Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Konfigurátor kol

Peugeot 3008 GT 2.0 BlueHdi EAT8 - úsporně a komfortně

Předchozí modelová řada 3008 se vyznačovala především prostorností a praktičností, prostě typický představitel rodinného vozu. Nový model 3008 si ponechal pouze číselné označení, jinak je úplně nový. To ostatně nejlépe dokazuje jeho styl.

Outdoorový vzhled nebo třeba pseudooffroadový je nyní v módě, a ani Peugeot nezůstal v tomto směru pozadu a v podobném duchu jako je 3008 může nabídnout i větší model 5008.
Zhruba před rokem jsme otestovali verzi se základním zážehovým přeplňovaným tříválcem 1.2 PureTech. Kromě něj Peugeot pro 3008 nabízí ještě zážehový čtyřválec 1.6 THP/165 k a dva vznětové přeplňované čtyřválce 1.5 BlueHDI/130 k a 2.0 BlueHDI/150 k, ale ten je pouze pro nejvyšší výbavu GT.

Testované provedení bylo v kombinaci se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, ale když si připlatíte padesát tisíc korun, tak můžete mít i automat. Tříválec s turbodmychadlem nás překvapil jednak kultivovaným chodem, tichostí, ale hlavně silou, jakou disponuje už nad volnoběžnými otáčkami. Jak by také ne, když už v 1750 otáčkách dosahuje největšího točivého momentu 230 Nm. Překvapila nás i průměrná spotřeba, která se pohybovala kolem mezi 6,5 až 7 litry benzinu na sto kilometrů, což považujeme na poměrně velký automobil za velice dobrou.

Před nedávnem nahradil Peugeot stávající automat sešesti stupni novým osmistupňovým pro všechny pohonné jednotky. My jsme jej vyzkoušeli s nejvýkonnějším motorem – dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 177 k. Už ve dvou tisících dosahuje největšího točivého momentu 400 Nm, což stačí na zrychlení z klidu na stovku za 9 sekund. Průměrná spotřeba se při svižné jízdě pohybovala kolem šesti litrů nafty na sto kilometrů.

Samočinnou osmistupňovou převodovku EAT8 vyvinul koncern PSA společně s japonskou firmou Aisin. Dosud byla tato převodovka pouze v modelu 308 GT BlueHDi (180 k), nyní i 3008 a 5008. Peugeot udává, že nová převodovka má spotřebu nižší zhruba o sedm procent. Kromě úspory dvou kilogramů nabízí režim tzv.plachtění, kdy při vhodných podmínkách sama vyřadí na neutrál. Děje se tak v rychlostech 20 až 130 km/h, ale výhradně při aktivaci Eco. Komfortu bylo dosaženo díky optimalizaci přenosu točivého momentu mezi motorem a převodovkou a zvýšením počtu převodových stupňů na 8. Skok v režimu otáček při řazení převodů se tak snižuje. Řízení s převodovkou EAT8 při rozjezdu a parkovacích manévrech je velmi pohodlné, což řidiči v běžném každodenním provozu jistě velmi ocení.


Přední sedadla jsou příjemně tvarovaná, kdo chce, může si ještě připlatit za nastavitelnou stehenní opěrku. Cestující na zadních sedadlech sedí poměrně nízko nad zemí. Palubní deska je moderní, do jednotlivých menu se dostáváte „klavírovými“ tlačítky na středovém panelu. Uvítali bychom jiné ovládání klimatizace než přes dotykový displej. Volant, nahoře i dole zploštělý, má malý překvapivě malý poloměr a dobře se drží. Zavazadlový prostor potěší objemem 520 litrů, čímž se řadí mezi největší v této kategorii.

Za nejlevnější Peugeot 3008 s tříválcem a v základní výbavě zaplatíte 530 000 Kč, ceny dieselů 1.5 se pohybují od 640 000 Kč. Nejvyšší výbava GT přijde s automatem na 800 000 Kč.

Přehled výbav a ceník najdete na.

http://peugeot.ecpaper.cz/osobni/3008/3008-new/Peugeot-3008-new-cenik/#page=1


Peugeot 3008, navíc s výbavou GT line, považujeme za nejpříjemnější model mezi 2008 a 5008, a taky právem získal ocenění Auto roku 2017. S dvoulitrovým dieselem je vhodný na dlouhé cesty, jednak výkonem, ale také přijatelnou spotřebou. Zatímco v nižších výbavách máte na výběr mezi převodovkami, tak v GT je pro obě pohonné jednotky k mání pouze automat.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon 130 kW (177 k) při 3750/min
Točivý moment: 400 Nm při 2000/min
Rychlost: 215 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,3/4,7/4,9 l/100 km
Rozměry: 4447 x 1841 x 1623 mm
Rozvor kol: 2675 mm
Zav.prostor: 520-591/1482 l
Cena: 800 000 Kč



JL 27.7.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2018 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar