Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 308 1.5 BlueHDi - úsporně s novým dieselem

Poprvé se na silnicích objevil Peugeot 308 v roce 2013 a hned byl oceněn titulem Evropské auto roku. A právem. Vždyť během tří let si jej zakoupilo na tři čtvrtě milionu motoristů. Řekli bychom, že model 308 je takovou stálicí v segmentu nižší střední třídy, a to jak hatchback, tak kombi.

Nedávno prošla 308 modernizací, která se neprojevila nijak výrazně na líbivém designu, ale hlavně pod kapotou. Na karoserii pozorujeme jen drobné kosmetické úpravy, jako například jinou grafiku zadních svítilen se třemi svislými červenými pásy, tzv.lví drápy, jako vídáme u ostatních modelů.

Interiér zůstal v podstatě zachován až na nový dotykový displej s úhlopříčkou 9,7 palců s lepší grafikou, jiné je i čalounění. Sedadla jsou příjemná i na delší cestování, místa ve všech směrech i vzadu dost. Zavazadlový prostor má objem slušných 420 litrů, po sklopení opěradel se zvětší na 1225 litrů, a to včetně rezervy.

A dostáváme se k největší změně. Nabídku tvoří zážehový 1.2 PureTech s výkony 110 k a 130 k (v nejvyšší výbavě GT ještě 1.6PureTech/225 k) a stále ještě vznětový 1.6 Blue HDI ve výkonových variantách 120 k a 180 k (jen GT), který však pomalu střídá nový turbodiesel 1.5 BlueHDi s výkonem 130 k, tedy o 10 k než stávající 1.6. Točivý moment 300 Nm vrcholí už při 1750 otáčkách za minutu, což stačí na zrychlení z klidu na stovku za 10,2 sekundy.
O navýšení výkonu se postaral mj. návrat ke čtyřventilové hlavě válců, dále speciálnímu tvaru spalovacích komor (odzkoušeno v závodním prototypu 908 při Le mans). Nový mezichladič stlačeného vzduchu je nyní účinnější a „jedna-pětka“ používá také druhou generaci katalyzátoru SCR, který už není umístěn pod podlahou, ale přímo v motorovém prostoru za výfukovými svody. Ještě dodejme, že si Peugeot při konstrukci nechal zaregistrovat dvě stovky patentů.

První kilometry s novým motorem nás hned nadchli. Hlavně kultivovaným a vyrovnaným během, ochotným a lehkým vytáčením do otáček už od volnoběhu. A turboefekt jako by neexistoval. A spotřeba? I přestože jsme jezdili po silnicích všech tříd svižně, tak jsme se pohybovali v průměru kolem pěti litrů. S nádrží na 53 litrů ujedete při ekonomické jízdě takřka tisícovku kilometrů

Byl kombinován s novou šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, ale Peugeot už má vyvinutý i nový osmistupňový automat.

Ceny Peugeotu 308 začínají na 365 000 Kč za verzi 1.2PureTech/110 s výbavou Active, nejlepší diesel 1.6/100 stojí 395 000 Kč a 1.5 pak o 35 000 Kč víc. Vyšší výbava Allure testovaného automobilu přijde na 470 000 Kč.

Přehled výbav a cen na

http://peugeot.ecpaper.cz/osobni/308-NEW/308-NEW/Peugeot-308-NEW-cenik/#page=1


Peugeot 308 s novým vznětovým motorem uvítají hlavně rodiny, které najezdí tisíce kilometrů během roku. Jízda je příjemná a hlavně úsporná. Zatímco někteří výrobci diesely opuštění, tak Peugeot na ně sází.



Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1499 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 3750/min
Toč.moment: 300 Nm při 1750/min
Rychlost: 204 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,2/3,4/3,7 l/100 km
Rozměry: 4253 x 1804 x 1457 mm
Rozvor kol: 2620 mm
Zav.prostor: 420/1225 l
Cena: 470 000 Kč (1.5BlueHDi Allure)



J.Lasík 11.4.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar