Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi EAT 6 GT - trefa do černého

V závěru loňského roku obohatila český trh nejžhavější novinka značky Peugeot - model 3008. Nikoliv však už z kategorie crossoverů, jako první generace z roku 2009, ale ze segmentu SUV, který zažívá po celém světě ohromný boom.

Musíme říct, že jsme byli na novou 3008 velice zvědavi a přiznáme, že nás nadchla hned po prvních kilometrech. Ve srovnání s minulou generací boduje především atraktivním designem s originální malou chladičovou mřížkou, vytvořenou ze stříbrných plošek. Zároveň je třeba zmínit ještě zajímavý tvar světlometů, které jsou jakoby vykrojené. Dobře vypadají i plastové ochranné díly vpředu i vzadu.

Novinka je ve srovnání s předchůdcem o 8 cm delší (445 cm), rozvor se prodloužil o 6 cm (265 cm), šířka184 cm zůstala stejná. Výška 162 cm (včetně střešního nosiče) zajišťuje posádce vynikající prostor nad hlavou. S 520 litry (měřeno metodou VDA 210) je objem zavazadlového prostoru větší o téměř 90 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel jej zvětšíme až na 1580 litrů.

Zadní lavice, dělená v poměru 2/3-1/3, dokáže vytvořit po složení plochou podlahu, přičemž originální dvoupolohová posuvná podlaha umožňuje snadné využití objemu zavazadlového prostoru a můžete se na ni bez obav i posadit.

Uvnitř okamžitě upoutá váš pohled futuristická palubní deska a hlavně pak šest elegantních chromovaných páčkových přepínačů k ovládání rádia, klimatizace, navigace, parametrů vozu, telefonu a mobilní aplikace.

Kompaktnější volant má sice nový tvar se dvěma ploškami pro lepší uchopení, ale jeho věnec může některým řidičům ztížit pohled na přístroje. Uprostřed palubní desky je jako tablet umístěný 8" dotykový displej. Digitální přístroje se mohou pochlubit efektní grafikou. Trochu nezvyklý je obrácený pohyb ručičky otáčkoměru.
Vpředu mají řidič a spolujezdec tolik místa, že zbyl prostor ještě pro objemnou odkládací schránku pod loketní opěrkou

Řidič si také může zvolit ze dvou režimů – Boost pro dynamickou jízdu a Relax pro klidnější. Oba lze nakonfigurovat dle přání a řidič i posádka tak může posunout hranice potěšení z jízdy dál, takže je jejich zážitek z jízdy zcela neopakovatelný.
Vůz byl vybaven systémem Grip Control s vylepšeným protiprokluzovým systémem s pěti režimy (Standard, Sníh, Bláto, Písek, ESP OFF), které přepínáme ovladačem na středové konzole. Společně s ním se dodávají speciální pneumatiky 18“ M+S (Mud & Snow), dále dojezdová rezerva a asistent sjíždění prudkých kopců. Ten dokáže udržet vůz při velmi nízké rychlosti (3 km/h). Grip Control však systém pohonu všech kol nemůže nahradit, spíš jen v určitých okamžicích pomůže, stejně jako i světlá výška 220 mm. Ruku na srdce, kolik motoristů pojede s SUV do terénu. Asi jen zanedbatelné procento. A kolik jich využije u svého roku pohon všech kol za ztížených podmínek. Také málo, a proto Peugeot ani neuvažuje o verzi 4x4, kterou nabízí většina konkurentů.

Pro výbavy Acces, Active a Allure jsou k dispozici zážehový 1.PureTech/130 k a 1.6 THP/165 k) a vznětový motor 1.6 BlueHDi ve dvou výkonových variantách – 100 k a 120 k. U verze GT můžete vybírat jen mezi benzinem 1.6 THP a dieselem 2.0 BlueHDi s výkonem 150 k nebo 180 k. My jsme si zvolili nejsilnější dvoulitr, známý z verze 308 GT, kombinovaný se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Jiná se k této motorizaci ani nedodává.

Už od nějakých 1500 otáček za minutu můžete využívat devadesát procent točivého momentu 400 Nm, který vrcholí ve dvou tisících. Výkonem 180 k se můře rovnat třílitrovým šestiválcům. Průměrná spotřeba se při svižné jízdě pohybovala do šesti litrů nafty na sto kilometrů.


Peugeot 3008 nás oslovil především designem, jaký Francouzi opravdu umí, dále vnitřním prostorem i velkým zavazadlovým prostorem a v neposlední řadě jízdními vlastnostmi. Optimálně nastavený podvozek dobře tlumí nerovnosti a přispívá k jízdní pohodě. Jsme si téměř jisti, že osloví hodně zákazníků, jako oslovil i nás.



Základní technické údaje


Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1997 cm³
Výkon: 133 kW (180 k) při 3750/min
Točivý moment: 370 Nm při 2000/min
Rychlost: 207 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,6 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 5,5/4,4/4,8 l/100 km
Rozměry: 4447 x 1841 x 1623 mm
Rozvor kol: 2675 mm
Světlá výška: 220 mm
Cena: 895 000 Kč


J.Lasék 13.2.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar