Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 3008 HY 225 e-EAT8 - pohoda s hybridem

V loňském roce prošel modernizací Peugeot 3008, jeden z nejlépe prodávaných kompaktních SUV nejen v Evropě. Jeho kvality dokazuje i ocenění Auto roku 2017. Od jeho uvedení v roce 2016 bylo vyrobeno přes 800 000 vozů.

Největší změny najdeme v přední části. Bezrámová maska chladiče je nyní reprezentativnější, ale zachovává si elegantní vzhled. Pro zvýraznění Sportovní charakter vozu zvýrazňují lesklé černé mřížky sání v novém nárazníku včetně černé ochrany prahu. Přední světlomety používají LED technologii, v testované verzi GT / GT Pack byly Full LED světlomety s funkci přídavného osvětlení do zatáčky do 90 km/h.


Po verzích se zážehovými a vznětovými pohonnými jednotkami se také Peugeot rozhodl, už u předchozí generace, pro hybridní verze, a to hned ve dvou provedeních. Slabší Hybrid 225 s pohonem předních kol a silnější Hybrid 4 300 s pohonem všech kol.

Stále ale můžete vybírat ze zážehových (1.2 PureTech 130, 1.6 PureTech 180) nebo vznětových motorů (1.5 BlueHDi 130, 2.0 BlueHDi 180 k). V nabídce je hybrid vždy ve spojení se zážehovým čtyřválcem 1,6 litru o výkonu 133 kW a s točivým momentem 300 Nm dvě verze – slabší Hybrid 225 a silnější Hybrid 300. Přeloženo do „češtiny“ to znamená, že v případě verze 225 poskytuje elektromotor výkon 81 kW (110 k) a tudíž celkový systémový výkon dosahuje 225 k. Právě slabší variantu jsme si zvolili pro test.

Elektrifikovaný Peugeot 3008 Hybrid225 poznáte jedině tím, že má víčka nádrže na obou stranách (palivová je vpravo) a označením hybrid. Víčko vlevo ukrývá nabíjecí konektor Mennekus pro nabíjení střídavým proudem.

Uložení baterie neomezuje zavazadlový prostor, ale místo na rezervu už bohužel nezbylo. Po nastartování se aktivuje elektrický režim, který můžeme využívat do chvíle, než kapacita akumulátoru klesne na jedno procento. Při nižší rychlosti, například ve městě, je v případě nabití akumulátoru aktivován jen pohon elektromotorem o výkonu 81 kW. Na nabití baterie ujedeme zhruba necelých padesát kilometrů. Pokud chceme střídat režimy, potom musíme přepnout tlačítko Drive vedle volicí páky. Spalovací motor se připne poměrně s větší prodlevou.

V průměru se naše spotřeba pohybovala kolem šesti litrů benzinu na sto kilometrů.
K vozu se běžně dodává palubní nabíječka 3,7 kW, pokud si připlatíte 8000 Kč tak můžete mít zesílenou na 7,4 kW.
Hybridní verze je vždy spojená s osmistupňovým automatem, který by měl podle výrobce snížit spotřebu zhruba o sedm procent. Kromě úspory dvou kilogramů nabízí režim tzv.plachtění, kdy při vhodných podmínkách sama vyřadí na neutrál. Děje se tak v rychlostech 20 až 130 km/h, ale výhradně při aktivaci Eco. Řízení s převodovkou EAT8 při rozjezdu a parkovacích manévrech je velmi pohodlné, což řidiči v běžném každodenním provozu jistě velmi ocení.

Faceliftovaná verze nabízí nejnovější generaci asistenčních systémů řízení a také nový Peugeot i-Cockpit® s novou vysoce kvalitní přístrojovou deskou a novým desetipalcovým dotykovým displejem s vysokým rozlišením. Do jednotlivých menu se dostáváte i nadále „klavírovými“ tlačítky na středovém panelu. Přibylo jedno tlačítko s bleskem pro hybridní verzi. Po jeho stisknutí se nám na displeji zobrazuje odděleně jak spotřeba paliva, tak i elektrické energie. Volant, nahoře i dole zploštělý, má malý překvapivě malý poloměr a dobře se drží.

Přední sedadla jsou příjemně tvarovaná, kdo chce, může si ještě připlatit za nastavitelnou stehenní opěrku. Ale je celkem zbytečná. Cestující na zadních sedadlech sedí poměrně nízko nad zemí.

Zavazadlový prostor potěší objemem 520 litrů, čímž se řadí mezi největší v této kategorii.
Přednosti Peugeotu 3008 Hybrid 225 nejvíce oceníte při klidné jízdě, kdy se elektromotor i benzinový čtyřválec PureTech vhodně doplňují, i když žádnou převratnou dynamikou neoplývají. Ideální je, když bydlíte v rodinném domku a můžete si baterii dobíjet ze zásuvky. Na dobíjecí stanice se zatím moc nespoléhejte.

Za nejlevnější Peugeot 3008 s tříválcem a v základní výbavě zaplatíte 562 000 Kč, ceny dieselů 1.5 se pohybují od 602 000 Kč. Hybridní verze 225 začíná s výbavou Allure Pack na 1 005 000 Kč. Vyšší výbavy hybridních verzí přijdou na 1 080 000 Kč (GT), resp. 1 150 000 Kč (GT Pack).



Přehled výbav a ceník najdete na.

https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/3008/3008-new/Peugeot-3008-new-cenik/?page=1



Základní technické údaje


Motor: řadový zážehový čtyřválec
Objem: 1598 cm³
Výkon: 133 kW (180 k) při 6000/min
Točivý moment: 300 Nm při 3000/min
Elektromotor na přední nápravě: výkon 81 kW (110 k) při 2500/min
Elektromotor vpředu: toč.moment 320 Nm při 500-2500/min
Systémový výkon hybr.soustavy: 165 kW (225 k)
Systémový toč.moment: 360 Nm
Kapacita baterie: 13,2 kW
Užitečná kapacita: 10,4 kWh
Rychlost (Sport/Electric): 225 km/h / 135 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: neudává se
Spotřeba: neudává se
Průměrná spotřeba v testu: ca 6 l/100 km
Rozměry: 4447 x 1906 x 1624 mm
Rozvor kol: 2675 mm
Zav.prostor: 520/1482 l
Cena: 1 080 000 Kč (Hybrid225 GT)



JL 30.3.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar