníkové pedály, červené prošívání nebo kombinace látky s umělým semišem, (za příplatek s kůží nappa).
Startuje se tlačítkem, a pokud chcete jezdit spíš ostře, potom stačí stisknout tlačítko Sport vedle řadicí páky. Je součástí paketu Driver Sport, který změní reakci plynového pedálu, přitvrdí posilovač řízení i řízení, zobrazuje aktuální výkon a točivý moment, plnicí tlak i hodnoty příčného a podélného zrychlení a stupnice se zabarví z bíle do červena.Za celkem zbytečné ovšem považujeme uměle vytvořený zvuk motoru přenášený do interiéru. Bez této „vymoženosti“ bychom se určitě obešli.

Překvapivě hodně místa je i na zadních krajních sedadlech pro osoby vyššího vzrůstu až do zhruba 185 centimetrů. Cestování ve čtyřech je tak komfortní. Zavazadlový prostor má objem 420 litrů, zatímco u kombi 620 litrů.

Verze 308 GT 1.6 THP s přímým vstřikováním, proměnným časováním sacích ventilů Valvetronic, turbodmychadlem Borg Warner a kovanými sacími písty je díky výkonu 205 k a točivému momentu 285 Nm při 1750 otáčkách za minutu nejsilnější 308, jakou si jen můžete přát a rozhodně se s ní nebudete nudit. Už hodnota zrychlení 7,5 sekundy z klidu na stovku zaručuje svižné svezení, jak se na třídu GT sluší a patří. Ne náhodou se montuje i do sportovního kupé RCZ. Nejlépe se cítí ve vyšších otáčkách nad pět tisíc, ale k těmto otáčkám se běžný řidič nedostane. Motor pěkně zatahuje z nižších otáček už nad volnoběhem a ani není třeba razantně šlapat na plynový pedál.

A za kolik jsme jezdili? Hodně záleží na způsobu jízdy, při svižné jízdě jsme dokázali jezdit v průměru do sedmi litrů benzinu na sto kilometrů. Mimo obec jsme se dostali i níž. Na takový výkon docela slušná spotřeba.

Vyhovovalo nám i tvrdší, nikoliv však tvrdé nastavení podvozku, hlavně při stisknutí tlačítka Sport. Světlá výška se snížila o 8 mm vpředu, respektive 10 mm vzadu. V zatáčkách drží stopu i při rychlejším projíždění, nemá problémy ani s nerovnostmi. Režim Sport můžeme vřele doporučit. Navíc se ještě "line" do interiéru uměle vytvořený ostřejší zvuk motoru. Bez této „vymoženosti“ bychom se určitě obešli.

Vybrat si v dnešní době sportovní hatchback není dvakrát jednoduché, ale právě Peugeot 308 GT s výkonným motorem 1.6 THP může být vhodnou volbou. Potěší každého sportovně založeného řidiče, který rád jezdí svižně, ale zároveň potřebuje cestovat i po městě a o víkendu s rodinou. Cena 660 000 Kč odpovídá bohaté výbavě.

http://peugeot.ecpaper.cz/osobni/308-GTi-NEW/308-GTi-NEW/Peugeot-308-GTi-New-cenik/#page=4-5




Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 151 kW (205 k) při 6000/min
Točivý moment: 285 Nm při 1750/min
Rychlost: 235 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,4/4,6/5,6 l/100 km
Rozměry: 4253 x 1804 x 1472 mm
Rozvor kol: 2620 mm
Zav.prostor: 420/1228 l
Cena: 660 0000 Kč (1.6 THP)



J.Lasík 18.12.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar