Peugeot 3008 1.6 HDi - po všech stránkách nový
Před rokem na podzim vzbudil zájem návštěvníků pařížského autosalonu koncept Peugeot Proloque, jenž se svým pojetím vymyká všem dosud zaběhnutým zvykům francouzské automobilky. Jedno však bylo jasné, jeho finální podoba na sebe nenechá dlouho čekat.
A skutečně. Letos v Ženevě jsme už viděli sériovou podobu Peugeotu 3008 a ještě před prázdninami se objevil na českém trhu. Byť je postaven na podvozku modelu 308, tak na jeho zajímavém designu nenajdeme prakticky žádné prvky z aktuálních modelů. Jeho tvar se někomu líbí víc, jinému už méně. Pravda, není možná tak elegantní, jako třeba řady 308 nebo 407, ale svým způsobem je rozhodně originální a podle nás nikoho neuráží.
I přes rozměry – délka 4,3 metru a šířka 1,8 metru působí kompaktně. Z krátké vyvýšené kapoty s mohutnou zaoblenou maskou včetně mřížky se žebrováním a vysokými boky karosérie vyzařuje robustnost. Zádi s dvoudílnou výklopnou stěnou dominují trojúhelníkové svítilny. Vedle zvýrazněných lemů blatníků zaujme větší světlá výška, až by si člověk myslel, že je vybaven pohonem všech kol. Omyl, Peugeot 3008 má pouze pohon předních kol, ale ve vyšší verzi Premium Pack mu dali konstruktéři do vínku offroadový program Grip Control, jenž má vylepšit jízdní vlastnosti mimo asfalt. Ale o něm někdy příště. V testovaném voze nebyl, neboť pro nejnižší výbavu není v nabídce.
Pro model 3008 byly vybrány dva zážehové motory 1.6 VTi/120 k a 1.6 THP/150 k a vznětové 1.6 HDi/110 k a 2.0 HDi/150 a 163 k. V našem případě poháněl Peugeot 3008 slabší turbodiesel o výkonu 110 k. Točivý moment dosahuje největší hodnoty 260 Nm už v 1750 otáčkách za minut. Projevuje se kultivovaně a skvělou spotřebou. V průměru jsme jezdili pod šest litrů nafty, mimo město jsme se dostávali lehce nad pět litrů. Ve spojení se šestistupňovou mechanickou převodovkou je ideálním společníkem na pohodlné cestování po vlastech českých. Příznivci dynamické jízdy asi upřednostní výkonnější verzi, přestože 3008 není žádným sportovním automobilem. V zatáčkách se chová příkladně, aniž by měl tendenci opustit svoji stopu. A ani podvozek není už tak měkký jako dřív, což jsme uvítali.
Pokud by se snad někomu nezamlouval vnější design, potom vás určitě zaujme interiér, především pak pracoviště řidiče. Po usednutí do pohodlné sedačky jsme si připadali jako v kokpitu letadla nebo při troše fantasie v Audi R8. Přístroje v chromovaných tubusech vypadají efektně a jsou přehledně čitelné, volant se drží dobře a od spolujezdce nás odděluje mohutný středový panel s řadicí pákou. Oproti vyšší výbavě je chudší o pár tlačítek a ovladačů, ale velké madlo nechybí.
Z vyšší pozice je skvělý výhled, dozadu je to trochu horší, ale můžeme si přiobjednat parkovací čidla. Klasickou ruční brzdu nahradila elektrická s asistentem rozjezdu do kopce. Na nedostatek místa si rozhodně nikdo stěžovat nebude, díky výšce je i vzdušný. Opěradla zadních sedadel sklopíme jedním pohybem, stačí jen zatáhnout za páčku v zavazadlovém prostoru. Po jejich sklopení získáme úplně rovnou podlahu a objem 1241 litrů, přičemž základních 432 litrů se může někomu zdát málo. Interiér považujeme bezpochyby mezi nejhezčí ze všech modelových řad. Zajímavostí je mobilní podlaha, kterou můžeme umístit do tří výšek. Spodní část výklopné zadní stěny unese až 200 kilogramů.
První výbava Confort Pack zahrnuje šest airbagů, systémy ABS s elektronickým rozdělením brzdných sil, ESP + ASR, manuální klimatizaci, palubní počítač, radio, výškově stavitelné sedadlo řidiče, mobilní podlahu atd. To vše za 548 900 Kč, kam by se možná i vešlo elektrické ovládání zadních oken.
Peugeot 3008 považujeme za úplně nový Peugeot po všech stránkách a vůbec nevadí, že jej nemůžeme jasně zařadit do žádného ze segmentů. Některými prvky by spadal mezi SUV, vnitřním prostorem mezi MPV a něco získal i hatchbacku. V každém případě je ideálním rodinným automobilem, jehož materiály získaly na kvalitě a dílenské zpracování je opět o kus dál.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 88 kW (110 k) při 4000/min
Točivý moment: 240 Nm při 1750/min
Rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,5/4,4/5,1 l/100 km
Rozměry: 4365 x 1833 x 1625 mm
Rozvor: 2613 mm
Cena: 548 900 Kč (1.6 HDi Confort Pack)
Jindřich Lasík, 1.10.2009
I přes rozměry – délka 4,3 metru a šířka 1,8 metru působí kompaktně. Z krátké vyvýšené kapoty s mohutnou zaoblenou maskou včetně mřížky se žebrováním a vysokými boky karosérie vyzařuje robustnost. Zádi s dvoudílnou výklopnou stěnou dominují trojúhelníkové svítilny. Vedle zvýrazněných lemů blatníků zaujme větší světlá výška, až by si člověk myslel, že je vybaven pohonem všech kol. Omyl, Peugeot 3008 má pouze pohon předních kol, ale ve vyšší verzi Premium Pack mu dali konstruktéři do vínku offroadový program Grip Control, jenž má vylepšit jízdní vlastnosti mimo asfalt. Ale o něm někdy příště. V testovaném voze nebyl, neboť pro nejnižší výbavu není v nabídce.
Pro model 3008 byly vybrány dva zážehové motory 1.6 VTi/120 k a 1.6 THP/150 k a vznětové 1.6 HDi/110 k a 2.0 HDi/150 a 163 k. V našem případě poháněl Peugeot 3008 slabší turbodiesel o výkonu 110 k. Točivý moment dosahuje největší hodnoty 260 Nm už v 1750 otáčkách za minut. Projevuje se kultivovaně a skvělou spotřebou. V průměru jsme jezdili pod šest litrů nafty, mimo město jsme se dostávali lehce nad pět litrů. Ve spojení se šestistupňovou mechanickou převodovkou je ideálním společníkem na pohodlné cestování po vlastech českých. Příznivci dynamické jízdy asi upřednostní výkonnější verzi, přestože 3008 není žádným sportovním automobilem. V zatáčkách se chová příkladně, aniž by měl tendenci opustit svoji stopu. A ani podvozek není už tak měkký jako dřív, což jsme uvítali.
Pokud by se snad někomu nezamlouval vnější design, potom vás určitě zaujme interiér, především pak pracoviště řidiče. Po usednutí do pohodlné sedačky jsme si připadali jako v kokpitu letadla nebo při troše fantasie v Audi R8. Přístroje v chromovaných tubusech vypadají efektně a jsou přehledně čitelné, volant se drží dobře a od spolujezdce nás odděluje mohutný středový panel s řadicí pákou. Oproti vyšší výbavě je chudší o pár tlačítek a ovladačů, ale velké madlo nechybí.
Z vyšší pozice je skvělý výhled, dozadu je to trochu horší, ale můžeme si přiobjednat parkovací čidla. Klasickou ruční brzdu nahradila elektrická s asistentem rozjezdu do kopce. Na nedostatek místa si rozhodně nikdo stěžovat nebude, díky výšce je i vzdušný. Opěradla zadních sedadel sklopíme jedním pohybem, stačí jen zatáhnout za páčku v zavazadlovém prostoru. Po jejich sklopení získáme úplně rovnou podlahu a objem 1241 litrů, přičemž základních 432 litrů se může někomu zdát málo. Interiér považujeme bezpochyby mezi nejhezčí ze všech modelových řad. Zajímavostí je mobilní podlaha, kterou můžeme umístit do tří výšek. Spodní část výklopné zadní stěny unese až 200 kilogramů.
První výbava Confort Pack zahrnuje šest airbagů, systémy ABS s elektronickým rozdělením brzdných sil, ESP + ASR, manuální klimatizaci, palubní počítač, radio, výškově stavitelné sedadlo řidiče, mobilní podlahu atd. To vše za 548 900 Kč, kam by se možná i vešlo elektrické ovládání zadních oken.
Peugeot 3008 považujeme za úplně nový Peugeot po všech stránkách a vůbec nevadí, že jej nemůžeme jasně zařadit do žádného ze segmentů. Některými prvky by spadal mezi SUV, vnitřním prostorem mezi MPV a něco získal i hatchbacku. V každém případě je ideálním rodinným automobilem, jehož materiály získaly na kvalitě a dílenské zpracování je opět o kus dál.
Základní technické údaje
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 88 kW (110 k) při 4000/min
Točivý moment: 240 Nm při 1750/min
Rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,5/4,4/5,1 l/100 km
Rozměry: 4365 x 1833 x 1625 mm
Rozvor: 2613 mm
Cena: 548 900 Kč (1.6 HDi Confort Pack)
Jindřich Lasík, 1.10.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout