Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 3008 Hybrid 225 e-EAT8 - komfortně s hybridem

Po verzích se zážehovými a vznětovými pohonnými jednotkami se i Peugeot rozhodl pro hybridní verze, a to hned ve dvou provedeních. Slabší Hybrid 225 s pohonem předních kol a silnější hybrid4 300 s pohonem všech kol. my jsme nejdříve vyzkoušeli slabší provedení.

Zákazník může vybírat ze zážehových (1.2 PureTech 130, 1.6 PureTech 180) nebo vznětových motorů (1.5 BlueHDi 130, 2.0 BlueHDi 180 k), nově i hybridních (Hybrid 225 e-EAT8 nebo Hybrid4 300 e-EAT8). Výběr je opravdu velký. Už dříve jsem otestovali prakticky všechny verze se spalovacími motory, a tak jsme byli zvědavi, jak obstojí hybrid.


V nabídce je hybrid vždy ve spojení se zážehovým čtyřválcem 1,6 litru o výkonu 133 kW a s točivým momentem 300 Nm dvě verze – slabší Hybrid 225 a silnější Hybrid 300. Přeloženo do „češtiny“ to znamená, že v případě verze 225 poskytuje elektromotor výkon 81 kW (110 k) a tudíž celkový systémový výkon dosahuje 225 k.


Zatímco Hhybrid225 má pohon pouze předních kol, tak Hybrid4 300 se pyšní označením první Peugeot s pohonem všech kol. Jeden elektromotor pomáhá přední kola, druhý pak zadní kola.
Elektrifikovaný Peugeot 3008 Hybrid225 poznáte jedině tím, že má víčka nádrže na obou stranách (palivová je vpravo) a označením hybrid. Víčko vlevo ukrývá nabíjecí konektor Mennekus pro nabíjení střídavým proudem.


Uložení baterie neomezuje zavazadlový prostor, ale místo na rezervu už bohužel nezbylo. Po nastartování se aktivuje elektrický režim, který můžeme využívat do chíile, než kapacita akumulátoru klesne na jedno procento. Při nižší rychlosti, například ve městě, je v případě nabití akumulátoru aktivován jen pohon elektromotorem o výkonu 81 kW. Na nabití baterie ujedeme zhruba necelých padesát kilometrů. Pokud chceme střídat režimy, potom musíme přepnout tlačítko Drive vedle volicí páky. Spalovací motor se připne poměrně s větší prodlevou.


V průměru se naše spotřeba pohybovala kolem šesti litrů benzinu na sto kilometrů.
K vozu se běžně dodává palubní nabíječka 3,7 kW, pokud si připlatíte 8000 Kč tak můžete mít zesílenou na 7,4 kW.


Před nedávnem nahradil Peugeot stávající automat se šesti stupni novým osmistupňovým pro všechny pohonné jednotky. My jsme jej vyzkoušeli také v hybridní verzi. Peugeot udává, že nová převodovka má spotřebu nižší zhruba o sedm procent. Kromě úspory dvou kilogramů nabízí režim tzv.plachtění, kdy při vhodných podmínkách sama vyřadí na neutrál. Děje se tak v rychlostech 20 až 130 km/h, ale výhradně při aktivaci Eco. Komfortu bylo dosaženo díky optimalizaci přenosu točivého momentu mezi motorem a převodovkou a zvýšením počtu převodových stupňů na 8. Skok v režimu otáček při řazení převodů se tak snižuje. Řízení s převodovkou EAT8 při rozjezdu a parkovacích manévrech je velmi pohodlné, což řidiči v běžném každodenním provozu jistě velmi ocení.


Přední sedadla jsou příjemně tvarovaná, kdo chce, může si ještě připlatit za nastavitelnou stehenní opěrku. Ale je celkem zbytečná. Cestující na zadních sedadlech sedí poměrně nízko nad zemí. Palubní deska je moderní, do jednotlivých menu se dostáváte „klavírovými“ tlačítky na středovém panelu. Přibylo jedno tlačítko s bleskem pro hybridní verzi. Po jeho stisknutí se nám na displeji zobrazuje odděleně jak spotřeba paliva, tak i elektrické energie.
Volant, nahoře i dole zploštělý, má malý překvapivě malý poloměr a dobře se drží.


Zavazadlový prostor potěší objemem 520 litrů, čímž se řadí mezi největší v této kategorii.
Přednosti Peugeotu 3008 Hybrid 225 nejvíce oceníte při klidné jízdě, kdy se elektromotor i benzinový čtyřválec PureTech vhodně doplňují, i když žádnou převratnou dynamikou neoplývají. Ideální je, když bydlíte v rodinném domku a můžete si baterii dobíjet ze zásuvky. Na dobíjecí stanice se zatím moc nespoléhejte.


Za nejlevnější Peugeot 3008 s tříválcem a v základní výbavě zaplatíte 530 000 Kč, ceny dieselů 1.5 se pohybují od 640 000 Kč. Nejvyšší výbava GT přijde s automatem na 800 000 Kč. Hybridní verze 225 začíná s výbavou Allure a 945 000 Kč. Ceny vyšších výbav hybridních verzí včetně Hybrid 300 se pohybují od 1 005 000 Kč do 1 190 000 Kč-


Přehled výbav a ceník najdete na.

https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/3008/3008-new/Peugeot-3008-new-cenik/?page=2-3




Základní technické údaje


Motor: řadový zážehový čtyřválec
Ovjem: 1598 ccm
Výkon: 133 kW (160 k) při 6000/min
Točivý moment: 300 Nm při 3000/min
Elektromotor na přední nápravě: výkon 81 kW (110 k)při 2500/min
Elektromotor vpředu: toč.moment 320 Nm při 500-2500/min
Systémový výkon hybr.soustavy: 165 kW (225 k)
Systémový toč.moment: 360 Nm
Kapacita baterie: 13,2 kW
Užitečná kapacita: 10,4 kWh
Rychlost (Sport/Electric): 225 km/h / 135 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: neudává se
Spotřeba: neudává se
Průměřená spotřeba v testu: ca 6 l/100 km
Rozměry: 4447 x 1906 x 1624 mm
Rozvor kol: 2675 mm
Zav.prostor: 520/1482 l
Cena: 1 070 000 Kč (Hybrid225 GT)



JL 6.10.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar