Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 3008 1.2PureTech EAT 8 - sázka na jistotu

Modelová řada 3008 se od první generace vyznačovala především prostorností a praktičností, prostě typický představitel rodinného vozu. Na český trh přichází nyní nová generace 3008, ale než se tak stane, jsme vyzkoušeli stávající model,.

Outdoorový vzhled nebo třeba pseudooffroadový je nyní v módě, a ani Peugeot nezůstal v tomto směru pozadu a v podobném duchu jako je 3008 může nabídnout i větší model 5008. A tak tomu bude také v příchozí generaci.


Pro poslední test jsme zvolili základní zážehový přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech. Kromě něj Peugeot pro 3008 nabízí ještě zážehový čtyřválec 1.6 THP/165 k a dva vznětové přeplňované čtyřválce 1.5 BlueHDI/130 k a 2.0 BlueHDI/150 k, ale ten je pouze pro nejvyšší výbavu GT.


Tříválec byl kombinován s osmistupňovou samočinnou převodovkou. K dispozici byla také šestistupňová přímo řazená převodovka s cenou o padesát tisíc korun levnější. Tříválec s turbodmychadlem nás překvapil jednak kultivovaným chodem, tichostí, ale hlavně silou, jakou disponuje už nad volnoběžnými otáčkami. Jak by také ne, když už v 1750 otáčkách dosahuje největšího točivého momentu 230 Nm. Překvapila nás i průměrná spotřeba, která se pohybovala kolem sedmi litrů benzinu na sto kilometrů, což považujeme na poměrně velký automobil za velice dobrou.

Samočinnou osmistupňovou převodovku EAT8 vyvinul koncern PSA společně s japonskou firmou Aisin. Nejdříve byla osazena v modelu 308 GT BlueHDi (180 k),později i 3008 a 5008. Peugeot udává, že nová převodovka má spotřebu nižší zhruba o sedm procent. Kromě úspory dvou kilogramů nabízí režim tzv.plachtění, kdy při vhodných podmínkách sama vyřadí na neutrál. Děje se tak v rychlostech 20 až 130 km/h, ale výhradně při aktivaci Eco. Komfortu bylo dosaženo díky optimalizaci přenosu točivého momentu mezi motorem a převodovkou a zvýšením počtu převodových stupňů na 8. Skok v režimu otáček při řazení převodů se tak snižuje. Řízení s převodovkou EAT8 při rozjezdu a parkovacích manévrech je velmi pohodlné, což řidiči v běžném každodenním provozu jistě velmi ocení.



Přední sedadla jsou příjemně tvarovaná, kdo chce, může si ještě připlatit za nastavitelnou stehenní opěrku. Cestující na zadních sedadlech sedí poměrně nízko nad zemí. Palubní deska je moderní, do jednotlivých menu se dostáváte „klavírovými“ tlačítky na středovém panelu. Uvítali bychom jiné ovládání klimatizace než přes dotykový displej. Volant, nahoře i dole zploštělý, má malý překvapivě malý poloměr a dobře se drží. Zavazadlový prostor potěší objemem 520 litrů, čímž se řadí mezi největší v této kategorii.


Testovaný model byl vybaven systémem Grip Control s vylepšeným protiprokluzovým systémem s pěti režimy (Standard, Sníh, Bláto, Písek, ESP OFF), které přepínáme ovladačem na středové konzole. Společně s ním se dodávají speciální pneumatiky 18“ M+S (Mud & Snow), dále dojezdová rezerva a asistent sjíždění prudkých kopců. Ten dokáže udržet vůz při velmi nízké rychlosti (3 km/h). Grip Control však systém pohonu všech kol nemůže nahradit, spíš jen v určitých okamžicích pomůže, stejně jako i světlá výška 220 mm. Ruku na srdce, kolik motoristů pojede s SUV do terénu. Asi jen zanedbatelné procento. A kolik jich využije u svého roku pohon všech kol za ztížených podmínek. Také málo, a proto Peugeot ani neuvažuje o verzi 4x4, kterou nabízí většina konkurentů.


Ceny zážehové verze 1.2 PureTEch stávajícího Peugeotu 3008 se pohybovaly od 562 000 Kč (Active MAN6), resp. Od 527 000 Kč (Active, EAT8) až do 835 000 Kč (GT pack EAT8)


Peugeot 3008 považujeme za nejpříjemnější model mezi 2008 a 5008, a taky právem získal ocenění Auto roku 2017. I se slabší tříválcovou jedna dvojkou byl vhodný na dlouhé cesty, jednak výkonem, ale také přijatelnou spotřebou. Zatímco v nižších výbavách máte na výběr mezi převodovkami, tak ve vyšších je k mání pouze automat. Teď se už těšíme na test s novým modelem 3008.



Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon 96 kW (130 k) při 5500/min
Točivý moment: 230 Nm při 1750/min
Převodovka: osmistupňová samočinná
Rychlost: 188 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 6,4/4,9/5,5 l/100 km
Rozměry: 4447 x 1841 x 1623 mm
Rozvor kol: 2675 mm
Zav.prostor: 520-591/1482 l
Cena: 707 000 Kč


JL 4.1.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar