Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 3008 2.0 HDi - Grip Controll vám pomůže

Jestliže jsme před časem vyzkoušeli model 3008 v základní výbavě a s motorem 1.6 HDi, tak tentokrát volba padla na 2.0 HDi a druhý stupeň výbavy Premium, tedy mj. se systémem Grip Controll a Dynamic Rolling Control, které předchozí modely neměly.

Zatímco za Grip Control se připlácí 2500 Kč, tak Dynamic Rolling Control je ve výbavě dvoulitrových pohonných jednotek samozřejmostí. Otočným ovladačem Grip Control na středovém tunelu si můžeme nastavit jeden z pěti režimů – sníh, písek, terén, silnice nebo vypnuto. Jde vlastně o speciální funkci ESP, která elektronicky přizpůsobuje stabilitu a protiprokluz. Má jít o jakousi alternativu k pohonu všech kol.
Na zasněžených silnicích jsme si navolili „sníh“, kdy se při prokluzu citlivě přibrzdí přední kola do rychlosti 50 km/h. Oproti jízdě po normální silnice je změna znát, i když nikterak výrazně. V režimu terén se sto procent točivého momentu přenese pouze na jedno kolo. Na písku zase do 120 km/h toleruje větší prokluz. S deaktivovaným ESP do 50 km/h si na sněhu užijete přeci jen více zábavy, ale méně zkušeným to moc nedoporučujeme. Určitě se vyplatí 2500 Kč připlatit a Grip Control si pořídit, přeci jen se vám může třeba víc hodit, než střešní okno.
Jízdní vlastnosti hlavně v zatáčkách pozitivně ovlivňuje systém Dynamic Rolling Control, využívající na zadní nápravě centrální hydraulický systém, který spojuje obě tlumicí jednotky a chová se v podstatě jako třetí tlumič. Tím se omezují nežádoucí pohyby karosérie, zadní náprava má tak více přilnavosti a můžeme si dovolit rychlejší projíždějí zatáček.
Pokud bychom si měli vybrat mezi 1.6 HDI/110 k (viz Testy) a 2.0 HDI/150 k, potom bychom dali přednost silnějšímu motoru, který umožní přeci jen svižnější jízdu, byť spotřeba bude o něco vyšší. Rozdíl v ceně, při srovnatelné výbavě je 57 000 Kč. Ve dvou tisících otáčkách dosahuje slušného maxima točivého momentu 320 Nm, na stovku zrychlí pod deset sekund. Po běžných silnících s nepatrným podílem dálnic jsme jezdili zhruba kolem šesti litrů na sto kilometrů, v průměru byla spotřeba asi o litr vyšší. Na dvoulitr velmi přijatelné hodnoty v kombinaci se šestistupňovou mechanickou převodovkou. Řazení jde lehce po přesných drahách. Také samotná řadicí páka, umístěná na středovém tunelu, je v optimální poloze a pěkně po ruce.
Právě středový tunel, na němž je také tlačítko elektrické parkovací brzdy a rozděluje prostor mezi řidičem a spolujezdcem je první co vám padne do očí po otevření masivních dveří. Troufáme si říct, že zpracování přístrojové desky včetně výběru materiálu je jedním z nejlepších ze současných Peugeotů. A to jsme ještě neměli provedení s atraktivními kolébkovými spínači, které ještě více umocňují pocit kokpitu malého letadla. Analogové přístroje jsou v samostatných tubusech, jejich čitelnost zvyšuje bílé podsvícení.
Sedadla jsou pohodlná, příjemná, jen boční opora by mohla být lepší, ale 3008 je rodinný automobil a ne sportovní. Také vzadu je místa dost a objem zavazadlového prostoru, přístupný horizontálně rozdělenými pátými dveřmi, dostačující.
V druhém stupni výbavy Premium najdeme mj,. ABS+ BA, šest airbagů, automatickou elektrickou parkovací brzdu, asistent rozjezdu do kopce. ESP+ ASP, palubní počítač, dvouzonovou automatikou klimatizaci. Připlatit musíte třeba za zmíněný Grip Controll, navigaci RNEG, metalízu, zadní parkovací asistent nebo Head up displej.
O Peugeotu 3008 sice nemůže říct, do jaké kategorie vlastně patří, z každé má něco, ale koho to zajímá. Důležitější jsou užitné vlastnosti a ty jsou rozhodně dobré. Prodejní výsledky a různá ocenění dokazují, že se Peugeot trefil do vkusu zákazníků. Hlavně pak rodin s dětmi.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 110 kW (150 k) při 3750/min
Točivý moment: 340 Nm při 2000/min
Rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,2/4,8/5,7 l/100 km
Rozměry: 4365 x 1837 x 1625 mm
Rozvor kol: 2613 mm
Zav.prostor: 432/1241 l
Cena: 650 900 Kč (2.0 HDi Premium)

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar