Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 208 1.5BlueHDi - úsporně s Autem roku

Jak jsme už oznámili, Peugeot 208 byl porotou šedesáti odborných novinářů zvolen Evropským automobilem roku 2020. Po pravdě nás to ani nepřekvapilo. Jako jedna z mála novinek, nabízí totiž jak zážehový, tak vznětový motor a ještě navíc elektrickou verzi. A to zřejmě u poroty rozhodlo.

O tom, že jde o podařený automobil jsme se mohli přesvědčit při prvním testu se zážehovým přeplňovaným tříválcem 1.2 PureTech a teď přišel čas na vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.5 BlueHDi.

Z předchozí generace zůstalo pouze číselné označení, jinak se jedná o zcela nový automobil. Je delší a širší a zároveň nižší než předchozí 208, u zákazníků tolik oblíbený. S délkou čtyř metrů v nás vyvolává pocit spíš malého sporťáčku, než rodinného hatchbacku.
Říká se, že první dojem je u zákazníků rozhodující, většinou hraje větší roli než třeba technika a technologie pod kapotou. Pokud jde o design, tak jsme zatím slyšeli jen chválu, a i nám se tvary líbí. Vyniknou sice asi nejvíc v pastelových barvách, ale ani šedo-stříbrná mu sluší, jak můžete ostatně vidět na fotografiích.

Přední sedadla jsou velká, pohodlná s dobrou boční oporou. Zploštělý volant nahoře i dole nemusí být každému „po chuti“, ale my s ním problém nemáme. Občas může sice zakrývat pohled na budíky, a proto hodně záleží, jak se usadíte. Nastavování přes Infotainment je trošku složitější. Moderní nádech dodává interiéru karbonové obložení přístrojové desky i dveří. Trochu hůř se nastupuje dozadu vzhledem k malému úhlu otevření dveří.
Podle stupně výbavy se na přístrojové desce známé jako Peugeot i-Cockpit® 3D zobrazují informace ve dvou úrovních. Jednou v grafice 3D jako průhledový displej. Grafiku přístrojů si můžeme i nastavit. „Klávesnici“ na středovém panelu známe už z jiných modelů, nyní se objevuje i v malém automobilu. Nejvyšší výbava má 10“ displej ovládaný dotykovými plochami.


V nabídce je kromě zážehového přeplňovaného tříválce 1.2PureTech ve výkonových variantách 75 k, 100 k a 130 k také zmíněný turbodiesel 1.5BlueHDi s výkonem 100 k. Právě diesel se stal tentokrát naším společníkem. Hodnotit jeho kvality by bylo nošením dříví do lesa. Potěší hlavně vyšším točivým momentem 250 Nm při 1750 otáčkách za minutu, čímž překonává benzinové verze. S výkonem 100 k a ve spojení se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou (automat pro diesel zatím v nabídce není) v pohodě vystačíte při normální jízdě, při které v průměru spotřebujete kolem pěti litrů nafty na sto kilometrů.


Jako každé moderní auto nabízí Peugeot 208 samozřejmě také celou řadu bezpečnostních a asistenčních systémů. Kromě nouzového brzdění je to například asistent udržení v jízdním pruhu, sledování mrtvého úhlu, rozpoznávání dopravních značek, parkovací asistent nebo již zmiňovaný adaptivní tempomat.

Ceny nového Peugeotu 208 začínají na 295 000 Kč za verzi v základní výbavě Life, ceny dieselu začínají na 385 000 Kč u druhé výbavy a pokračují přes 443 000 Kč (Active) až k 485 000 Kč u GT-Line.


Přehled všech výbav :
https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/208/208-new/Peugeot-208-new-cenik/?page=8-9


Peugoet 208 má Peugeot všechny předpoklady navázat na úspěchy předchozích modelů začínajících dvojkou. Nás učaroval hlavně designem a moderním interiérem a samozřejmě spotřebou. Titul Evropské auto roku si určitě zaslouží.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1499 cm³
Výkon: 75 kW (100 k) při 3500/min
Točivý moment: 205 Nm při 1750/min
Převodovka: šestistupňová přímo řazená
Rychlost: 188 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 3,7/2,9/3,2 l/100 km
Rozměry: 4055 x 1745 x 1430 mm
Rozvor: 2540 mm
Zav.prostor: 309/1004 l
Cena: 485 000 Kč (GT Line 1.5 BlueHDi 100)


J.Lasík 6.3.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar