Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 3008 1.2PureTech EAT8 GT - sázka na jistotu

V loňském roce prošel modernizací Peugeot 3008, jeden z nejlépe prodávaných kompaktních SUV nejen v Evropě. Jeho kvality dokazuje i ocenění Auto roku 2017. Od jeho uvedení v roce 2016 bylo vyrobeno přes 800 000 vozů. A zájem stále neupadá.

Současná generace se vyznačuje reprezentativnější bezrámovou maskou při zachování elegantního vzhledu. Sportovní charakter vozu zvýrazňují lesklé černé mřížky sání v novém nárazníku včetně černé ochrany prahu. Přední světlomety používají LED technologii, v testované verzi GT / GT Pack byly Full LED světlomety s funkci přídavného osvětlení do zatáčky do 90 km/h.

Vybírat můžete mezi zážehovým tříválcem 1.2 PureTech 130 a vznětovým čtyřválcem 1.5 BlueHDi 130. V nabídce je také hybrid, slabší Hybrid 225 a silnější Hybrid 300, vždy ve spojení se zážehovým čtyřválcem 1,6 litru o výkonu 133 kW a s točivým momentem 300 Nm. Přeloženo do „češtiny“ to znamená, že v případě verze 225 poskytuje elektromotor výkon 81 kW (110 k) a tudíž celkový systémový výkon dosahuje 225 k.

My jsme zvolili „klasiku“ tedy benzínovou „jedna-dvojku“ . Přestože se vynořily zprávy o blížícím se konci spalovacích motorů, tak zůstáváme optimisté a věříme, že úředníci dostanou rozum. Elektrifikovaná vozidla nejsou možná špatná pro městský provoz, ale proti nim mluví hlavně vysoká cena a nedostatečná infrastruktura nabíjení. Stačí se podívat na městská sídliště přeplněná automobily…Ale zpět k benzínu.

Výkon tříválce 130 k i točivý moment 230 Nm už od 1750 otáček za minutu ve spojení s osmistupňovým automatem jsou plně dostačující pro dynamickou jízdu i při obsazení čtyřmi osobami. V průměru jsme jezdili se spotřebou kolem 7,5 litru na sto kilometrů.

Faceliftovaná verze nabízí nejnovější generaci asistenčních systémů řízení a také nový Peugeot i-Cockpit® s novou vysoce kvalitní přístrojovou deskou a novým desetipalcovým dotykovým displejem s vysokým rozlišením. Do jednotlivých menu se dostáváte i nadále „klavírovými“ tlačítky na středovém panelu. Přes ně můžeme ovládat hlavní funkce jako například rádio, klimatizaci, 3D on-line navigace s hlasovým ovládáním, nastavení parametrů vozu, telefon, mobilní aplikace a výstražná světla. Volant, nahoře i dole zploštělý, má malý překvapivě malý poloměr a dobře se drží.

Přední sedadla jsou příjemně tvarovaná, kdo chce, může si ještě připlatit za nastavitelnou stehenní opěrku. Ale je celkem zbytečná. Cestující na zadních sedadlech sedí pohodlně poměrně nízko nad zemí.
Zavazadlový prostor potěší objemem 520 litrů, čímž se řadí mezi největší v této kategorii.
Ceny začínají na 830 000 Kč (1.2, Man 6, základní výbava Active Pack), resp. na 940 000 Kč (1.5, EAT 8), testované provedení v nejvyšší výbavě GT přijde na 1 045 000 Kč.


Ceník a přehled výbav na“
https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/3008/3008-new/Peugeot-3008-new-cenik/?page=1


Peugeot 3008, model mezi 2008 a 5008, si stále uchovává svoji praktičnost na delší i kratší cesty a je ideální „zlatou“ střední cestou mezi automobily SUV.
Základní technické údaje



Motor: zážehový přeplňovaný tříválec


Objem: 1199 cm³
Výkon: 96 kW (130 k) při 5500/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Převodovka: samočinná osmistupňová
Rychlost: 188 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,7 s
Kombin.spotřeba: 6,5 l/100 km
Rozměry: 4447 x 1906 x 1624 mm
Rozvor kol: 2675 mm
Zav.prostor: 520/1482 l
Cena: 1 045 000 Kč (GT)



JL 20.2.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar