Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 208 1.6 BlueHDi - nejvýkonnější z nabídky

Po třech letech se Peugeot 208, který se vyrábí v Trnavě, dočkal modernizace, a nutno říct, že zdařilé, především pak po technické stránce. Pod kapotou se objevil mj. nový přeplňovaný zážehový tříválec PureTech i další novinky.

Ale „dvě-stě-osmičcce“ se povedla i změna přední části včetně nárazníku a malého chladiče a přibylo i více chromu. Vůz teď vyzařuje sportovního ducha. Mnozí výrobci upouštějí od třídveřových karosérií, ale Peugeot zůstává tradici věrný, protože stále jsou zákazníci, kteří tyto karosérie upřednostňují. My jsme měli k dispozici pětidveřovou a pětimístnou, ale vzadu doporučujeme cestovat jen ve dvou.
Zavazadlový prostor má objem 285 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel se zvětší na 1152 litrů. Kvůli torzní tuhosti je nákladová hrana poměrně vysoko, ale jinak je kufr dobře využitelný a dostatečně velký.
Opět dole zploštělý volant menšího průměru, jehož věnec může někomu zakrývat přístroje. My jsme problémy neměli. Vzhledem k tomu, že jsme najezdili více než tisíc kilometrů, tak jsme si pochvalovali i velice pohodlná přední sedadla.
Větší novinkou, než pouhé optické retuše, je uvedení nové řady zážehových přeplňovaných tříválců PureTech s objemem 1.0/68 k a 1,2 litru s výkonem 82 k a 110 k. Pokud chcete diesel, potom máte k dispozici pouze 1.6 HDi ve třech výkonových variantách – 75 k, 100 k a 120 k.
Už dříve jsme vyzkoušeli „jedna-dvojku“ s výkonem 82 k a točivým momentem 205 Nm dosahovaným už v nízkých otáčkách 1500 za minutu. Už kolem 1200 otáček za minutu dává o sobě vědět a pěkně zatahuje. Jízda s ním je potěšením. Určitě nás překvapil a zároveň potěšil jak pružností, tak i spotřebou. V průměru jsme jezdili v rozpětí 5,5 až 6 litrů benzinu na sto kilometrů.
Druhá volba padla na nejvýkonnější pohonnou jednotku, kterou můžete mít a tou je vznětový přeplňovaný čtyřválec objemu 1,6 litru a výkonu 120 k. Točivý moment dosahuje největší hodnoty 285 Nm už v 1750 otáčkách a dělá z „dvěstěosmičky“ malou raketu. Díky kvalitnímu podvozku si s ním i hezky zajezdíte na klikatých silničkách. Je kombinován se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Průměrná spotřeba se ustálila na pěti litrech nafty.

Vůz byl za příplatek 6500 Kč vybaven systémem Active City Brake. Za tímto názvem se skrývá automatické nouzové brzdění, které je schopné ve městě zabránit nebo snížit následky kolize s vozidlem před vámi. Funguje do rychlosti 30 km/h. Laserový snímač malého dosahu je zabudovaný na čelním skle a dokáže detekovat překážky, jako je auto jedoucí ve stejném směru nebo stojící auto. Systém dokáže automaticky spustit brzdění na plný výkon. V některých případech může Active City Brake vůz i automaticky zastavit.

Sami jsme si systém mohli vyzkoušet na polygonu kolínské automobilky TPCA. Nesmíte ovšem překročit třicetikilometrovou rychlost a v okamžiku, kdy dáváte nohy z pedálů, nesmíte zavadit o plynový pedál nebo zvýšit rychlost. Pokud dodržíte tyto zásady, potom automobil vždy bezpečně zastavil před překážkou.

Peugeot 208 s nejslabším motorem 1.0/68 k v základní výbavě Acces a s třídveřovou karosérií začíná na ceně 240 000 Kč (pětidveřová + 5000 Kč). Nejvýkonnější motor 1.6 BlueHdi/120 k se nabízí pouze v nejvyšší výbavě Allure a s šestistupňovou převodovkou za 405 000 Kč. Pokud byste chtěli levnější diesel, potom Vám musí stačit 100 k a druhý výbava Active na 340 000 Kč.
Nejvyšší výbava Allure je sice bohaté, ale připlatit si musíte třeba za zadní i přední parkovací asistent, couvací kameru, Park Assist atd. Strukturovaný lak plus vnější kliky a zrcátka v chromu přijde na 17 tisíc korun. Musíme říct, že budí pozornost, často se nás lidé ptali, zda se nejedná o nalepovací fólii.



Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1560 cm³
Výkon: 88 kW (120 k) při 3500/min
Točivý moment: 285 Nm při 1750/min
Rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,4 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,4/3,2/3,6 l/100 km
Rozměry: 3973 x 1739 x 1471 mm
Rozvor kol: 2538 mm
Zav.prostor: 285/1152 l
Cena: 405 000 Kč (1.6 BlueHDi/120 k)



JL 3.3.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar