Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 308 1.6 e-HDI jezdí za pět litrů nafty

Po čtyřech letech se dočkal modernizace také Peugoet 308, jeden z hlavních pilířů prodejních úspěchů francouzského výrobce. Někdo si řekne, vždyť je skoro stejný jako dřív, tak o jakém faceliftu je řeč. Zčásti má pravdu, největší změny totiž nejsou vidět.

Nejnápadnější odlišnost vidíme hned na přední části, z které zmizel ohromný nasávací otvor vzduchu a nahradil ho nový nárazník s podstatně menším otvorem, který eleganci jen prospěl a příď vypadá nyní decentně. Novinkou jsou i diody pro denní světlo. Najdeme ve tvaru bumerangu v prolisech mlhovek a vypadají hodně dobře.
Interiér zůstal prakticky beze změny, zůstala zachována jeho silná stránka, kterou je prostornost, sedadla jsou umístěna o něco výš než je obvyklé, kvalita materiálů i dílenské zpracování je patřičné úrovni, přístroje jsou podsvíceny opět bíle a mnohé řidiče potěší cejchování po lichých desítkách. V předních sedadlech se sedí výborně díky boční opoře, možná byla na náš vkus příliš měkká. Jinak je vpředu místa víc než dost, vzadu si dejte pozor, aby vás neomezovalo na výšku velké střešní okno s elektricky ovládanou roletou. Interiér sice prosvětluje, ale dodává se za příplatek 13 600 Kč.
Dostáváme se k největší a zároveň nejzásadnější změně a tou jsou pohonné jednotky, respektive vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.6 e-HDi se systémem Start-Stop. Výkon 112 k je dostačující, točivý moment 270 Nm můžeme využívat už od 1750 otáček za minutu a plynule narůstá zhruba do pěti tisíc otáček. Kvality motoru nás nepřekvapily, jednak jsme s „jedna-šestkou“ měli už „tu čest“, jednak pochází od BMW, což je samo o sobě zárukou vysoké kvality. A je to znát, nejen na chodu motoru, ale hlavně na hospodárnosti. Na výrobcem avizovaných průměrných 4,5 litru nafty jsme se sice nedostali, ale i nějakých 5,1 litru je výborných. S nádrží na šedesát litrů tak můžeme ujet až tisíc kilometrů. Samozřejmě záleží, jak hodně budeme šlapat na plynový pedál.
K nízké spotřebě přispívá také systém Stop-Start, který v koncernu PSA nazývají jako e-HDi. Oproti jiným systémům je funkce startéru integrovaná do alternátoru. Využívá kondenzátor a reverzibilní alternátor, díky němuž se kondenzátor při dobíjí a jeho prostřednictvím můžeme motor bleskově nastartovat. V kombinaci se šestistupňovou mechanickou převodovkou se vypíná už při rychlosti pod 20 km/h.
Technologie e-HDI se dodává k motoru 1.6 HDi ve druhém stupni výbavy Active za 458 900 Kč, resp. Sportium za 409 900 Kč. Ve spojení s robotizovanou převodovkou 2-Tronic pak jen pro výbavu Active. Obě výbavy se liší jen drobnostmi, jako jsou například hliníkové pedály včetně opěrky nohou, kožený volant a kožená manžeta řadicí páky, tempomat a omezovač rychlosti. Obě pak zahrnují mj. systémy ABS, ESP, EVA, čelní a boční airbagy, dvouzónouvou klimatizaci, palubní počítač, elektrické ovládání oken atd.
Jízda je příjemná především po kvalitních asfaltových silnicích, dobře drží stabilitu, jen nerovnosti dají o sobě občas vědět rázy do karosérie.
Musíme přiznat, že „třistaosmička“ nikdy nezklame, stále vypadá elegantně a s novou mikrohybridní technologií určitě potěší nízkou spotřebou nafty.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 82 kW (112 k) při 3600/min
Točivý moment: 270 Nm při 1750/min
Rychlost: 192 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,4/4,0/4,5 l/100 km
Rozměry: 4276 x 1821 x 1519 mm
Rozvor kol: 2608 mm
Zavazadlový prostor: 442/1398 l
Cena: 409 900 Kč (1.6 e-HDi Sportium)


J.Lasík, 22.9.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar