Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 301 1.6 EAT6 - pohodlí s automatem

Sedan nižší třídy Peugeot 301, který byl původně vyvíjen pro méně náročná teritoria, dorazil v závěru roku 2013 také do Čech společně se svým dvojčetem Citroënem C-Elysée. Letos prošel modernizací spočívající v drobných kosmetických úpravách, bohatší výbavě a vylepšených pohonných jednotkách.

Peugeot 301 se vyrábí ve Španělsku, od konce roku 2013 a od jara 2014 ještě v Nigérii. Ale motory jsou z Francie.
Prozraďme, že nejlevnější zážehový tříválec 1.2 se prodává za 275 000 Kč, a to je cena hodně zajímavá. Ale pozor, levný ještě nemusí znamenat nevzhledný nebo nekvalitní, jak se často setkáváme u nejrůznějšího zboží. Shodli jsme se, že i sedan může být elegantní a dobře dílensky zpracovaný.

Asi jen málokdo si uvědomí, že základem je platforma úspěšného modelu 208, ovšem s prodlouženým rozvorem na 2652 mm a rozšířeným rozchodem kol vpředu i vzadu. Tak dlouhý rozvor nemá v této třídě prakticky konkurenci, což se pochopitelně příznivě projevilo na vnitřním prostoru.

Víko zavazadlového prostoru objemu 506 litrů (po sklopení opěradel 1332 l) sice není čalouněné, ale spíš nám vadilo, že lze otevřít jen tlačítkem zevnitř nebo dálkově. Také závěsy nepatrně omezují jeho využití.

Palubní deska dostala nový přístrojový štít. Všechny ovladače, naštěstí jich moc není, jsou rozmístěny na přístrojové desce a na středovém tunelu. Tady najdeme i tlačítka elektrického ovládání oken, takže nám chvíli trvalo, než jsme se zorientovali. Volant se drží dobře, v dolní části je zploštěný jako u sportovních automobilů. Je nastavitelný pouze výškově. Levnější materiály nejsou určitě na škodu, navíc vypadají dobře, a jak se říká – účel světí prostředky.

Přední sedadla jsou měkčí, ale mají slušné boční vedení těla, vzadu se pohodlně usadí člověk do výšky 1,85 metru.

Peugeot pro typ 301 zvolil zážehový tříválec 1.2/53 kW a čtyřválec 1.6/85 kW a vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.6 HDI/68 kW. My jsme vyzkoušeli silnější benzinovou verzi ovšem ve spojení se šestistupňovou samočinnou převodovkou EAT6, která je vybavená technologií Quickshift. Zajišťuje tak rychlejší a plynulé řazení převodů, čímž zvyšuje komfort a potěšení při řízení vozu. Mezi další přednosti nové převodovky EAT6 patří i výrazné snížení emisí CO2.

V průměru jsme jezdili za 7,6 a 7,8 litru benzinu, přijatelnější byla spotřeba na dálnici. S výkonem 115 k a točivým momentem 150 Nm zatahuje zhruba od středních otáček.
Peugeot 301 se dodává na trh v základní výbavě Active od 275 000 Kč (1.2 Pure Tech), diesel 1.6 BlueHDi je o 60 000 Kč dražší. Testovaný model s automatem ve vyšší výbavě Allure (v nižší je pouze s mechanickou převodovkou) přijde na 350 000 Kč, zatímco s mechanickou je o 30 000 Kč levnější.


Přehled výbav najdete na

http://peugeot.ecpaper.cz/osobni/301-NEW/301-NEW/Peugeot-301-NEW-cenik/#page=4-5


V dnešní nelehké době, pokud chce někdo obměnit svůj ojetý automobil, stojí často před otázkou. Zase starší a ojetý, třeba i s lepší výbavou (bohužel často s nejistým původem) nebo koupit nový se zárukou. Rozhodují pochopitelně finance. Peugeot 301 si klade za cíl oslovit ty zákazníky, kteří hledají slušný automobil za nízkou cenu. A podle nás je určitě lepší koupit nový automobil než ojetý.



Základní technické údaje

Notor: zážehový čtyřválec
Objem: 1587 ccm³
Výkon: 85(115) při 6050/min
Toč.moment: 150 Nm při 4000/min
Rychlost: 180 km/h
Zrachlení: 11,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 9,2/5,3/6,8 l/100 km
Rozměry:4442 x 1748 x 1477 mm
Rozvor kol: 2652 mm
Zav.prostor: 506 l
Cena: 350 000 Kč (1.6 VTi EAT6 Allure)


J.Lasík 8.6.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar