Peugeot 308 CC 2.0 HDi - inteligentní krasavec
Jestli má někdo největší zkušenosti s výrobou kupé-kabriolet, to znamená s pevnou skládací střechou, pak je to bezpochyby Peugoet. První automobily tohoto typu se objevily již ve 30.letech. Pak následovala dlouhá pausa, než přišel v roce 2003 model 307 CC a s ním i řada podobných modelů od dalších výrobců.
Jenže nic netrvá věčně, typ 307 CC dosloužil, a bylo třeba přijít nejen s novou modelovou řadou, ale hlavně s jeho nástupcem. Tak se letos na jaře narodil typ 308 CC. Bez nadsázky můžeme prohlásit (tím se nechceme dotknout ostatních výrobců), že kupé-kabriolet 308 CC je nejelegantnější z celého segmentu, zvláště pak v otevřeném provedení. Především jeho příď nemá chybu a díky vínové barvě nenechá snad nikoho chladným. Zezadu upoutá pak difuzorem, který je však spíš jen na okrasu. Působivý design navíc umocňuje chromové orámování.
Počasí nám v době testu přálo, a tak jsme jezdili hlavně bez střechy. Otevírání nebo zavírání se provádí tlačítkem mezi sedadly, které musíte po celou dobu procesu držet. Průběh pak můžete sledovat na displeji navigace. I když výrobce uvádí možnost manipulace se střechou do rychlosti 13 km/h, tak jsme vždy raději zastavili. Při stání na křižovatce bychom to totiž nemuseli za dvacet sekund stihnout. Pokud nechcete, aby vám do auta moc foukalo, potom je lepší vytáhnout také všechna boční okna.
Praktickým doplňkem je systém airwave, jehož výdechy v integrovaných opěrkách hlavy vhánějí na krk teplý vzduch pomocí malých ventilátorů. Můžeme si nastavit nejen směr prodění, ale také intenzitu ve třech režimech. Potom i v chladnějším počasí cestujete jako v bavlnce.
Příjemnou atmosféru dotváří pevný vysoký rám čelního okna, který v případě převržení slouží jako součást bezpečnostního systému, společně s vystřelovacími oblouky za zadními sedadly. Aktivují se pyrotechnicky během několika milisekund. Kromě toho chrání cestující dvojice čelních airbagů, boční airbagy v předních sedadlech (hrudník/pánev), ale také boční airbagy pro hlavu, což je světová novinka. Tím je zaručena ochrana prakticky celého těla bez ohledu na polohu sedadla. Ale pozor. Žádný automobil na světě vás stoprocentně neochrání, byť bude vybaven všemi možnými a dostupnými prostředky. Fyziku prostě neobelstíte, a to bychom měli mít všichni na paměti.
Dvoudílná pevná střecha se celá schová v „kufru“, kde vám zbude volný prostor pro zavazadla o objemu 226 litrů, resp. 403 litrů v konfiguraci kupé.
Velice se nám zamlouvalo tvarování předních sedadel, které snese absolutorium. Dobře vás podrží i rychlých zatáčkách a při svižné jízdě, ke které vás 308 CC přímo vybízí. V chladných dnech si můžete zapnout jejich vyhřívání. Podstatně horší je to s místem na zadních sedadlech, která můžeme označit spíš jen za nouzová. Jsou vhodná tak jedině pro děti, protože si nemáte kam dát nohy.
Pro 308 CC si můžete vybrat mezi zážehovými čtyřválci 1.6 VTI/120 k, 1.6 THP/150 k (6MT) a 1.6 THP /140 k (AT) nebo vznětovými HDI – 1.6/112 k a 2.0 HDi/140 k. V našem případě poháněl přední kola silnější z obou turbodieselů, jenž jsme v minulosti vyzkoušeli v mnoha jiných modelech. Ani v kupé-kabrioletu nezklamal svým výkonem, zátahem z nízkých otáček a hlavně spotřebou, která se pohybovala kolem velice příznivých 6,3 litrů nafty na sto kilometrů. S mechanickou šestistupňovou převodovkou si rozumí dobře, řazení je přesné a celkem lehké.
Model 308 CC je nabízen ve třech stupních výbavy, od nejlevnější Sport za 590 000 Kč (1.4 VTi) přes Sport Pack (2.0 HDi) až po GT určenou pro verzi 1.6 HTP/150 k. V našem případě šlo o zlatou střední cestu zahrnující mj. ABS, čtyři airbagy, alarm, výškově stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, dvouzónovou klimatizaci, kožený volant, palubní počítač, elektricky ovládaná okna. Navíc jsme měli ještě například systém Airwave, kožené čalounění, zadní parkovací asistent, navigaci s výklopným displejem. Tedy komfortně vybavený automobil.
Peugeot 308 CC je bezpochyby automobilem životního stylu, který díky pevné střeše můžeme používat po celý rok, bez ohledu na počasí. Jeho úkolem je především upevnit pozici, kterou vydobyl jeho předchůdce. Podle nás je na nejlepší cestě, aby to dokázal. Má k tomu všechny předpoklady.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 4000/min
Točivý moment: 320 Nm při 2000/min
Rychlost: 208 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,8/4,8/5,9 l/100 km
Rozměry: 4400 x 1815 x 1425 mm
Rozvor: 2610 mm
Objem zav.prostoru: 225/405 l
Cena: 756 900 Kč (2.0 HDi Sport Pack)
Jindřich Lasík, 4.9.2009
Počasí nám v době testu přálo, a tak jsme jezdili hlavně bez střechy. Otevírání nebo zavírání se provádí tlačítkem mezi sedadly, které musíte po celou dobu procesu držet. Průběh pak můžete sledovat na displeji navigace. I když výrobce uvádí možnost manipulace se střechou do rychlosti 13 km/h, tak jsme vždy raději zastavili. Při stání na křižovatce bychom to totiž nemuseli za dvacet sekund stihnout. Pokud nechcete, aby vám do auta moc foukalo, potom je lepší vytáhnout také všechna boční okna.
Praktickým doplňkem je systém airwave, jehož výdechy v integrovaných opěrkách hlavy vhánějí na krk teplý vzduch pomocí malých ventilátorů. Můžeme si nastavit nejen směr prodění, ale také intenzitu ve třech režimech. Potom i v chladnějším počasí cestujete jako v bavlnce.
Příjemnou atmosféru dotváří pevný vysoký rám čelního okna, který v případě převržení slouží jako součást bezpečnostního systému, společně s vystřelovacími oblouky za zadními sedadly. Aktivují se pyrotechnicky během několika milisekund. Kromě toho chrání cestující dvojice čelních airbagů, boční airbagy v předních sedadlech (hrudník/pánev), ale také boční airbagy pro hlavu, což je světová novinka. Tím je zaručena ochrana prakticky celého těla bez ohledu na polohu sedadla. Ale pozor. Žádný automobil na světě vás stoprocentně neochrání, byť bude vybaven všemi možnými a dostupnými prostředky. Fyziku prostě neobelstíte, a to bychom měli mít všichni na paměti.
Dvoudílná pevná střecha se celá schová v „kufru“, kde vám zbude volný prostor pro zavazadla o objemu 226 litrů, resp. 403 litrů v konfiguraci kupé.
Velice se nám zamlouvalo tvarování předních sedadel, které snese absolutorium. Dobře vás podrží i rychlých zatáčkách a při svižné jízdě, ke které vás 308 CC přímo vybízí. V chladných dnech si můžete zapnout jejich vyhřívání. Podstatně horší je to s místem na zadních sedadlech, která můžeme označit spíš jen za nouzová. Jsou vhodná tak jedině pro děti, protože si nemáte kam dát nohy.
Pro 308 CC si můžete vybrat mezi zážehovými čtyřválci 1.6 VTI/120 k, 1.6 THP/150 k (6MT) a 1.6 THP /140 k (AT) nebo vznětovými HDI – 1.6/112 k a 2.0 HDi/140 k. V našem případě poháněl přední kola silnější z obou turbodieselů, jenž jsme v minulosti vyzkoušeli v mnoha jiných modelech. Ani v kupé-kabrioletu nezklamal svým výkonem, zátahem z nízkých otáček a hlavně spotřebou, která se pohybovala kolem velice příznivých 6,3 litrů nafty na sto kilometrů. S mechanickou šestistupňovou převodovkou si rozumí dobře, řazení je přesné a celkem lehké.
Model 308 CC je nabízen ve třech stupních výbavy, od nejlevnější Sport za 590 000 Kč (1.4 VTi) přes Sport Pack (2.0 HDi) až po GT určenou pro verzi 1.6 HTP/150 k. V našem případě šlo o zlatou střední cestu zahrnující mj. ABS, čtyři airbagy, alarm, výškově stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, dvouzónovou klimatizaci, kožený volant, palubní počítač, elektricky ovládaná okna. Navíc jsme měli ještě například systém Airwave, kožené čalounění, zadní parkovací asistent, navigaci s výklopným displejem. Tedy komfortně vybavený automobil.
Peugeot 308 CC je bezpochyby automobilem životního stylu, který díky pevné střeše můžeme používat po celý rok, bez ohledu na počasí. Jeho úkolem je především upevnit pozici, kterou vydobyl jeho předchůdce. Podle nás je na nejlepší cestě, aby to dokázal. Má k tomu všechny předpoklady.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 103 kW (140 k) při 4000/min
Točivý moment: 320 Nm při 2000/min
Rychlost: 208 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,8/4,8/5,9 l/100 km
Rozměry: 4400 x 1815 x 1425 mm
Rozvor: 2610 mm
Objem zav.prostoru: 225/405 l
Cena: 756 900 Kč (2.0 HDi Sport Pack)
Jindřich Lasík, 4.9.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout