Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 308 1.2 PureTech 130 EAT8 - zraje jako víno

Poprvé se na silnicích objevil Peugeot 308 v roce 2013 a hned byl oceněn titulem Evropské auto roku. Právem. Vždyť během tří let si jej zakoupilo na tři čtvrtě milionu motoristů. S příchodem třetí generace počet zákazníků překonal číslo sedm milionů. Řekli bychom, že model 308 je takovou stálicí v segmentu nižší střední třídy, a to jak hatchback, tak kombi.

Z předchozí generace zůstala snad jedině číslovka, jinak je všechno nové, včetně loga. Právě nové ztvárnění lva vzbuzuje rozporuplné redakce. Dokonce mě soused vybídl, ať u „pežotů“ vyřídím, že se nepovedlo.

My proti němu nic nemáme, je to jen vkusu. Mnohem víc nás zaujal atraktivní design, který Francouzi umějí, na rozdíl od poměrně konzervativních německých automobilů.

V první fázi přišel na trh hatchback, ale už za pár dní bude představeno kombi SW. Můžeme prohlásit, že je konečně opět na trhu klasický automobil a ne SUV či crossover Možná proto je tak oblíbený.
Nový platforma umožňuje uložení jakékoliv pohonné jednotky, tedy zážehové, vznětové, plug-in hybridu a předpokládá se také elektrická verze. Vybírat můžete mezi zážehovým přeplňovaným tříválcem 1.2Pure Tech s výkony 110 a 130 k, příznivce nafty potěší turbodiesel 1.5 BlueHDi (130 k), ale jen ve spojení s osmistupňovým automatem. Pokud preferujete ekologii, potom je tu Hybrid 180 e-EAT8 a 225 e-EAT8.

Pro první test jsme si zvolili výkonnější tříválec, s nímž by se měla nová 308 dobře poradit. Ačkoliv vůz nesl označení GT (Gran Tourismo), tak se o žádná sportovní automobil nejedná. V minulosti tomu alespoň tak bylo, ale dnes bývá situace jiná. Peugeot tak společně s GT Pack označuje nejvyšší výbavy.

S výkonem 130 k při 5500 otáčkách za minutu a s točivým momentem 230 Nm už při 1750/min jsme byli spokojeni. Po klidném rozjezdu sice malinko trvá než „zabere“, ale ve středním pásmu otáček si počíná skvěle. K pohodlí přispívá osmistupňový automat, jenž se už nevolí pákou ale malým voličem. Skoro až zbytečný nám připadá přepínač jízdních režimů. Sice jsme vyzkoušeli všechny, ale nejvíce kilometrů jsme jezdili „normal“. Asi i proto se průměrná spotřeba pohybovala kolem 6,5 litrů na sto kilometrů, po běžných silnicích klesla i o půl litru benzinu.

Změny přinesl pochopitelně interiér. S dole i nahoře zploštělým volantem jsme se už setkali, mnozí si stěžují, že horní část věnce zakrývá přístroje, které se zobrazují pouze digitálně. Chce to jen trochu trpělivosti a po chvilce si najdete ideální pozici mezi sedadlem a volantem.

Víc problémů nám dělalo nastavování jednotlivých funkcí na deseti palcovém displeji. Mnohdy je třeba třikrát kliknout a to může odvádět pozornost od řízení. Hlavní funkce se nastavují dotykovými ploškami. Na druhou stranu, kdo si 308 koupí, ten si displej nastuduje jednou pro vždy.

Sedadla jsou pohodlná, mají certifikát AGR, známý z vozů Opel, ale přimlouvali bychom se za lepší boční oporu. Zavazadlový prostor má objem 412 litrů, po sklopení opěradel 1323 litrů. Potěší šířkou přes jeden metr při délce 77 až 135 milimetrů.

Spokojeni jsme byli s jízdními vlastnostmi, v zatáčkách se takřka nenaklání. Systém stabilizace zasahuje s citem. Co nás ale hodně rušilo byl asistent hlídání jízdních pruhů. Ten jsme při každé příležitosti vypínali. Do řízení zasahuje hodně agresivně.

Peugeot 308 nás oslovil už v předchozí generaci, teď udělal velký skok dopředu a už se těšíme na kombi, jehož prezentace se uskuteční 19. května. Za nás si zaslouží jedničku, už jen proto, že jde o klasický automobil.


Výbavy najdete na:
https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/308/308-new/Peugeot-308-new-cenik/?page=19

Popis vozu jsme zveřejnili:


https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Peugeot-308-bestseller-s-ceskymi-cenami/



Základní
technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 5500/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Převodovka: osmistupňová samočinná EAT8
Zrychlení 0-100 km/h: 9,7 s
Rychglost? 210 km/h
Kombin.spotřeba:
Rozměry:4367 x 1859 x 1441 mm
Rozvor kol: 2671
Zav.prostor: 412 l
Cena: 775 000 Kč (1,2PureTech 130 EAT8 GT)

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar